Centrum raketového systému jde ve stejné logice jako radar - jeho mezinárodně politické zdůvodnění kulhá...


Proč být proti raketovému centru »
Pomozte iniciativě - účet 2720320001/5500

On-line s Janem Neoralem

Starostové obcí v okolí vojenského prostoru Brdy, kde má stát americký radar, chtějí společně všemi možnými způsoby zabránit jeho výstavbě. Společně vytvořili Ligu starostů proti radaru - volného svazku měst a obcí. Jednou z nejblíže umístěných obcí u plánovaného radaru je Trokavec. Byl první obcí, která v místním referendu radar odmítla. Starostovi Trokavce Janu Neoralovi můžete pokládat dotazy do středy 28.5. do 12 hodin.

položených otázek: 32
Položené dotazy
OTÁZKA | Pavel Pekárek
1/Jak to , že jste pane Neorale udržoval sovětský radar ( k němuž byly připojeny rakety s atomovou hlavicí) a najednou máte výhrady k americkému obrannému radaru??????
2/Myslíte, že je možno jak říkáte proti radaru bojovat " všemi možnými způsoby?????" I nezákonnými ????
3/ Dotují vás komunisti a dotují Vás podivné ruské organizace??????
ODPOVĚD | 12:01
1. Sovětský radar jsem nemohl udržovat, i kdyby tu býval byl. Do Trokavce jsem se přistěhoval 1.9.1999. Na vojně jsem nikdy nebyl, mám modrou knížku. Mimochodem, odkud máte nesmysl, že v Brdech byl sovětský radar, navíc s „připojenými raketami s atomovou hlavicí“? To vážně myslíte vážně?
Mé výhrady k radaru americkému plynou ze závažných důvodů, které už tu vědeckými ústavy i dalšími odborníky byly řečeny.

2. Jen zákonnými. Takovými, k nimž obecní zastupitele zmocnila místní referenda.

3. Takové hlouposti nevěříte snad ani Vy sám? Jestli ano, pak přestaňte číst „Neviditelného psa“ a časopis „PRO 51“ - a zejména redaktory Jiřího Wagnera, Karla Pacnera. Mj. oba také psali, že jsem byl „starý bolševický lampasák na Brdech“ - a vidíte, je to lež a pitomost, jsem nevoják.
V KSČ jsem byl od 25 roku do 29 roku svého života - a vystoupil. Inu, „starý bolševik“, že?
OTÁZKA | Jan Satrapa
Nevadí vám jako velkému humanistovi a mírotvůrci, že mluvší hnutí Ne základnám Jan Májiček gratuloval Hizballáhu k vítězství po jeho raketové baráži na izraelská města? Neměl byste mu vysvětlit, že žádná raketa není mírová?
ODPOVĚD | 12:03
To není přece můj problém. Mým problémem je, že nám parta politických darebáků hodlá postavit nebezpečné monstrum za humna na 24 hodin denně a to navždy. Aniž by se nás ptali a přesto, že už vědí, jaké nebezpečí to obnáší.
A nejsem „velký humanista a mírotvorce“. Já pouze nechci v lese to svinstvo - protože mám odborné vzdělání na to, abych věděl, že to do obydlené krajiny naprosto nepatří.
Jinak souhlasím, žádná raketa není mírová - ani ty zamýšlené polské.
OTÁZKA | Arche
1) Pane starosto, jak snášíte všechny ty demagogické útoky, které na vás vedou vláda a její mediální přisluhovači?
2) Hodláte se aktivněji angažovat ve velké politice? Chtěl byste kandidovat do parlamentu, do senátu, do kraje, atd.? Eventuélně budete účasten kampaně pro některou politickou stranu?
3) Který systém by vám vyhovoval (vyhovuje) lépe - kapitalismus nebo socialismus (míněn ten skutečný, nikoliv předlistopadový)?
ODPOVĚD | 12:04
1. S klidem. Vím, že v této záležitosti jde o daleko víc, než o to, že mě politici a některá média pomlouvají.

2. Nehodlám. Odmítl jsem kandidaturu do Senátu, přijal ale kandidaturu do plzeňského krajského zastupitelstva. Jsem na kandidátce ČSSD, na 15 místě, a chci zůstat svůj, blízko lidem. Kampaň si povedu sám za sebe, s přáteli, a to zejména proti radaru. Nechci do vysoké politiky, kde se strkají u koryt a vynakládají energii na to, jak druhého zničit, protože není z jejich hnízda.

3. Upřímně - ani ten, ani onen. Asi jsem idealista, ale já vidím systém snad někde uprostřed, pro lidi, bez politických stran.
OTÁZKA | Jan Probošt
Dobrý den.
1. Znepokojuje Vás bezpečnostní situace ve světě (Irák, Afghánistán, Irán, terorismus, poslední nepokoje v Libanonu, blízký východ)?
2. Znepokojuje Vás, že armády v zemích jako Irán, Severní Koreja, Rusko, blízký východ nejsou pod civilní kontrolou?
3. Znepokojuje Vás neprůhlednost Iránského a Severokorejského jaderného programu a nemožnost jejich kontroly MAAE?
4. Ještě stále jste proti radaru?
ODPOVĚD | 12:05
1. Znepokojuje Vás, že se například v Iráku nenašla dnes ani jedna ZHN, pod záminkou čehož tam vlastně jeden jediný člověk vehnal do válečného konfliktu, bez OSN, vojska - a zemřely tam statisíce civilistů?
2. Znepokojuje Vás, že armáda USA není pod „civilní“ kontrolou, ani pod kontrolou OSN, že AČR válčí v dalekém Afgánistánu - a čert ví, pod kontrolou koho a za jaké vlastně zájmy?
3. Nemohu posoudit, nemám informace. Informace jdou mnohdy proti sobě.
4. Ano, stále.
OTÁZKA | Marcela Paulová, Strašice
Dobrý den,
velmi držím palce ve Vašem snažení, však již tomu brzy bude konec a je vysoce pravděpodobné, že tu radar nakonec nebude.
Přeji též mnoho úspěchů v krajských volbách (Plz. kraj) - jistě bude spravedlivý a nezkorumpovatelný krajský zastupitel :-).
No ale chtělo by to i nějakou otázku, takže:
Co nového a jen sobě vlastního byste chtěl do politiky vnést?
Jak se Vám držel jednodenní půst na podporu hladovějících p. Tamáše a Bednáře?
Hezký den!
ODPOVĚD | 12:06
Děkuji za podporu, paní magistro.
Nechci nic nového nikam vnášet a předělávat. Komunální politika na kraji je něco podobného, jako práce tady v obci. A o vysokou politiku nestojím, to jsem už řekl. Dnešní vládní politici už mi ukázali, jaké tam nahoře vládne svinstvo, jakými se to vlastně řídí motivy.
K tomu jednodennímu půstu: To se nedá naprosto vůbec srovnávat s jejich hladovkou. Obdivuji jejich odvahu do toho jít a jejich statečnost to vydržet. Obávám se jen, že těm koaličním lumpům ve vrcholné politice to nic neříká.
OTÁZKA | luky
ahojky...jak se máš?
ODPOVĚD | 12:07
Dík, výborně, ahoj. Protože začínám mít dobrý pocit, že tato vláda brzy skončí, a to svou vlastní zásluhou, požerou se vzájemně - a bude po radaru.
OTÁZKA | Františka Zlínská
Velice si Vás vážím pane Neoral. Dnešní svět je chaotický, o to více je potřeba apelovat na zdravý rozum.
Jak se díváte na terorismus v podobě, jak nám to podává americká strana a v zápětí jsou první kdo podpořili Kosovo ?
Další paradox: Albánsko se má stát, znovu za podpory američanů, členským státem NATO. Jak je to tedy doopravdky s tím terorismem?
ODPOVĚD | 12:08
Nejsem politik, netroufám si to fundovaně posuzovat. Tolik ale vím, že rychlým uznáním Kosova naše vláda opět ukázala, že kašle na všechno: na lidi, na parlament, na prezidenta, na OSN, na demokratické principy. Myslím na přísloví, že s čím kdo zachází, s tím také schází.
Už aby to bylo.
A co se týče terorismu - snad jen, že když se to hodí, terorismus je. Když se to nehodí, najednou není.
OTÁZKA | Dan Kučera
Dobrý den pane starosto,
k aktivní účasti na protestech proti radaru se zatím podařilo vyburcovat jen malou část národa. Chci se Vás proto zeptat, zda již neuzrála doba trochu přitvrdit. Hlavní pro-radaroví bijci Vondra, Schwarzenberg a Havel se ohánějí obranou českých národních zájmů a přitom mají těsné osobní vazby na americké neokonzervativce a zbrojařské korporace, na izraelskou lobby a na Vatikán. Lidé by měli znát tyto vazby, ale není nikdo, kdo by jim to dokázal masově sdělit. Hlavní české deníky i česká televize jsou takřka nekritické k zahr. politice české vlády, ba spíše naopak. Vy však máte účinnější možnost oslovit opoziční politiky, kteří přístup do médií mají, než běžný občan. Proto se ptám, zda můžu doufat, že si tyto důležité informace najdou cestičku k lidem, než bude pozdě. Bude-li třeba dodat informace, rád pomůžu. Děkuji předem za odpověď.
ODPOVĚD | 12:10
Problém je, že k českému koloritu patří určitá lenost, pokud jednomu ovšem neteče voda přes práh, nebo nepřestane mít na chleba. No a lidé na chleba ještě zatím mají a neuvědomili si tedy zatím, že ta hrstka nedemokratických gaunerů s námi bude zacházet tak, jak jim to dovolíme. Takže se lidé na Václaváku dívají na demonstrace zatím z oken, je to pohodlnější.

K informatice: dnes se přece ví, že například vicepremiér Vondra byl ještě donedávna jednatelem americké Widko Worldwide, že premiér této země se servilně třese na Bushovo poplácání po zádech - ale naprosto ho nezajímá, že tři čtvrtiny národa jsou proti jeho záměru s radarem, že v Bělehradské ulici v Praze den po dni více a více slábnou dva stateční hladovkáři v odporu proti radaru.
Ví se už, jaké svinstvo nám sem chce koalice prosadit. A nic se neděje. Přes tyto všeobecně známé informace si tato tlupa dělá s naší zemí i s parlamentem, co chce, převahou hlasů dvou přeběhlých a pokřivených existencí. Koalice si vyhrožuje navzájem: Vy nám neschválíte kyblíček, my vám tedy zase neschválíme lopatičku…
Takže v neinformovanosti to není.
Jít s klíči zase zazvonit. Vypráskat je ven - a dát jim práci za dvanáct tisíc, nebo penzi za devět. To je to, co je akutně třeba.
OTÁZKA | rockmother
Pane starosto, mám hned dvě otázky.
Jak se stavíte j faktu, že česká vláda uznala samostatné Kosovo?
Není Vám z některých příspěvků a otázek, které Vás osobně a Vaši práci napadají, špatně?
Zdravím Vás, fandím Vám.
ODPOVĚD | 12:16
Ke Kosovu jsem se pokusil vyjádřit výše. Stačí to tak?

K napadání mé osoby: Můj věk už mi usnadňuje jít za svým cílem a cestou se usmívat. Nevšímat si urážek a nenávisti. Jestli je někdo nemocný nenávistí, má problém on, nikoliv já.

Chodí mi například z Prahy už rok, někdy i vícekrát v týdnu, výstřižky polepené pohlednice. Anonymní. Se známkou! Výhrůžky, výstrahy, nenávist. Víte, co už to toho člověka stálo za majlant? Není mi z něj špatně - je mi ho líto, je to nemoc.

Jindy je to jen lenost sehnat si informace. Je snazší uvěřit placeným lobbistům a zkorumpovaným politikům - než se zamyslet, jestli náhodou to opravdu nepřinese lidem a zemi jen bolest, jestli na tom náhodou přece jen něco není, když už varují před radarem i odborné ústavy a zahraniční vědci?
I kdyby bylo jen to podezření - stejně se musí jednat a dát udělat v zahraničí nezávislé analýzy.
To má budoucnost této země být závislá na tom, že jeden nadutý premiér ujišťuje národ, že o nic nejde, on že tomu rozumí? Že popírá závěry vědců, jimž nesahá ani po kotníky - ve všech směrech? A přitom si ve svých provoláních plete raketový nosič s hlavicí?

Například mnoho umělců a inteligence je dodnes přesvědčeno, že radar pomůže bránit ČR. Ale vždyť už odborníci prokázali, že je to technicky nesmysl - a Topolánek dokonce řekl, že je pro radar i bez antiraket. Tak co bude pak tedy ČR chránit? Nad tím nepřemýšlí mnoho lidí.
Prostě to berou, že všichni kdož jsou proti radaru jsou bolševici, islámisté, fundamentalisté, placení z Ruska a já nevím co ještě. Velmi smutné, takhle si zjednodušit své vědění.
OTÁZKA | 383940
Pane starosto, použil jsem své diskuzní označení. Nemyslíte si, že ČSSD opět stojí za bukem a po schválení, ani nevím zda bude vyžadováno parlamentem, neprohlásí sorry, to my ne. Co pánové Paroubek, nebo Zeman nepřijde vás podpořit ?
ODPOVĚD | 12:16
Omlouvám se, nějak jsem to nepochopil. V čem podpořit? A po schválení čeho? Jestli radaru, tak o něm parlament přece hlasovat musí. Můžete to upřesnit, prosím?
OTÁZKA | Milouš Dedecius
Proč jste neprotestoval už proti ruským raketovým vojskům v Brdech, ale naopak pro tato vojska pracoval jako pomocník za mzdu, tedy byl z vašeho dnešního pohledu jakýsi kolaborant?
ODPOVĚD | 12:17
Odkazuji na první otázku, modrou knížku a datum 1.9.1999. Nikdy jsem pro „vojska v Brdech“ nijak nepracoval a ani nemohl. Jste prostě lhář.
OTÁZKA | Pavla
Pane starosto
celá rodina Vám fandíme. Nenechte se otrávit. Jsou lidi co si nevidí ani na špičku nosu a divím se nejvíc pražákům. Ti si odedávna nechali nalít do hlav, to co jim řekli jejich momentální idoly. Brňácká VUT a spousta dalších odborníků pochybuje a varuje a pak k pražákům utrousí moudra odborník Smoljak, Lábus, Topfer, Svěrák, co o radaru slyšeli poprvé včera, a oni přikyvují, souhlasí a netuší že tak souhlasí s něčím, co za rok proklejí.
Tak nač pak máme vědecké ústavy a odborníky a vědce, když jsou pražáci chytřejší?
Věříme, že vydržíte!
ODPOVĚD | 12:18
Děkuji. Ale zastanu se „pražáků“. Hodně lidí dá především na to, co na daný problém říká jejich nějaký idol a kopíruje bezděky jeho názor. Ti čtyři umělci, které uvádíte, nerozumí samozřejmě radaru ani trochu. Jen opakují, co slyšeli - a hádejte, od koho? (Jak jinak by pan Töpfer mohl říci v ČT: „tak jim sakra dejme ty dva pitomé hektary“! A ono je to dnes hektarů 400, možná už i víc).

Vědci varují, politici říkají „musíme být vděčni“.
„Prestiž, to je to hlavní slovo“ - řekl premiér loni v lednu, proč tu radar musí být!

Koho poslechne rozumný člověk?
OTÁZKA | Jan Šístek
Pane Neorale, četl jsem na webu Neviditelný pes článek Ivana Breziny Zelená chapadla kolem radaru I. Na webu Strašic pak, že autor článku je demagog a blb. Naprosto souhlasím. Podobná stať je v pravicovém plátku PRO51, od druhého blba, vládního mluvčího Scmarze, nebo tak nějak.
Asi to vím, ale přesto, povězte mi pro doplnění, prosím, jak je to s tou "mikrovlnkou" a uniklým zářením? A proč tento radar vadí? Děkujii a držím palce všem co v republice radar USA nechtějí.
ODPOVĚD | 12:22
Četl jsem, neuniklo mi to. Je to velmi demagogické a školácké, tak jen stručně:
Není radar jako radar. Radary nevadí. Radary X-band vadí, mj. i proto, že pracují ve frekvencích od 8 do 12 GHz, to jsou opravdu kmitočty mikrovlnek, ať to dotyčný zesměšňuje nebo ne. Tyto FRQ rozkládají buňky organizmů i rostlin. „Trhají“ je, laicky řečeno, není tu prostor pro výklad.

Gen. USA Obering v červnu 07 řekl před výborem parlamentu, že hlavní paprsek na vzdálenost 8 km může velmi ublížit člověku. Naši vědci, a pak i americký Ph. Coyle (na besedě v budově parlamentu), který do roku 2003 řídil zkoušky raketové obrany USA, řekl zde v únoru 08, že odrazem v atmosféře se může hlavní paprsek dostat na zem až do 80 km daleko, v plné síle a lidem ublížit. Vědci a odborníci tvrdí totéž.

Náš premiér ale tvrdí už rok do médií, že „z radaru nevychází naprosto žádné záření…“

Takže, co myslíte - kdo to tu tak odporně lidem lže? Že by šéf americké protiraketové obrany? Že by Coyle (který Klvaňou degradován, že tomu nerozumí?)
Nebo, proboha, snad ne radarový odborník Topolánek?
OTÁZKA | Petra Zajíčková
Dobrý den pane Neorale,
moc Vám fandíme a to celá rodina a nejsme komunisti, ale občany ČR:-) Oznamuji to proto, že podle ČT, každý kdo je pro radar tak je komunista.. Je hrozně nespravedlivé, co se děje v ČR a začínám se stydět, že jsem Čech.
Moje otázka: držíte se ještě??
ODPOVĚD | 12:23
Držím se ještě. Tato vláda tu už dlouho nebude, a radar tu nebude vůbec. Takže se budu snažit obého s radostí dožít…
OTÁZKA | Kerry
Nice site! magolpy mp3 music
ODPOVĚD | 12:24
Beze slov...
OTÁZKA | ing. Stanislav Čech
Pane Neorale, od prvopočátku jsem odpůrce radaru. Dosud jsem psal na všechny strany a byla to jen ztráta času. Teď hodlám chodït na všechny protiradarové akce v dosahu Brna. Poraďte mně, kdo je v Brně fundovaným organizátorem, protože mám pocit, že převládají samí amatéři.
S pozdravem
ing. Stanislav Čech, Voroněžská 2, 616 00 Brno
ODPOVĚD | 12:25
Zkuste tyto kontakty:

info@nezakladnam-brno.org
www.nezakladnam-brno.org
milan.papcun@seznam.cz mobil 776 045 642

Víc toho bohužel v Brně neznám, je to příliš daleko. Dík za protiradarovou podporu.
OTÁZKA | V. Kratochvíl
Pane starosto,
byl jsem před několika roky v Teheranu a všichni!!! se kterými jsem tam mluvil chtěli, aby Iran měl atomovou bombu a rakety, které by ji donesly do Evropy a USA. Pak prý teprve bude Iran svobodný. Nechápali, proč ČR nemá atomovou bombu když má tolit ložisek uranu.
1. Myslíte si opravdu, že z těchto režimů nehrozí obecně Evropě žádné nebezpečí?
2. Myslíte si opravdu, že bychom se na takové nebezpečí neměli připravovat, např. stavbou radaru?
ODPOVĚD | 12:26
Jistě chápete, že Vaši informaci nemohu brát jako ověřenou.
1. Nemohu si vytvořit svůj závěr, nemám informace. Musím respektovat to, co říkají světová media a politici důvěryhodní. Ti naši to samozřejmě nejsou.

2. K výstavbě radaru nevidím důvod. Pro naši obranu to není.
OTÁZKA | Jan Mašek
Pane starosto, jste aktivním odpůrcem radaru, já Vám Váš názor neberu, ale prosím můžete mi tedy říci jakou alternativu Vy a lidé kteří tak vehementně protestují proti radaru nabízíte. Prosím nějakym celosvětovým mírovým hnutím apod. neoperujte to je směšné velmoci budou zbrojit vždy. Moje otázka tedy zní jste připraven platit ze svých daní Vy a Vaši sympatizani více na zabezpeční obranyschpnosti země než je současných směšných 2% HDP.
ODPOVĚD | 12:27
Tady přece nejde o nějaký můj nepodložený názor, ale o fakta - a důkazy a varování poskytují vědecké ústavy, odborníci (nikoliv závislí na mzdě od vlády), světoví vědci, odborníci a politici. Například - osobně šest amerických kongresmanů v čele s předsedou podvýboru zahraniční politiky Johnem Thirneyem, s nimiž jsem večeřel a kteří jsou velmi ostře proti radaru u nás - ti mají rovněž „vehementní“ názor? Když řekli, že je to největší finanční podvod v historii USA?

Opravdu už jsme tak daleko, že všechno musíme řešit okamžitou stavbou nesmyslných zbrojních monster? Alternativ je celá řada, byly vyřčeny v mediích, ale musí je vést vláda, působit na ostatní státy - a ne proti vůli ostatních prosazovat to, nad čím začínají váhat i v Kongresu. Zkuste se zamyslet nad tím, že kandidát demokratů Obama není nadšen neefektivními budoucími výdaji pro evropský systém antiraket a hodlá jej omezit. A Vy chcete po mně, abych já Vám řekl, jestli jsem ochoten si připlatit?
OTÁZKA | ari
Moje otazka zni: Dokazete predpovidat budoucnost? Myslim ze vite kam tim mirim.
ODPOVĚD | 12:28
Nevím sice, kam míříte, ale pokud se ptáte na radar, tak ten tu nebude. Protože se na základě dosavadního vývoje domnívám, že zvítězí zdravý rozum lidí nad nemocnými mozky našich politiků.
OTÁZKA | Adam
Zajímalo by mě, jak může někdo chtít referendum o věcech týkajících se obrany státu?
To v případě, že na nás někdo zaútočí budete požadovat referendum, zda se budeme bránit, pokud skončí kladně, tedy, že ano, tak další referendum, jakým stylem se bránit atd...?
Zamyslete se nad sebou. Dále nevěřím, že Vám jde v první řadě o občany naší země, ale o své zviditelnění a o zájmy jiných skupin, ale to je už zcela Váš problém.
Ruský radar by Vám nevadil, že?!
A vsadím se, že pokud by vláda radar neschválila a někdo na nás zaútočil, tak budete první křičet: "JAKTO ŽE TU NEBYL RADAR??!!"
ODPOVĚD | 12:29
První větu jste slyšel od našich vládních politiků a papouškujete ji. Samozřejmě, že to chtít můžeme, právě proto, že jde o naši budoucnost.
Už jste si přečetl, jak náš „zodpovědný politik“ Vondra řekl, „…to je všechno jedno, stejně tu radar bude a hotovo…“ ?

Tak takoví „zodpovědní“ mají rozhodovat za občany? Jestli Vám je to jedno, mně není.

V poslední době je módní křičet, že se dotyčný chce jen zviditelnit. Nebo je placen Ruskem, nebo jinými skupinami. Sakra, copak nejsou lidé, kteří opravdu dělají něco jen proto, že tomu věří, že chtějí ostatní varovat, něco proti darebáctví udělat? A nezajímá je nějaké zviditelňování? Já nechci do politiky, chci z toho všeho už vypadnout a užívat si penze. Vy si děláte závěry o tom, co si myslím, sám. Jak víte, že by mi nevadil ruský radar, jak víte, co bych křičel?

Zamyslete se nad sebou Vy a neopakujte hesla jiných.
OTÁZKA | Jana
Dobrý den pane Neorale, vyslechla jsem včerejší diskuzi Otazky Václava Moravce a napadla mne taková zajímavá myšlenka. Dnes, když někdo řekne, že bude volit ODS tak je to pěkná ostuda. Jako v minulosti KSČ, ale ta vlivem těchto lidí se dostavá do takového zajímavého kurzu. Jsou to jenom kolaboranti. Pan Vondra, že se nestydí jako student tehdy v 89 byl takový aktivista. Zajímalo by mne kolik za to dostanou,(to je otázka) že tady ten radar tak prosazují. Jsem prodejce, obchodník - takto nabízím svoje zboží za který ručím svojí vlastní hlavou.....Těm opravdu o nikoho nejde, snad jen o sebe a o lidi se ale vůbec nezajímají. Kdyby to tak bylo, tak je zajímá za kolik žije dnes velká část rodin a nezabývali se takovými blbostmi a celý návrh by smetli ze stolu. Celá rodina držíme palce a vydržte....vím, že to není jednoduché.Jana
ODPOVĚD | 12:33
Vypadlo mi to, nevím, jestli tato odpověď odešla, proto zkopíruji znovu text:

S tím, co uvádíte, souhlasím.Už jsem řekl na Václaváku 5. května, že tyto vládní politiky lidi a rodiny nezajímají. Tyto politiky je třeba nahradit, protože už nikoho nezastupují, jen hrabou. Přece chápejte, že při platu přes 300 tisíc měsíčně (podle médií) dohromady má pan premiér s paní Talmanovou zcela jiné starosti, než se starat, za kolik musíte vyžít s rodinou Vy. To je podle pravice Váš problém.
Někdy mi vyčítají, že jsem příliš radikální. Já se naopak domnívám, že na tyto politické pro-spěcháře a darebáky je potřeba zesílit hlas ještě víc. Jen si na videu prohlédněte, jak v Otáz-kách V. Moravce v neděli máchal Vondra prstíkem proti lidem v sále a křičel na ně a urážel je. Jak lidem ukazuje vztyčený prostředník Topolánek - to jsou představitelé vlády, co?
OTÁZKA | Ing. Karel Krůpa
Dobrý den,
za 1) Jak dlouho podle Vás bude trvat, než lidé, kteří jsou pro radar, otevřou oči a prohlédnou závoj propagandy a nevědomosti v níž jsou potopeni, aby pochopili, jak hluboce se mýlili?

a za 2) Víte o tom, že jste pro národ jedním z hrdinů dnešní doby? Spolu s Janem Tamášem a Janem Bednářem, kteří aktivně protestují hladovkou. Jste našimi vzory, jste zářícími hvězdami lidského pokolení. Děkuji Vám a velice si Vás vážím.
ODPOVĚD | 12:33
Děkuji za podporu. Výše, panu Kučerovi, jsem říkal, že dokud je na chleba, lidé neprohlédnou, nevidí dopředu, bohužel - a pak bude možná pozdě.

K dalšímu: mám příliš mnoho let na to, abych si neuvědomoval, že všechna sláva polní tráva. Bojuji jen proti radaru, naprosto odmítám být vzor, přesto mi mnozí podsouvají, že se chci jen zviditelnit. Těším se, až to skončí, a radar i tato vláda skončí a já budu moci vystoupit z tohoto vlaku.
Oba Honzy, hladovkáře, oceňuji a moc si jich vážím.
OTÁZKA | Simona
Pane starosto, srdečně zdravím. Chci vám vyjádřit prostou lidskou podporu. Při pročítání některých otázek mám pocit, jako by slepci poučovali o barvách. Směšování radaru s ochranu ČR je toho důkazem. Že někdo nezamíří bombu do Krkonoš ale na strategický cíl, to musí uznat každý rozumně uvažující člověk. Máme -li se vyhnout útoku, musíme se vyhnout radaru. Prosté, jednoduché a logické. Nemáte také jako já pocit, že stokrát opakovaná lež se pro mnohé sává pravdou? Jinak přeji vše dobré, držím palce, a velký Dík.
ODPOVĚD | 12:34
Naprosto souhlasím. Vláda spoléhala právě na to, že nás bude masírovat lží, a my povolíme. Naštěstí se ukázalo, že český národ není hloupý. Děkuji za podporu.
OTÁZKA | Jiří Pastevec
Pane Neorale! Můžete mi s naprostou jistotou potvrdit,že v dalších 5 - 20 letech to např. s Blízkým či Středním východem nepůjde z kopce,že žádné extremistické skupiny či vládní frakce se nedostanou k jaderným arzenálům? Kde vůbec berete tu vaši jistotu,že se ve světě v budoucnu nepřihodí nic,co by nás mohlo ohrozit? Před 11.9.2001 by také nikoho ani ve snu nenapadlo,že někdo může unést dopravní letadla a i s lidmi na palubě je poté použít jako živé,gigantické bomby proti civilním cílům.. Nebudu útočit na vaši komunistickou minulost,to je otázka jiná,a už jen kvůli tomu bych s vámi nemohl sedět u jednoho stolu,tak jako bych nemohl sedět u jednoho stolu třeba s bývalým nacistou. Ale chci se zeptat - jakou by jste navrhoval obranu u středověkého hradu - nechal by jste budování hradeb a vodního příkopu až na okamžik,kdy na vás budou pochodovat nepřátelská vojska..??? A považujete tento postup za správný? A v případě kladné odpovědi - považujete se za duševně zdravého člověka??? Díky za odpovědi.
ODPOVĚD | 12:35
Vaše přirovnání ke středověkému hradu kulhá na všechny čtyři nohy.

A už jsem uvedl, že jsem v KSČ byl od 25 roku do 29 roku svého života, protože tehdy jsem jako mladý kluk sociálním ideálům této strany na tři roky uvěřil. Pak jsem sám vystoupil. Dnes je mi 66 let.

Vašim přirovnáním mé osoby k nacistovi jsem si ale uvědomil, co jste zač Vy.
Slepý fanatik...

Znáte to přísloví o házení perel sviním? Takže stačí.
OTÁZKA | Feodor
I'm lucky
mp3 music
mp3 music

Alex!
ODPOVĚD | 12:36
Pakliže tímto podáváte dotaz či informaci o radaru, připomínáte mi naši vládu. Přesně tak nás informují. S nulovou hodnotou.
A to jste lepší o to, že Vy aspoň nelžete a neberete za to naše peníze.
OTÁZKA | Jiří Suk
Dobrý den,
místo snahy o řešení problémů jak dát dohromady rozkradený stát, snaží se nás vláda zatáhnout do pochybného projektu, který je tak "tajný" že patrně nikdo ani ve vládě neví, k čemu tohle monstrum bude sloužit. Jinak by snad ani tak blbé a navzájem si odporující argumenty nemohli vypustit na veřejnost. Jak je pro nás radar a základna USA důležitá... bez ní jsme ztraceni... není proti Rusku (za několik týdnů naopak již je a pak už zase není).. , Brdy-nejbezpečnější místo (to je fakt výsměch)... ten kdo je proti radaru a politice USA je extrémista a nevzdělanec... těch nesmyslů je slyšet dost a dost. Vládnou nám nejen lháři, ale dokonce i šašci ?
Slyšel jste pane Neoral někdy alespoň jeden jediný rozumný a pravdivý důvod, proč máme mít na našem území znovu cizí vojska (tentokrát z té druhé strany) a radar takového výkonu, který se do tak hustě obydleného území, dle skutečných odborníků, naprosto nehodí?
Přeji hodně pevné nervy pane Neoral a nenechte se odradit .
ODPOVĚD | 12:38
Děkuji. Mrzí mě, že mnoho lidí nepřemýšlí a jen zaslepeně běží za svými vůdci. Rozumný důvod nemají, jen jim prostě nepodloženě věří.

Vezměte si například výše pana Pastevce: jeho nebolí, že američtí fyzikové, naši vědci, odborné ústavy, evropští zelení a politici varují, Kongres přemýšlí a váhá. On nečte, nehledá, neshání informace. Jemu stačí poslechnout si například Vondru, Bursíka, Cyrila Svobodu, Klvaňu, Topolánka.
Ten poslední na práce a varování vědců řekl, že je to „blbost“ a „…já vás ujišťuju, že z toho nevychází žádné záření…“.

A hotovo. Kam se hrabou vědci. Topolánek to rozsekl.
A proto pak žádá pravicový starosta Čížek v Otázkách Václava Moravce v Borovnu, že bych se měl omluvit za nepravdy. „Nepravdy“, které já jsem přejal od vědců celého světa.

Pan Čížek přejal informace o radaru od Topolánka a Parkanové. Škoda slov.

Proto se ptá i pan Pastevec, zda jsem duševně zdráv. Také škoda slov.
OTÁZKA | Jiří P.
Vážený pane, přiznám se že bych Vám chtěl položit nějakou podstatnou otázku k tématu, ale na žádnou nepřicházím. Ale jen z důvodů, že už z Vaší strany bylo maximum řečeno. Vaše názory a chování jsou velmi konzistentní a jednoznačné. Proto bych Vám chtěl vyjádřit podporu a VELKÝ RESPEKT. Otázky bych měl na tu vládní partičku, ale ta je zas hluchá a samolibá... Prosím tedy jen o odpověď: Je něco, v čem jste zcela změnil názor na téma bezpečnosti ČR, světa...? (dříve-nyní) Kvůli vývoji situace, nebo novým informacím?
ODPOVĚD | 12:39
Děkuji.
Všimněte si: od ledna loňského roku jsem nezměnil ani jedno tvrzení o škodlivosti radaru, přestože jsem jich uvedl už loni mnoho. Není to třeba. Protože jsem od samého počátku spolupracoval s odborníky, využíval jejich informací, studoval data, především ta americká.

Nesčíslněkrát měnila vláda, MO a MZV svá data o radaru, další a další lži mazaly lži předešlé - od výkonu žárovky (hejtman Zimmermann), přes sportovní auto (náměstek MO Barták), až se dostali k výkonu, který jsme uváděli už loni na jaře. Jen to srovnejte na www.trokavec.cz či na jiných webech.

Nejdříve to byl Írán a severní Korea, a najednou se Topolánek uřekl, že je to hlavně proti Rusku (18. 11. 07).
To, co vláda a MO měnili každých čtrnáct dnů, bude ještě mnohokrát změněno. (Například rozloha: 4 ha, pak 10, 30, 80, dnes 400 a jde to nahoru).

Na naší straně jsou odborníci a pravdivé informace, za ně mluví amatéři: Topolánek, Vondra, Bursík, Parkanová, Schwarzenberg, Klvaňa, Töpfer, Smoljak, Cyril Svoboda, placení lobbisté a PR agentura, vládou placená zdravotní komise - snůška jmen, snůška blábolů.

Proto necítím potřebu něco měnit. To, co jsme tvrdili loni v březnu, se změnilo v odborníky potvrzené jistoty.
To hovoří samo za sebe, ne?
OTÁZKA | Jan
Pane starosto, v rámci akce "Javor" byl v prostoru Míšov -Borovno (teda cca 3 km od Trokavce) vybudován depot pro ruské jaderné zbraně(viz http://www.fortifikace.net/pov_javor_javor.html). Jaké jste měl v té době povolání a jaké aktivity jste proti stavbě depotu pro útočné (!) jaderné zbraně vyvíjel?
ODPOVĚD | 12:40
Přistěhoval jsem se do Trokavce až 1. 9. 1999.

Takže v roce 1969, o který se podle článku jedná, jsem pracoval jako elektrikář údržbář v jedné fabrice a čerta starého jsem věděl, že se 273 km daleko (vzdušnou čarou) staví pod zemí nějaké bunkry. Takže nemohu sloužit s nějakou „vyvíjenou aktivitou“.

Nezeptám se Vás na Vaše „aktivity“ proti tomuto zařízení, protože mě to nezajímá. Já bojuji proti radaru a nezajímá mě, jestli jste v mládí jedl zelí nebo ne, nebo jaké jste vyvíjel aktivity proti čemukoliv.
OTÁZKA | Vladimír Janda
Kolik lidí musíte zabít, než získáte právo být označeni za masového vraha a válečného zločince? Vždyť jestli si ještě někdo naivně myslí ,že není rozhodující spolupráce Bushovi rodiny s nacisty v "minulosti", pak ať ho neopřekvapí další Reichstag v podobě dalšího 11. září 2001. Teď to svedou třeba na Irán a pak tím opět zdůvodní "potřebu" zradaru u nás.Poučme se z historie, dokud je čas . Když člen vlády podepíše PNAC, pak nepracuje pro náš stát, ale zavázal se cizí velmoci. Jak pak ale může být členem "naší" vlády? "Dočasný pobyt vojsk" je tak opět téměř zaručen, bohužel. Co teď s tím, když nás stále ignorují?
ODPOVĚD | 12:41
Snažím se lidem sdělit, že tuto vládu je nutno co nejrychleji vyprovodit „od válu“. To není vláda. To je skupinka arogantních politiků, kteří si pomocí dvou podivných existencí uzurpovala moc. Bez ohledu na cokoliv.
S demokracií tato vláda nemá naprosto nic společného. To je diktatura.
Je nutno s ní skončit, než napáchá nevratné kroky, kterí poškodí ČR i občany.
OTÁZKA | Jan
Je absurdní, že reportér nezávislého média přijímá argumentaci jen jedné - provládní strany a zařazuje ji mezi informace , jako by to byl objektivní stav popisované události. Jen hloupost a bezbřehá nadutost, která těmto lidem dovoluje vyjadřovat se ke všemu, co se nikdy ani nesnažili pochopit. Některé dotazy "proradarových příznivců" jsou toho jasným důkazem. Ja vy osobně bojujete proti takové lidské tuposti, kterou zde mnozí takto předvádí?
ODPOVĚD | 12:42
U nás nejsou nezávislá média.

Všimněte si, že někteří redaktoři nejen že nejsou nestranní, ale sami nenávistně útočí na oponety radaru - viz zmíněné PRO 51, Jiří Wagner, někteří v
MFDnes, LN. To si novinář nesmí nikdy dovolit.

Marně hledám podrobnější informace o odborářských akcích, o hladovějících Tamášovi a Bednářovi, o odporu zdravotníků, o nedemokracii vlády, zato čtu o lovení nosála v Praze, o bezvýznamnostech - to umí jak tisk, tak zejména ČT.

Bezbřehá nadutost, jak říkáte - ano, to je pravý výraz pro naše vládní politiky.

A proti lidské tuposti se dá bojovat těžko, to říkával už klasik pan Jan Werich.
OTÁZKA | Ivan
Dobrý den, pane Neorale. Chci mimo jiné vyjádřit poděkování a obdiv za Váš vytrvalý aktivní odpor proti aroganci vládní moci. Vidím jak je těžké prosadit názor navzdory záměrnému zkreslování informací ze strany médií. Ale teď k těm otázkám:
1) Většina obyvatel ČR je sice proti výstavbě radaru, jenže na demonstracích to tak nevypadá. K tomu, aby vláda trochu víc znejistěla, by byla potřeba daleko vyšší účast. Co myslíte, že je hlavní příčinou pasivity lidí?
2) Myslíte si, že pánové Vondra, Topolánek, Langr, Bursík a další zastánci radaru skutečně věří jeho prospěšnosti pro ČR?
Díky za odpověď.
ODPOVĚD | 12:43
Děkuji za podporu.

1. Poprosím Vás, abyste se podíval na mou odpověď panu Danu Kučerovi výše. Tam je můj názor na pasivitu lidí.

2. Tak to ani náhodou. Protože lžou každý den jinak. Protože tihle šizuňkové sledují především prospěch svůj.
OTÁZKA | Zdeněk Dostál
Pane Neorale, velmi si Vás vážím a máte mou podporu. Jsem učitel a mohu si dělat malý průzkum veřejného mínění ve třídě. Mile mne tedy překvapila reakce dětí na zmínku o radaru. Začali totiž hromadně skandovat: Dostanete p.d, jděte z našich Brd! Ukazuje to na názory jejich rodičů, které děti tímto vlastně ventilují. Škoda, že se děti nemohou více zapojit, jistě by se našel někdo, kdo by nám vyčetl manipulaci a braní si dětí jako rukojmí...Chci se tedy zeptat: co brdské děti, které jistě celou záležitost prožívají s vámi? Přeji Vám i dalším českým Janům /Tamášovi, Bednářovi a Májíčkovi/ hodně síly a odvahy k dalšímu odporu.
ODPOVĚD | 12:44
Děkuji za podporu. Děti a mládež konkretně naší obce mě velmi překvapily. Potřebuji-li roznést letáky, něco v organizaci proti radaru zařídit, nabídnou se, pomohou. Mají docela dobrý přehled, samozřejmě že se o tom doma baví. Jezdí s námi na akce třeba až do Prahy.
A radar tu nechtějí.
Chcete být informováni
o aktivitách iniciativy
NE základnám?

Doporučujeme:
Neza facebook Neza youtube Neza flickr Neza twitter Neza wiki Britské listy Czech Free Press