Centrum raketového systému jde ve stejné logice jako radar - jeho mezinárodně politické zdůvodnění kulhá...


Proč být proti raketovému centru »
Pomozte iniciativě - účet 2720320001/5500

Podstata útočné přítomnosti

9.7.2017 - Iniciativa Ne základnám

Otevřený dopis poslankyním a poslancům

Vážená paní poslankyně, vážený pane poslanče,

zařazením bodu 171. na jednání Poslanecké sněmovny České republiky dne 11.7.2017 nejde chápat jinak, než že chcete docílit volební účast 25% a vyvolat tak historicky nejmenší důvěru občanů v zákonodárný sbor.

Sněmovní tisk 1121/0 vedený pod  názvem ,,Návrh na působení sil a prostředků rezortu Ministerstva obrany v Litvě, Estonsku, Lotyšsku a Polsku v rámci Posílené předsunuté přítomnosti NATO" byl doručen poslancům 11. května 2017 v 10:57 hodin.

V uvedeném tisku má Poslanecká sněmovna ČR pro nás občany nepochopitelně projednávat:

- rotním úkolovým uskupením (RÚU) na bázi mechanizované roty do bojového uskupení vedeného Německem na území Litvy (DEU eFP BG) v počtu do 250 osob na dobu od 1. května 2018 do 31. ledna 2019.

- minometnou četou do bojového uskupení vedeného Kanadou na území Lotyšska (CAN eFP BG) v počtu do 40 osob na dobu od 1. ledna 2018 do 31. ledna 2019.

V prvním případě se jedná o vyslání ozbrojených sil České republiky na území Litvy v rozsahu 276 dní.

V druhém případě se jedná o vyslání ozbrojených sil  České republiky na území Lotyšska v rozsahu 393 dní.

Článek 43 Ústavy ČR

3) Parlament vyslovuje souhlas
a) s vysláním ozbrojených sil České republiky mimo území České republiky,
b) s pobytem ozbrojených sil jiných států na území České republiky,
nejsou-li taková rozhodnutí vyhrazena vládě

 

4) Vláda rozhoduje o vyslání ozbrojených sil České republiky mimo území České republiky a o pobytu ozbrojených sil jiných států na území České republiky, a to nejdéle na dobu 60 dnů, jde-li o

a) plnění závazků z mezinárodních smluv o společné obraně proti napadení,

b) účast na mírových operacích podle rozhodnutí mezinárodní organizace, jíž je Česká republika

členem, a to se souhlasem přijímajícího státu.

6) O rozhodnutích podle odstavců 4 a 5 informuje vláda neprodleně obě komory Parlamentu. Parlament může rozhodnutí vlády zrušit; ke zrušení rozhodnutí vlády postačuje nesouhlasné usnesení jedné z komor přijaté nadpoloviční většinou všech členů komory

Předložit Poslanecké sněmovně České republiky protiústavní návrh je pohrdání demokratickými principy, pohrdání občany, pohrdání voliči.

Tuto skutečnost dokazuje předkladatel návrhu, poslanec, ministr obrany  pan Martin Stropnický který ignoruje, odst..4  a uvádí jen: jelikož se jedná o vyslání ozbrojených sil ČR do zahraničí, podle čl. 43 odst. 3 písm. a) Ústavy ČR je nutný souhlas obou komor Parlamentu ČR.

Vyzýváme poslankyně a poslance, aby na jednání Poslanecké sněmovny České republiky dne 11.7. 2017 hlasovali o vyřazení neústavního návrhu bodu 171. a poslanci, ministru obrany panu Martinu Stropnickému vyslovili nedůvěru.

Považujeme to za jediný možný způsob k udržení legálnosti parlamentního systému, odmítnutí likvidace demokratického systému České republiky a  diskreditace Ústavy České republiky.

za Iniciativu Ne základnám

Eva Novotná, mluvčí

 


« zpět
Chcete být informováni
o aktivitách iniciativy
NE základnám?

Doporučujeme:
Neza facebook Neza youtube Neza flickr Neza twitter Neza wiki Britské listy Czech Free Press