On-line s Ivonou Novomestskou
Studentka politologie Ivona Novomestská se aktivně účastní občanské iniciativy Ne základnám již od jejího vzniku v červenci 2006. Jako jedna z koordinatorů iniciativy se za uplynulý rok podílela na organizaci mnoha akcí proti umístění americké základny a zúčastnila se řady besed, konferencí, setkání s občany a to jak po celé ČR, tak i v dalších státech v Evropě. "Radar je pro nás nebezpečný a to zejména v tom, že jeho přítomnost z nás udělá terč, bude výrazným podnětem k dalšímu zbrojení ve světě a tím i vyostřování mezinárodního napětí a zvyšování násilí. Je třeba směřovat k postupnému jadernému odzbrojování a ne sledovat cestu rostoucího zbrojení." říká Ivona Novomestská, která se již několik let účastní protiválečných aktivit zejména pak v rámci Humanistického hnutí. Na vaše otázky odpovídala v pondělí 20.8.
OTÁZKA | Honza
Zdravím Vás, vážím si Vašeho, podle mne smyslupného, úsilí. Obávám se, že už je ve věci radaru rozhodnuto a vláda dá jeho výstavbě zelenou, bez ohledu na názor většiny občanů. Jaké si myslíte, že jsou šance odvrátit realizaci základny? Přeji hodně sil!
Zdravím Vás, vážím si Vašeho, podle mne smyslupného, úsilí. Obávám se, že už je ve věci radaru rozhodnuto a vláda dá jeho výstavbě zelenou, bez ohledu na názor většiny občanů. Jaké si myslíte, že jsou šance odvrátit realizaci základny? Přeji hodně sil!
ODPOVĚD | 13:04
Jsem, řekněme, umírněná optimistka. Věřím, že největší a nejdelší občanský odpor v ČR po roce 89 nevyjde jen tak do prázdna. Lidé mají už dost politiků, kteří jsou zkorumpovaní, přebíhají z levicové strany do pravicové, dle toho, kdo jim zaplatí víc, absolutně neberou v potaz při rozhodování názory občanů. Myslím, že chuť po větší změně už v lidech nazrála. A cizí vojenská základna, je i pro ty nejbenevolentnější trochu moc. Takže věřím, že se nám podaří zvednout další lidi ze židlí a šancena úspěch nejsou malé.
Jsem, řekněme, umírněná optimistka. Věřím, že největší a nejdelší občanský odpor v ČR po roce 89 nevyjde jen tak do prázdna. Lidé mají už dost politiků, kteří jsou zkorumpovaní, přebíhají z levicové strany do pravicové, dle toho, kdo jim zaplatí víc, absolutně neberou v potaz při rozhodování názory občanů. Myslím, že chuť po větší změně už v lidech nazrála. A cizí vojenská základna, je i pro ty nejbenevolentnější trochu moc. Takže věřím, že se nám podaří zvednout další lidi ze židlí a šancena úspěch nejsou malé.
OTÁZKA | František Ševel
Rád bych se zeptal jak je možné, že američtí exprdi provádějí expertýzi na územý české republiky, které je navíc vojenským prostorem? Moc to nesleduji, ale nevšiml jsem si, že by to bylo schváleno v nějakém hlasování, stavba přeci schválena nebyla? Ten pozemek je ve vlastnictví státu a né někoho kdo řekne "pojďte si tam měřit klucí američtí". To by bylo zneužití pravomoci veřejného činitele. Je to jako by někdo přišel na váš pozemek vyměřovat dálnici, přesto že vy sami jste nic takového nepovolili (ani vám ho nikdo nevyvlastnil, či silou nezabral, v americe by jste takového člověka nejspíš ze strachu odstřelili) Vlastník je stát, tedy občané, ti jsou reprezentováni volenými zástupci, ti pokud o něčem chtějí rozhodnout musí o tom hlasovat. Kdo si dovolil povolit jim ty "expertýzy" a vpustit je do vojenského prostoru?
Rád bych se zeptal jak je možné, že američtí exprdi provádějí expertýzi na územý české republiky, které je navíc vojenským prostorem? Moc to nesleduji, ale nevšiml jsem si, že by to bylo schváleno v nějakém hlasování, stavba přeci schválena nebyla? Ten pozemek je ve vlastnictví státu a né někoho kdo řekne "pojďte si tam měřit klucí američtí". To by bylo zneužití pravomoci veřejného činitele. Je to jako by někdo přišel na váš pozemek vyměřovat dálnici, přesto že vy sami jste nic takového nepovolili (ani vám ho nikdo nevyvlastnil, či silou nezabral, v americe by jste takového člověka nejspíš ze strachu odstřelili) Vlastník je stát, tedy občané, ti jsou reprezentováni volenými zástupci, ti pokud o něčem chtějí rozhodnout musí o tom hlasovat. Kdo si dovolil povolit jim ty "expertýzy" a vpustit je do vojenského prostoru?
ODPOVĚD | 13:08
To je moc zajímavá otázka. Bohužel jsem na tom stejně jako Vy. Moc by mě zajímalo, jak je to možné. Když nám naše vláda tvrdí, že nic není ještě rozhodnuto a teprve začne vysvětlovací kampaň. A teprve pak se bude rozhodovat. Moc by mě zajímalo, jestli by mohli naši experti také prozkoumat podloží v Yellowstonu, kdybychom si tam my Češi chtěli postavit vojenskou základnu, před tím, než by to schválil Kongres USA. Je zřejmé, že něco takového je absurdní. Pár politiků zve přes obrovský odpor svého obyvatelstva a téměř celé opozice cizí mocnost, aby sem přivedla své vojáky… Nepřipomíná Vám to něco…?
To je moc zajímavá otázka. Bohužel jsem na tom stejně jako Vy. Moc by mě zajímalo, jak je to možné. Když nám naše vláda tvrdí, že nic není ještě rozhodnuto a teprve začne vysvětlovací kampaň. A teprve pak se bude rozhodovat. Moc by mě zajímalo, jestli by mohli naši experti také prozkoumat podloží v Yellowstonu, kdybychom si tam my Češi chtěli postavit vojenskou základnu, před tím, než by to schválil Kongres USA. Je zřejmé, že něco takového je absurdní. Pár politiků zve přes obrovský odpor svého obyvatelstva a téměř celé opozice cizí mocnost, aby sem přivedla své vojáky… Nepřipomíná Vám to něco…?
OTÁZKA | Student medicíny
Patolízalský přístup vládních činitelů tak zavléká stát opět do zbytečného poddanství, které nás izoluje od Evropy, do které přitom už tisíc let patříme. Zbývá už jedině položit otázku, kdy se staneme 51. státem USA? Nejde tady jenom o radar, ve hře je také otázka samostatnosti České republiky a otázka budoucnosti existence české země a životů jejích obyvatel. Při prosazování zájmů USA si přitom současná vláda nepočíná jako demokratická vláda suverénního státu, ale jako diktatura. Jsme opravdu takovými poskoky Israele?
Patolízalský přístup vládních činitelů tak zavléká stát opět do zbytečného poddanství, které nás izoluje od Evropy, do které přitom už tisíc let patříme. Zbývá už jedině položit otázku, kdy se staneme 51. státem USA? Nejde tady jenom o radar, ve hře je také otázka samostatnosti České republiky a otázka budoucnosti existence české země a životů jejích obyvatel. Při prosazování zájmů USA si přitom současná vláda nepočíná jako demokratická vláda suverénního státu, ale jako diktatura. Jsme opravdu takovými poskoky Israele?
ODPOVĚD | 13:19
Stále více se ukazuje, že se řada států Evropské unie nechce podílet na zahraniční politice USA. Česko by nemělo rozhodovat samostatně. Jsme členy Unie a je třeba s ostatními státy postoj k případné americké protiraketové základně předjednat. To ale viditelně nemají na programu pánové Vondra, Pojar a další proameričtí lobbisté, kteří si radar v Brdech tolik přejí. Zahraniční politika USA na Blízkém východě je kapitolou sama o sobě.
Stále více se ukazuje, že se řada států Evropské unie nechce podílet na zahraniční politice USA. Česko by nemělo rozhodovat samostatně. Jsme členy Unie a je třeba s ostatními státy postoj k případné americké protiraketové základně předjednat. To ale viditelně nemají na programu pánové Vondra, Pojar a další proameričtí lobbisté, kteří si radar v Brdech tolik přejí. Zahraniční politika USA na Blízkém východě je kapitolou sama o sobě.
OTÁZKA | Lucie Jehličková
Člověk, který pozná pravdu o 11. září už nebude tolik podléhat podkuřování reklamy, politických vědátorů, vůdců sekt, politiků, nebo komentátorů Fox News. Bude cítit nátlak na hony a řekne oněm donucovačům, do kterého otvoru si mají svůj nátlak natlačit.
Odhalením pravdy o 11. září a mechanismů nátlaku, kterých bylo užito, můžeme předejít apokalyptické budoucnosti nekonečné války, k jejímuž spuštění bylo užito 'Nového Pearl Harboru'. Méně zřejmé je, že můžeme odkrýt a zdiskreditovat mechanismy nátlaku, kterých vlády a korporace užívají k naší dehumanizaci. Americká administrativa nerozumí přátelství, rozumí pouze podřízenosti či síle. Americká vláda se chová arogantně a potřebuje zažít stejnou aroganci druhých. Myslíte, že to "naše vláda" někdy pochopí?
Člověk, který pozná pravdu o 11. září už nebude tolik podléhat podkuřování reklamy, politických vědátorů, vůdců sekt, politiků, nebo komentátorů Fox News. Bude cítit nátlak na hony a řekne oněm donucovačům, do kterého otvoru si mají svůj nátlak natlačit.
Odhalením pravdy o 11. září a mechanismů nátlaku, kterých bylo užito, můžeme předejít apokalyptické budoucnosti nekonečné války, k jejímuž spuštění bylo užito 'Nového Pearl Harboru'. Méně zřejmé je, že můžeme odkrýt a zdiskreditovat mechanismy nátlaku, kterých vlády a korporace užívají k naší dehumanizaci. Americká administrativa nerozumí přátelství, rozumí pouze podřízenosti či síle. Americká vláda se chová arogantně a potřebuje zažít stejnou aroganci druhých. Myslíte, že to "naše vláda" někdy pochopí?
ODPOVĚD | 13:21
Americká vláda se určitě chová arogantně…myslím, že arogantně je ještě hodně slabé slovo. Nerespektuje rezoluce Rady bezpečnosti OSN, napadá státy v rozporu s mezinárodním právem, odstupuje od smluv o neútočení jadernými zbraněmi a vyhrožuje celému světu. Já ale doufám v rozum a lidskost Američanů. Přece jenom to byli studenti a obyčejní lidé v USA, kteří ukončili nesmyslnou válku ve Vietnamu. Jsou to Američani, kteří přisoudili současnému prezidentu Bushovi nejhorší místo na žebříčku popularity, dokonce až za Nixonem, který nechvalně proslul aférou Watergate a musel rezignovat. Věřím, že lidé začnou volit jiné lidi, než ty největší lháře, kterým jsou lidské životy naprosto ukradené a veškeré své konání přepočítávají na dolary.
Americká vláda se určitě chová arogantně…myslím, že arogantně je ještě hodně slabé slovo. Nerespektuje rezoluce Rady bezpečnosti OSN, napadá státy v rozporu s mezinárodním právem, odstupuje od smluv o neútočení jadernými zbraněmi a vyhrožuje celému světu. Já ale doufám v rozum a lidskost Američanů. Přece jenom to byli studenti a obyčejní lidé v USA, kteří ukončili nesmyslnou válku ve Vietnamu. Jsou to Američani, kteří přisoudili současnému prezidentu Bushovi nejhorší místo na žebříčku popularity, dokonce až za Nixonem, který nechvalně proslul aférou Watergate a musel rezignovat. Věřím, že lidé začnou volit jiné lidi, než ty největší lháře, kterým jsou lidské životy naprosto ukradené a veškeré své konání přepočítávají na dolary.
OTÁZKA | Josef Malík
Bush vytvořil mocné a nákladné bezpečnostní a špinážní struktury a z veškerých leteckých, námořních a pozemních sil udělal světové mocenské nástroje, které s sebou přinášejí válku nespravedlnost, hlad a smrt kdekoli na planetě, aby její obyvatele naučily, jak vykonávat demokracii a svobodu. To, že je u nás dnes lež považována za legitimní nástroj politické diskuze je sice smutné, ale pravdivé. Sebevětší lež je dobrá tam, kde argumenty schází. Nepřipadají vám také podobné metody známe i z minulosti?
Bush vytvořil mocné a nákladné bezpečnostní a špinážní struktury a z veškerých leteckých, námořních a pozemních sil udělal světové mocenské nástroje, které s sebou přinášejí válku nespravedlnost, hlad a smrt kdekoli na planetě, aby její obyvatele naučily, jak vykonávat demokracii a svobodu. To, že je u nás dnes lež považována za legitimní nástroj politické diskuze je sice smutné, ale pravdivé. Sebevětší lež je dobrá tam, kde argumenty schází. Nepřipadají vám také podobné metody známe i z minulosti?
ODPOVĚD | 13:23
Připadají. Nedávno mě velmi pobavila pohlednice, kterou od prezidenta Bushe obdržel pan Paroubek o tom, jak spolu budou rozšiřovat mír, prosperitu a svobodu. Při pohledu na to, jak pan Bush rozšířil mír, prosperitu a svobodu do Afgánistánu a Iráku se dost divím, že pan Paroubek neodpověděl zpět také v tónu černého humoru.
Připadají. Nedávno mě velmi pobavila pohlednice, kterou od prezidenta Bushe obdržel pan Paroubek o tom, jak spolu budou rozšiřovat mír, prosperitu a svobodu. Při pohledu na to, jak pan Bush rozšířil mír, prosperitu a svobodu do Afgánistánu a Iráku se dost divím, že pan Paroubek neodpověděl zpět také v tónu černého humoru.
OTÁZKA | Petr Kolár
Antikomunismus v dnešní době je pouze uměle vytvářené nebezpečí, které ve skutečnosti neexistuje. Neuděláme tu chybu, abychom čelili nebezpečí dávno rozpoznanému a minulému a nechali nové nebezpečí v klidu nabýt síly a vlivu?
Antikomunismus v dnešní době je pouze uměle vytvářené nebezpečí, které ve skutečnosti neexistuje. Neuděláme tu chybu, abychom čelili nebezpečí dávno rozpoznanému a minulému a nechali nové nebezpečí v klidu nabýt síly a vlivu?
ODPOVĚD | 13:27
Myslím, že takzvaný teatrální antikomunismus je používán, jen tam, kde se to hodí… Po bývalých členech KSČ v ODS se tak usilovně nepátrá, nemám pravdu? Ti, kdo se v minulém režimu provinili proti lidskosti, by měli být dozajista potrestáni, ale kdyby byli naši komunisté tím největším nebezpečím pro lidstvo, byla bych o poznání klidnější. Bohužel tím nebezpečím je dnes mohutná militarizace světa, kumulace majetku v rukou několika málo korporací a jednotlivců a hlad miliónů lidí na druhé straně… to komunisté nezpůsobili.
Myslím, že takzvaný teatrální antikomunismus je používán, jen tam, kde se to hodí… Po bývalých členech KSČ v ODS se tak usilovně nepátrá, nemám pravdu? Ti, kdo se v minulém režimu provinili proti lidskosti, by měli být dozajista potrestáni, ale kdyby byli naši komunisté tím největším nebezpečím pro lidstvo, byla bych o poznání klidnější. Bohužel tím nebezpečím je dnes mohutná militarizace světa, kumulace majetku v rukou několika málo korporací a jednotlivců a hlad miliónů lidí na druhé straně… to komunisté nezpůsobili.
OTÁZKA | Luboš Musil
Zahraniční politika ČR zřejmě podléhá distriktu USA, přesto že ČR je součástí Evropské unie a ne Federativní prezidentské republiky USA. Pokud je vám lhostejné, že ČR má opět pozici sluhy a pečeť státu tolerujícího genocidu iráckého národa, zamyslete se alespoň nad tím, zda rozpočet ČR je tak silný, že může odmítnout každý kontrakt, o kterém poradci z USA řeknou své sladké "NO" a zároveň vyhovět ve všem, o co náš říše požádá. Zřejmě ČR disponuje nadměrnou částkou finančních prostředků v rozpočtu že si může dovolit nechat si diktovat veškeré své ekonomické i bezpečnostní zájmy od velkého brášky zvenčí?
Zahraniční politika ČR zřejmě podléhá distriktu USA, přesto že ČR je součástí Evropské unie a ne Federativní prezidentské republiky USA. Pokud je vám lhostejné, že ČR má opět pozici sluhy a pečeť státu tolerujícího genocidu iráckého národa, zamyslete se alespoň nad tím, zda rozpočet ČR je tak silný, že může odmítnout každý kontrakt, o kterém poradci z USA řeknou své sladké "NO" a zároveň vyhovět ve všem, o co náš říše požádá. Zřejmě ČR disponuje nadměrnou částkou finančních prostředků v rozpočtu že si může dovolit nechat si diktovat veškeré své ekonomické i bezpečnostní zájmy od velkého brášky zvenčí?
ODPOVĚD | 13:29
Zeptejte se starostů a lidí v Brdech jakými disponují nadměrnými částkami… Myslím, že je v ČR potřeba investovat úplně do jiných oblastí, než do infrastruktury potřebné k americkému radaru, nebo k vysílání vojáků do válek, se kterými nemáme nic společného a na jejichž rozpoutání se Čechů nikdo neptal (Irák a Afghánistán).
Zeptejte se starostů a lidí v Brdech jakými disponují nadměrnými částkami… Myslím, že je v ČR potřeba investovat úplně do jiných oblastí, než do infrastruktury potřebné k americkému radaru, nebo k vysílání vojáků do válek, se kterými nemáme nic společného a na jejichž rozpoutání se Čechů nikdo neptal (Irák a Afghánistán).
OTÁZKA | Markéta Nováková
Premyslejme, jestli ty "nase" civilizacni hodnoty /kterými se vláda zaštiťuje/ spocivajici na vrazdeni nevinnych civilistu v zajmu globalni dominance nestoji nahodou za prehodnoceni podobnych postojů?
Premyslejme, jestli ty "nase" civilizacni hodnoty /kterými se vláda zaštiťuje/ spocivajici na vrazdeni nevinnych civilistu v zajmu globalni dominance nestoji nahodou za prehodnoceni podobnych postojů?
ODPOVĚD | 13:30
Myslím, že většina lidí této planety má s vražděním nevinných civilistů velký problém. Bohužel však deset křičících je slyšet víc než miliarda mlčících. Je potřeba, aby ti, co už svůj postoj přehodnotili, začali být aktivní. Jen společně můžeme něco změnit.
Myslím, že většina lidí této planety má s vražděním nevinných civilistů velký problém. Bohužel však deset křičících je slyšet víc než miliarda mlčících. Je potřeba, aby ti, co už svůj postoj přehodnotili, začali být aktivní. Jen společně můžeme něco změnit.
OTÁZKA | Libor Derek
Abychom se dokázali ubránit manipulaci, musíme vědět, kým a jak jsme manipulováni, kdo je živnou půdou a na koho taková manipulace platí nejméně. Jistě to ví i vláda,nemám pravdu?
Abychom se dokázali ubránit manipulaci, musíme vědět, kým a jak jsme manipulováni, kdo je živnou půdou a na koho taková manipulace platí nejméně. Jistě to ví i vláda,nemám pravdu?
ODPOVĚD | 13:32
Není to tak těžké, je hodně vidět, kdo na dnešních válkách vydělává, jak fungují média, kdo jsou lidé sedící v redakcích českých novin, vlastněných zahraničními korporacemi a v radách hlídajících objektivnost médií…
Není to tak těžké, je hodně vidět, kdo na dnešních válkách vydělává, jak fungují média, kdo jsou lidé sedící v redakcích českých novin, vlastněných zahraničními korporacemi a v radách hlídajících objektivnost médií…
OTÁZKA | Jaromír Šebek
Spojenci jsou vyzýváni ve jménu společné obrany aliance, aby poskytovali své vojáky na operace NATA v Afghánistánu, plnili spojenecké závazky v Iráku a na Balkáně a pomohli s konstrukcí protiraketové obrany spojených států, ale Spojené státy nejsou odhodlány poskytnout podobnou ochranu svým spojencům. Jestliže tomu je tak, pak už nejde o rovnocenné spojenectví, ale o vztah supervelmoci k na ní závislých států, neboli jde o vztah centra k periférii. Zůstává tedy otázka kolik se pro nás změnilo, odešli jsme sice z Varšavské smlouvy, ale je naše postavení v NATO v něčem lepší? Další otázkou je, zda je pro nás takovýto typ spojenectví výhodný a pokud ne, máme v takovém spojenectví setrvávat?
Spojenci jsou vyzýváni ve jménu společné obrany aliance, aby poskytovali své vojáky na operace NATA v Afghánistánu, plnili spojenecké závazky v Iráku a na Balkáně a pomohli s konstrukcí protiraketové obrany spojených států, ale Spojené státy nejsou odhodlány poskytnout podobnou ochranu svým spojencům. Jestliže tomu je tak, pak už nejde o rovnocenné spojenectví, ale o vztah supervelmoci k na ní závislých států, neboli jde o vztah centra k periférii. Zůstává tedy otázka kolik se pro nás změnilo, odešli jsme sice z Varšavské smlouvy, ale je naše postavení v NATO v něčem lepší? Další otázkou je, zda je pro nás takovýto typ spojenectví výhodný a pokud ne, máme v takovém spojenectví setrvávat?
ODPOVĚD | 13:35
Pokud mám odpovědět za sebe, členství v NATO mi pro ČR nijak výhodné nepřipadá, naopak. Srovnání k zamyšlení: Při takzvaném humanitárním bombardováním Jugoslávie sousední Rakousko ani nepovolilo přelet bombardérů nad svým územím. ČR vstoupila těsně před bombardováním za jásotu bývalého prezidenta Havla do NATO, abychom se té parády taky mohli účastnit. Ptal se někdo občanů ČR, jestli chtějí vstupovat do války?
Pokud mám odpovědět za sebe, členství v NATO mi pro ČR nijak výhodné nepřipadá, naopak. Srovnání k zamyšlení: Při takzvaném humanitárním bombardováním Jugoslávie sousední Rakousko ani nepovolilo přelet bombardérů nad svým územím. ČR vstoupila těsně před bombardováním za jásotu bývalého prezidenta Havla do NATO, abychom se té parády taky mohli účastnit. Ptal se někdo občanů ČR, jestli chtějí vstupovat do války?
OTÁZKA | Robert Jadrný
Hrozby teroristickými útoky jsou čistě dílem západních tajných služeb, které vyrobily umělého nepřítele.
Je to dokonalý nepřítel v dokonalém podvodu, protože umožňuje věčnou válku. Nepřítel, který neexistuje, nemůže být nikdy chycen. Válka se tak již nestala jen prostředkem k dosažení politických cilů, ale samotným cílem.
Jakou šanci má průměrný Franta Novák z ulice, že prohlédne hru?
Hrozby teroristickými útoky jsou čistě dílem západních tajných služeb, které vyrobily umělého nepřítele.
Je to dokonalý nepřítel v dokonalém podvodu, protože umožňuje věčnou válku. Nepřítel, který neexistuje, nemůže být nikdy chycen. Válka se tak již nestala jen prostředkem k dosažení politických cilů, ale samotným cílem.
Jakou šanci má průměrný Franta Novák z ulice, že prohlédne hru?
ODPOVĚD | 13:37
Větší, než kdy před tím. Dnes už se dá komunikovat po internetu, který se (zatím!) zcenzurovat nedá. Když vynaložíme všechnu naši energii k informování lidí o těchto věcech, šance tu je.
Ještě poznámka k věčné válce. Minulý týden ve čtvrtek vyšla v Mladé frontě reportáž na dvě strany o věznici Guantánamo. Autor se článkem pokoušel naznačit, že všichni v tomto vězení jsou nebezpeční teroristi a že se jim tam vlastně vede úžasně. (připomnělo mi to návštěvu Červeného kříže v koncentračním táboře Terezín – tam bylo tenkrát také shledáno, že se tam lidem žije báječně). Nicméně jeden z dozorců na Guantánamu, naznačil něco v tom smyslu, že tam nikoho nevězní, nýbrž drží nebezpečné bojovníky daleko od bojiště a až válka proti terorismu skončí, rádi je pustí domů…
Větší, než kdy před tím. Dnes už se dá komunikovat po internetu, který se (zatím!) zcenzurovat nedá. Když vynaložíme všechnu naši energii k informování lidí o těchto věcech, šance tu je.
Ještě poznámka k věčné válce. Minulý týden ve čtvrtek vyšla v Mladé frontě reportáž na dvě strany o věznici Guantánamo. Autor se článkem pokoušel naznačit, že všichni v tomto vězení jsou nebezpeční teroristi a že se jim tam vlastně vede úžasně. (připomnělo mi to návštěvu Červeného kříže v koncentračním táboře Terezín – tam bylo tenkrát také shledáno, že se tam lidem žije báječně). Nicméně jeden z dozorců na Guantánamu, naznačil něco v tom smyslu, že tam nikoho nevězní, nýbrž drží nebezpečné bojovníky daleko od bojiště a až válka proti terorismu skončí, rádi je pustí domů…
OTÁZKA | student filozofie
Uvažme, jak velký má dopad kritika US/izraelského vojenského a rasistického molochu, který vytrvale likviduje palestinský životní prostor, je časovanou rozbuškou v této oblasti, který je na jaře tohoto roku připraven napadnout Írán za podobně hanebných podmínek, za jakých byl napaden Irák, možná nukleárním taktickým atakem, ve srovnání s goebbelsovskou propagandou největších světových médií, izraelskou lobby, prorostlou nejmocnějším politickým a vojenským aparátem světa, společně s propagandou vlivných amerických křesťanských fundamentalistů?
Uvažme, jak velký má dopad kritika US/izraelského vojenského a rasistického molochu, který vytrvale likviduje palestinský životní prostor, je časovanou rozbuškou v této oblasti, který je na jaře tohoto roku připraven napadnout Írán za podobně hanebných podmínek, za jakých byl napaden Irák, možná nukleárním taktickým atakem, ve srovnání s goebbelsovskou propagandou největších světových médií, izraelskou lobby, prorostlou nejmocnějším politickým a vojenským aparátem světa, společně s propagandou vlivných amerických křesťanských fundamentalistů?
ODPOVĚD | 13:44
Pokud zůstane jen u slov, tak ne příliš velký. Důležité ale je organizovat aktivní odpor zdola. Jen pokud se lidé budou bouřit proti takové politice, jak v Evropě, USA tak i v Izraeli (a jako že se to děje), může dojít ke změně. Ta obrovská moc a vliv stojí na tom, že většina lidí je ochotna akceptovat celkový rámec toho, co je považováno za ,,přirozené“ a ,,správné“. Jakmile si uvědomí, že by mohl svět vypadat i jinak a budou to považovat za reálné, není nic, co by je zastavilo.
Pokud zůstane jen u slov, tak ne příliš velký. Důležité ale je organizovat aktivní odpor zdola. Jen pokud se lidé budou bouřit proti takové politice, jak v Evropě, USA tak i v Izraeli (a jako že se to děje), může dojít ke změně. Ta obrovská moc a vliv stojí na tom, že většina lidí je ochotna akceptovat celkový rámec toho, co je považováno za ,,přirozené“ a ,,správné“. Jakmile si uvědomí, že by mohl svět vypadat i jinak a budou to považovat za reálné, není nic, co by je zastavilo.
OTÁZKA | Jak to tak vidím..
I nejtolerantnější osoba na Blízkém Východě dojde k závěru, ke kterému došli už Římané před 2000 lety: dokud bude existovat židovský stát, nebude v této oblasti mír. Po praktikování neokonzervativní vlády, bude tento závěr sdílen Američany.„Toto není válka, ale „antiteroristická" kampaň, Izrael bojuje proti teroristům z Hizballáhu", tvrdí židovská média. Avšak stovky vypálených budov, zničených mostů a elektrických stanic, zabitých žen a dětí a zubožených uprchlíků, vyvrací tento nejstarší PR trik.Doufejme, že tato zkušenost zničí židovský komplex nadřazenosti, a že obyvatelé Izraele z tohoto konfliktu odejdou pokorní, skromní, více otevření ke kompromisům a ohleduplní k sousedům. Kdo jsou vlastně ti "teroristé" doopravdy?
I nejtolerantnější osoba na Blízkém Východě dojde k závěru, ke kterému došli už Římané před 2000 lety: dokud bude existovat židovský stát, nebude v této oblasti mír. Po praktikování neokonzervativní vlády, bude tento závěr sdílen Američany.„Toto není válka, ale „antiteroristická" kampaň, Izrael bojuje proti teroristům z Hizballáhu", tvrdí židovská média. Avšak stovky vypálených budov, zničených mostů a elektrických stanic, zabitých žen a dětí a zubožených uprchlíků, vyvrací tento nejstarší PR trik.Doufejme, že tato zkušenost zničí židovský komplex nadřazenosti, a že obyvatelé Izraele z tohoto konfliktu odejdou pokorní, skromní, více otevření ke kompromisům a ohleduplní k sousedům. Kdo jsou vlastně ti "teroristé" doopravdy?
ODPOVĚD | 14:10
Pravda. Skuteční teroristé se neskrývají v jeskyních, ale často se na nás smějí z televizních obrazovek. K Izraeli a Hizballáhu více zde: http://www.youtube.com/watch?v=249JaIaubVw&eurl=http%3A%2F%2Fwww%2Esocsol%2Ecz%2Findex%2Ephp%3Foption%3Dcom%5Fcontent%26task%3Dblogcategory%26id%3D65%26Itemid%3D106
Jsem pro to, aby spolu žili obyvatelé Blízkého východu v míru. Ale platí podle mého soudu jedno staré přísloví protiválečného hnutí: ,,No justice, no peace" - bez spravedlnosti nemůže být míru.
Pravda. Skuteční teroristé se neskrývají v jeskyních, ale často se na nás smějí z televizních obrazovek. K Izraeli a Hizballáhu více zde: http://www.youtube.com/watch?v=249JaIaubVw&eurl=http%3A%2F%2Fwww%2Esocsol%2Ecz%2Findex%2Ephp%3Foption%3Dcom%5Fcontent%26task%3Dblogcategory%26id%3D65%26Itemid%3D106
Jsem pro to, aby spolu žili obyvatelé Blízkého východu v míru. Ale platí podle mého soudu jedno staré přísloví protiválečného hnutí: ,,No justice, no peace" - bez spravedlnosti nemůže být míru.
OTÁZKA | Daniel Jirsák
Tam, kde vzkvétá zrada, si ji nikdo neodvažuje nazvat zradou. Žijeme ještě v demokracii?
Tam, kde vzkvétá zrada, si ji nikdo neodvažuje nazvat zradou. Žijeme ještě v demokracii?
ODPOVĚD | 14:14
Žijeme v tom, čemu se říká zastupitelská demokracie v 21. století. O tom, že se na mnoha místech ukazují její limity, se hojně diskutuje na různých úrovních po celém světě. Co je ale největší problém je to, že volení zástupci v ČR se domnívají, že nás potřebují je 1x za 4 roky a potom si mohou dělat, co chtějí. To je velký omyl. My budeme ukazovat na každého jednotlivého poslance či senátora, jak hlasoval. Ať si potom lidé zvolí, kdo je má v budoucnu reprezentovat.
Žijeme v tom, čemu se říká zastupitelská demokracie v 21. století. O tom, že se na mnoha místech ukazují její limity, se hojně diskutuje na různých úrovních po celém světě. Co je ale největší problém je to, že volení zástupci v ČR se domnívají, že nás potřebují je 1x za 4 roky a potom si mohou dělat, co chtějí. To je velký omyl. My budeme ukazovat na každého jednotlivého poslance či senátora, jak hlasoval. Ať si potom lidé zvolí, kdo je má v budoucnu reprezentovat.
OTÁZKA | Jaromír Háša
Otazka zni, proc se jeste dnes nekdo dokaze zastavat zla pachaneho na civilistech bez toho, aby si neuvedomoval, ze tyto veci jsou v civilizovanych zemich nemyslitelne?
Jsme snad opravdu narodem vecnych kolaborantu? V dobe internetu se tak neznalost faktu pomalu rovna trestnemu cinu! Opravdu si vláda myslí, že se fakta nikdo časem nedozví?
Otazka zni, proc se jeste dnes nekdo dokaze zastavat zla pachaneho na civilistech bez toho, aby si neuvedomoval, ze tyto veci jsou v civilizovanych zemich nemyslitelne?
Jsme snad opravdu narodem vecnych kolaborantu? V dobe internetu se tak neznalost faktu pomalu rovna trestnemu cinu! Opravdu si vláda myslí, že se fakta nikdo časem nedozví?
ODPOVĚD | 14:16
Velké sebevědmí (i když možná jen předstírané) vyplývá z toho, že si zatím myslí, že odpor, který vyvolal záměr vybudovat v ČR radar, vyprchá. Mým úsilím bude nenechat hnutí vyšumět a položit základy širší společenské změny.
Velké sebevědmí (i když možná jen předstírané) vyplývá z toho, že si zatím myslí, že odpor, který vyvolal záměr vybudovat v ČR radar, vyprchá. Mým úsilím bude nenechat hnutí vyšumět a položit základy širší společenské změny.
OTÁZKA | Jana Veselá
Podle pravidel hromadných sdělovacích prostředků jsou Izraelci „bojovníky za svobodu“ a Arabové „teroristy“. Tento dvojí metr je uplatňován od samého počátku. Každé násilí ze strany sionistů je zamlčováno. Je to arogantní pokrytecká politika dvojího metru. Základním principem západní demokracii jsou prý svobodné, demokratické a transparentní volby. Je však zřejmé, že tato demokracie je jen pro vyvolené. Naše vláda a její výklad demokracie je toho důkazem, nemyslíte?
Podle pravidel hromadných sdělovacích prostředků jsou Izraelci „bojovníky za svobodu“ a Arabové „teroristy“. Tento dvojí metr je uplatňován od samého počátku. Každé násilí ze strany sionistů je zamlčováno. Je to arogantní pokrytecká politika dvojího metru. Základním principem západní demokracii jsou prý svobodné, demokratické a transparentní volby. Je však zřejmé, že tato demokracie je jen pro vyvolené. Naše vláda a její výklad demokracie je toho důkazem, nemyslíte?
ODPOVĚD | 14:21
Souhlasím. Při informování o událostech se často divákovi naznačí, kdo je ten ,,hodný" a kdo ,,zlý". Často bez souvislostí. Tak probíhá např. zpravodajství z Palestiny či Libanonu. Jak jsem psala už předtím, současná vláda definuje demokracii takto: dejte nám hlas a buďte zticha.
Souhlasím. Při informování o událostech se často divákovi naznačí, kdo je ten ,,hodný" a kdo ,,zlý". Často bez souvislostí. Tak probíhá např. zpravodajství z Palestiny či Libanonu. Jak jsem psala už předtím, současná vláda definuje demokracii takto: dejte nám hlas a buďte zticha.
OTÁZKA | Ing. Chaloupecký
Prokazování neexistence neexistujícího faktu je nemožné a požadování tohoto je demagogie, která byla využita USA při požadování prokázání neexistence ZHN v Iráku. Ovšem tento antivědecký postup je využívan v politice k mediální manipulaci docela běžně. Příkladem ze právě onen "zradar"
Prokazování neexistence neexistujícího faktu je nemožné a požadování tohoto je demagogie, která byla využita USA při požadování prokázání neexistence ZHN v Iráku. Ovšem tento antivědecký postup je využívan v politice k mediální manipulaci docela běžně. Příkladem ze právě onen "zradar"
ODPOVĚD | 14:24
Irák a nyní Írán. Ten první nás prý ohrožoval a bylo nutné zasáhnout. Dnes už i největší obhájci začínají obrace a přiznávají chyby. Radar nás má chránit před smrtelně nebezpečným Íránem - kdy se zjistí, že to byl zase omyl?
Irák a nyní Írán. Ten první nás prý ohrožoval a bylo nutné zasáhnout. Dnes už i největší obhájci začínají obrace a přiznávají chyby. Radar nás má chránit před smrtelně nebezpečným Íránem - kdy se zjistí, že to byl zase omyl?
OTÁZKA | Ing. Chaloupecký
Lidé by se neměli bát svých vlád, vlády by se měly bát svých lidí
Vlády používají strach, ne jako ´nejzazší řešení´, ale jako to první, druhé i poslední. Vše, co dělají, je založeno na strachu. Současná Válka proti terorismu není ničím jiným, než Válkou Strachu. Nebude-li strach, nebude kontrola. Jak tedy nejlépe bojovat s takovým implantovaným strachem?
Lidé by se neměli bát svých vlád, vlády by se měly bát svých lidí
Vlády používají strach, ne jako ´nejzazší řešení´, ale jako to první, druhé i poslední. Vše, co dělají, je založeno na strachu. Současná Válka proti terorismu není ničím jiným, než Válkou Strachu. Nebude-li strach, nebude kontrola. Jak tedy nejlépe bojovat s takovým implantovaným strachem?
ODPOVĚD | 14:31
S první částí úplný souhlas. Velmi mě pobavil pan Töpfer, když si stěžoval na občany v Brdech, že ho nenechali mluvit. Ano volení zástupci by měli poslouchat své voliče a pokud překračují mandát, za který byli zvoleni, mají být odvoláni.
Se strachem se dá nejlépe bojovat pomocí informací, které dají člověku přehled o celé situaci.
S první částí úplný souhlas. Velmi mě pobavil pan Töpfer, když si stěžoval na občany v Brdech, že ho nenechali mluvit. Ano volení zástupci by měli poslouchat své voliče a pokud překračují mandát, za který byli zvoleni, mají být odvoláni.
Se strachem se dá nejlépe bojovat pomocí informací, které dají člověku přehled o celé situaci.
OTÁZKA | Boci
Jakými cestami bude postupovat vláda, aby zničila hnutí Ne základnám:
1. Mediální bojkot (nikdo se nedozví o tom, že někdo organizuje něco proti radaru) - cíleno na všechny skupiny obyvatelstva.
2. Diskreditační kampaň (hnutí vedou feťáci, zkrachovalé existence, zaprodanci, bezpáteřní exibicionisti, agenti v žoldu Ruska a islámských extremistů, případně zneuznaní disidenti. V hnutí hrají prim komunisté) - cíleno na neinformované a nerozhodné občany.
3. Rozštěpení vlastního hnutí (postavení jednotlivých skupin proti sobě pomocí separátního jednání, akceptováním požadavků umírněných - samozřejmě "na oko", vyvolávání sporů dezinformacemi pomocí médií a nasazených spolupracovníků) - zaměřeno na skupiny v hnutí
4. Kompromitování a šikana - (metoda "cukru a biče" - úplácení na jedné straně a úřední postihování na straně druhé) - zaměřeno na vedoucí osobnosti hnutí.
5. Převzetí moci v čele hnutí - v případě, že by hnutí nabylo masového charakteru a nešlo zastvit, je třeba ho nasměrovat jinam, nebo jeho ideály nenaplnit (viz. např. zkušenost s Tyrkysovým vedením Strany zelených).
Píši Vám to jen proto, abyste si byli vědomi tohoto nebezpečí. Pokud ovšem se začne tento zcénář naplňovat, znamená to jednu důležitou věc: hnutí má úspěch a "mocní" se ho bojí.
Přeji Vám klidnou mysl, hodně životní síly a času.
Jakými cestami bude postupovat vláda, aby zničila hnutí Ne základnám:
1. Mediální bojkot (nikdo se nedozví o tom, že někdo organizuje něco proti radaru) - cíleno na všechny skupiny obyvatelstva.
2. Diskreditační kampaň (hnutí vedou feťáci, zkrachovalé existence, zaprodanci, bezpáteřní exibicionisti, agenti v žoldu Ruska a islámských extremistů, případně zneuznaní disidenti. V hnutí hrají prim komunisté) - cíleno na neinformované a nerozhodné občany.
3. Rozštěpení vlastního hnutí (postavení jednotlivých skupin proti sobě pomocí separátního jednání, akceptováním požadavků umírněných - samozřejmě "na oko", vyvolávání sporů dezinformacemi pomocí médií a nasazených spolupracovníků) - zaměřeno na skupiny v hnutí
4. Kompromitování a šikana - (metoda "cukru a biče" - úplácení na jedné straně a úřední postihování na straně druhé) - zaměřeno na vedoucí osobnosti hnutí.
5. Převzetí moci v čele hnutí - v případě, že by hnutí nabylo masového charakteru a nešlo zastvit, je třeba ho nasměrovat jinam, nebo jeho ideály nenaplnit (viz. např. zkušenost s Tyrkysovým vedením Strany zelených).
Píši Vám to jen proto, abyste si byli vědomi tohoto nebezpečí. Pokud ovšem se začne tento zcénář naplňovat, znamená to jednu důležitou věc: hnutí má úspěch a "mocní" se ho bojí.
Přeji Vám klidnou mysl, hodně životní síly a času.
ODPOVĚD | 14:54
Musím Vás bohužel potěšit, Vaše analýza je téměř dokonalá. S některými z těchto strategií jsme už měli tu možnost seznámit. Zatím nezabírají a hnutí roste. Už jsme byli označeni za extremisty, stalinisty, feťáky… už se tomu smějeme. Češi jsou naštěstí velmi bystrým národem a velmi dobře si pamatují podobné kampaně z předrevoluční doby. Taktiky se příliš nemění…
Protože mi vypršel čas, který jsme si na tenhle chat ukrojila, musím se na chvíli odmlčet. Na všechny Vaše dotazy odpovím během dnešního večera. Děkuji za otázky a Vaši trpělivost. I.N.
Musím Vás bohužel potěšit, Vaše analýza je téměř dokonalá. S některými z těchto strategií jsme už měli tu možnost seznámit. Zatím nezabírají a hnutí roste. Už jsme byli označeni za extremisty, stalinisty, feťáky… už se tomu smějeme. Češi jsou naštěstí velmi bystrým národem a velmi dobře si pamatují podobné kampaně z předrevoluční doby. Taktiky se příliš nemění…
Protože mi vypršel čas, který jsme si na tenhle chat ukrojila, musím se na chvíli odmlčet. Na všechny Vaše dotazy odpovím během dnešního večera. Děkuji za otázky a Vaši trpělivost. I.N.
OTÁZKA | František Ševel
Rád bych jako mnozí vyjádřit svůj obdiv. Jste neobyčejná žena. Teď moje otázka spíše filozofická. Zajímalo by mě jak dlouho odhadujete, že lidé vydrží brblat u piva. Jak dlouho bude trvat, než se zvednou a pudou svou nespokojenost "řvát do ulic"? Není otázkou jestli, ale kdy, protože oni se nezastaví, dál se budou přežírat a nám opasky utahovat. Je třeba se proti nim sjednotit! Ne základám je jen začátek. Buďte zdráva.
Rád bych jako mnozí vyjádřit svůj obdiv. Jste neobyčejná žena. Teď moje otázka spíše filozofická. Zajímalo by mě jak dlouho odhadujete, že lidé vydrží brblat u piva. Jak dlouho bude trvat, než se zvednou a pudou svou nespokojenost "řvát do ulic"? Není otázkou jestli, ale kdy, protože oni se nezastaví, dál se budou přežírat a nám opasky utahovat. Je třeba se proti nim sjednotit! Ne základám je jen začátek. Buďte zdráva.
ODPOVĚD | 21:47
Cítím to podobně, jako začátek něčeho nového. Já osobně jsem původem z jižní Moravy. Praha je jediné místo, kde na lidi ještě nedoléhají těžkosti přežití v tomto systému. Je zapotřebí změny a ne kosmetické. Lidi musí začít volit politiky a političky, na které vidí a ne bezejmenné kandidátky a pak být v šoku, co se z těch nahoře vyklubalo. A hlavně se zvednou ze židle a být aktivní – tak jako teď tisíce lidí v hnutí NE základnám.
Cítím to podobně, jako začátek něčeho nového. Já osobně jsem původem z jižní Moravy. Praha je jediné místo, kde na lidi ještě nedoléhají těžkosti přežití v tomto systému. Je zapotřebí změny a ne kosmetické. Lidi musí začít volit politiky a političky, na které vidí a ne bezejmenné kandidátky a pak být v šoku, co se z těch nahoře vyklubalo. A hlavně se zvednou ze židle a být aktivní – tak jako teď tisíce lidí v hnutí NE základnám.
OTÁZKA | Stanislav Antoniv
Ahoj Ivono.obdivuji tvoji aktivitu a moc Ti fandím.Co říkaš na to jak o problematice umístění radaru informují CT a CRo které jsme nuceni si všichni platit a oni nám mimo jiné mají zajistit vyvážene a objektivní informace.
Ahoj Ivono.obdivuji tvoji aktivitu a moc Ti fandím.Co říkaš na to jak o problematice umístění radaru informují CT a CRo které jsme nuceni si všichni platit a oni nám mimo jiné mají zajistit vyvážene a objektivní informace.
ODPOVĚD | 21:50
Díky za povzbuzení – to se vždycky hodí. No, Česká televize, to je kapitola sama pro sebe. Dovolím si opět ocitovat Oskara Krejčího: „Svoboda začíná tam, kde končí signál České televize“. Český rozhlas se svou zprávou z naší pětitisícové demonstrace o tom že je tam asi pět set lidí a z toho polovina na drogách, nás taky překvapil… Inu, budeme si muset stále dokola stěžovat a stěžovat, demonstrovat před Českou televizí a hlavně vyzvat ty novináře, kterým ještě něco říká novinářská etika, aby se proti svým kolegům vymezili a začali informovat vyváženě.
Díky za povzbuzení – to se vždycky hodí. No, Česká televize, to je kapitola sama pro sebe. Dovolím si opět ocitovat Oskara Krejčího: „Svoboda začíná tam, kde končí signál České televize“. Český rozhlas se svou zprávou z naší pětitisícové demonstrace o tom že je tam asi pět set lidí a z toho polovina na drogách, nás taky překvapil… Inu, budeme si muset stále dokola stěžovat a stěžovat, demonstrovat před Českou televizí a hlavně vyzvat ty novináře, kterým ještě něco říká novinářská etika, aby se proti svým kolegům vymezili a začali informovat vyváženě.
OTÁZKA | Jste pitomci!
Nechteli byste uz nechat te demagogie a prestat se michat do veci, kterym vubec nerozumite a zneuzivat nevzdelance a primitivy k vlastnimu zviditelneni?
Nechteli byste uz nechat te demagogie a prestat se michat do veci, kterym vubec nerozumite a zneuzivat nevzdelance a primitivy k vlastnimu zviditelneni?
ODPOVĚD | 21:52
Milý pane Jstepitomci, nechtěli! Snažíme se tomu rozumět, ale stále se nám nedaří pochopit, proč by měla v Brdech vyrůst vojenská základna USA. když se nám po roce 89 slibovalo, "UŽ ŽÁDNÍ CIZÍ VOJÁCI"
Milý pane Jstepitomci, nechtěli! Snažíme se tomu rozumět, ale stále se nám nedaří pochopit, proč by měla v Brdech vyrůst vojenská základna USA. když se nám po roce 89 slibovalo, "UŽ ŽÁDNÍ CIZÍ VOJÁCI"
OTÁZKA | Mirek
Dobrý den. Chtěl bych se zeptat: Jste informovaná o tom, že existuje mnoho důkazů, že zničení WTC 11. září 2001 bylo spácháno vnitrostátně (vládou společně s tajnou službou)? Co si o tom myslíte? A co si myslí ostatní členové iniciativy? Nemyslíte si, že by měl být kladen větší důraz na takováto fakta a to i v kampani NE Základnám?
Předem děkuji za odpověď.
Pro info viz.: http://911.yweb.sk/
Dobrý den. Chtěl bych se zeptat: Jste informovaná o tom, že existuje mnoho důkazů, že zničení WTC 11. září 2001 bylo spácháno vnitrostátně (vládou společně s tajnou službou)? Co si o tom myslíte? A co si myslí ostatní členové iniciativy? Nemyslíte si, že by měl být kladen větší důraz na takováto fakta a to i v kampani NE Základnám?
Předem děkuji za odpověď.
Pro info viz.: http://911.yweb.sk/
ODPOVĚD | 21:55
Četla jsem spoustu studií, viděla několik filmů na toto téma, dokonce jsem se setkala v londýně s člověkem, který vnesl z WTC několik lidí a stal se v USA národním hrdinou... Momentálně objíždí svět se svým svědectví o detonacích ve sklepních prostorech WTC. Nejsem ani odborník na detonace ani na demolice. Studuji politologii. Takže se na tuto otázku dívám spíše z pohledu, komu se tento útok hodil a co všechno se 11. zářím omlouvá… Známý Patriot Act v USA, omezující některá základní lidská práva, mučení nevinných lidí na Guantánamu a v Abu Ghraibu, rozpoutání nekonečných konfliktů ve dvou zemích atd. A kdo na tom všem nejvíce vydělal? Korporace blízké rodině prezidenta Bushe, či viceprezidenta Cheneyho…
Četla jsem spoustu studií, viděla několik filmů na toto téma, dokonce jsem se setkala v londýně s člověkem, který vnesl z WTC několik lidí a stal se v USA národním hrdinou... Momentálně objíždí svět se svým svědectví o detonacích ve sklepních prostorech WTC. Nejsem ani odborník na detonace ani na demolice. Studuji politologii. Takže se na tuto otázku dívám spíše z pohledu, komu se tento útok hodil a co všechno se 11. zářím omlouvá… Známý Patriot Act v USA, omezující některá základní lidská práva, mučení nevinných lidí na Guantánamu a v Abu Ghraibu, rozpoutání nekonečných konfliktů ve dvou zemích atd. A kdo na tom všem nejvíce vydělal? Korporace blízké rodině prezidenta Bushe, či viceprezidenta Cheneyho…
OTÁZKA | eva n
jak se můžou občané starší a neznalí počítačů dozvědět informace od vás? z opačné strany jich je až dost.
jak se můžou občané starší a neznalí počítačů dozvědět informace od vás? z opačné strany jich je až dost.
ODPOVĚD | 21:58
Ano, bojkot médií dělá svoje. Snažíme se, seč nám síly stačí, rozšiřovat informace po celé ČR. Existuje více než desítka regionálních skupin Ne základnám po celé zemi a chystáme i papírovou kampaň, tak aby se naše informace dostaly ke všem lidem. Vítáme pomoc každého, kdo by se chtěl do šíření těchto informací zapojit.
Ano, bojkot médií dělá svoje. Snažíme se, seč nám síly stačí, rozšiřovat informace po celé ČR. Existuje více než desítka regionálních skupin Ne základnám po celé zemi a chystáme i papírovou kampaň, tak aby se naše informace dostaly ke všem lidem. Vítáme pomoc každého, kdo by se chtěl do šíření těchto informací zapojit.
OTÁZKA | Jan Kiml
Pěkný den,
myslíte si jako já že pan Klvaňa odvedl dobrou práci, když stočil pozornost od fatálních rizik ke svému tenkému paprsku? Já se domnívám, že tím alespoň na chvíli své zadavatele potěšil :)
Pěkný den,
myslíte si jako já že pan Klvaňa odvedl dobrou práci, když stočil pozornost od fatálních rizik ke svému tenkému paprsku? Já se domnívám, že tím alespoň na chvíli své zadavatele potěšil :)
ODPOVĚD | 22:01
Ano,to je možné, ale tím podle nás vystřílel hlavní část svého arsenálu. Pro nás toto téma není první na žebříčku nebezpečnosti. Cituji z našeho nedávného prohlášení: Nejdůležitější zůstávají otázky zahraničněpolitické, tj. v kontextu jaké politiky je celý systém Národní protiraketové obrany budován? Před kým nás má chránit? Jaké jsou důsledky budování těchto supermoderních systémů?Na tyto základní otázky nedává pan Klvaňa žádnou odpověď. Snaží se jen opakovat nic neříkající fráze o hrozbě z Blízkého východu, popř. ze strany tzv. darebáckých států. Je to koncepce, která se v praxi ukázala jako iluzorní a zkázonosná – stačí se podívat na situaci v Iráku.
Ano,to je možné, ale tím podle nás vystřílel hlavní část svého arsenálu. Pro nás toto téma není první na žebříčku nebezpečnosti. Cituji z našeho nedávného prohlášení: Nejdůležitější zůstávají otázky zahraničněpolitické, tj. v kontextu jaké politiky je celý systém Národní protiraketové obrany budován? Před kým nás má chránit? Jaké jsou důsledky budování těchto supermoderních systémů?Na tyto základní otázky nedává pan Klvaňa žádnou odpověď. Snaží se jen opakovat nic neříkající fráze o hrozbě z Blízkého východu, popř. ze strany tzv. darebáckých států. Je to koncepce, která se v praxi ukázala jako iluzorní a zkázonosná – stačí se podívat na situaci v Iráku.
OTÁZKA | Vočko
Domníváte se, že útoky z 11. září jsou dílem vlády USA?
Domníváte se, že útoky z 11. září jsou dílem vlády USA?
ODPOVĚD | 22:02
Tak daleko bych asi nešla. Ale to, že přeplacené a všehoschopné tajné služby nereagovaly na jasné zprávy o hrozícím útoku na USA letadly, je pro mne alarmující a nutí mne to ptát se dál. Jasných odpovědí se však ze strany administrativy USA nedostává.
Tak daleko bych asi nešla. Ale to, že přeplacené a všehoschopné tajné služby nereagovaly na jasné zprávy o hrozícím útoku na USA letadly, je pro mne alarmující a nutí mne to ptát se dál. Jasných odpovědí se však ze strany administrativy USA nedostává.
OTÁZKA | Nejsme pitomci
Připravuje pro nás novodobý nácek dalsí nemilé překvapení?
Co vlastně víme o nových zbraních pracujících například na principu mikrovln? Scalar Wars - je důvod se bat?
http://www.prahlad.org/pub/bearden/scalar_wars.htm
Připravuje pro nás novodobý nácek dalsí nemilé překvapení?
Co vlastně víme o nových zbraních pracujících například na principu mikrovln? Scalar Wars - je důvod se bat?
http://www.prahlad.org/pub/bearden/scalar_wars.htm
ODPOVĚD | 22:03
O těchto zbraních jsem četla. Především mě zarazilo naznační možného použití jakýchsi mikrovlnných děl proti demonstrantům...
O těchto zbraních jsem četla. Především mě zarazilo naznační možného použití jakýchsi mikrovlnných děl proti demonstrantům...
OTÁZKA | Kamil Podroužek
Jak dokládají statistiky, a to i ty oficiální, s částí podporovatelů umístění Radaru na našem území máme jeden společný zájem, a to prosazení všeobčanského hlasování - referendum - k této otázce. Nestálo by za to využít této situace, spojit síly, a donutit politiky k naplnění ústavy a prosazení zákona o referendu?
Jak dokládají statistiky, a to i ty oficiální, s částí podporovatelů umístění Radaru na našem území máme jeden společný zájem, a to prosazení všeobčanského hlasování - referendum - k této otázce. Nestálo by za to využít této situace, spojit síly, a donutit politiky k naplnění ústavy a prosazení zákona o referendu?
ODPOVĚD | 22:05
Prosazení referenda jsme si od začátku vytyčili za jeden z hlavních úkolů. Sbíráme podpisy pod petici za referendum. Lobbujeme, kde to jde.
Prosazení referenda jsme si od začátku vytyčili za jeden z hlavních úkolů. Sbíráme podpisy pod petici za referendum. Lobbujeme, kde to jde.
OTÁZKA | Michal
Zdravím. Jak by se zachovala vaše iniciativa (resp. Humanistická strana, která tvoří její páteř) v případě, že by se ukázalo, že odpůrců radaru není nadpoloviční většina?
Když už tu kdosi mluvil suverenitě, je v pořádku provádět paradiplomacii v zahraničních televizích jménem občanů ČR? Mandát k tomu má někdo jiný a ten by si také měl nést odpovědnost, těžko hnutí.
Předvolební kampaň mívá několik dominantních témat a ostatní je vytěsněno. Ale může si politická strana dlouhodobě aspirující na úspěch a proměnu či úpravu systému dovolit být tak okatě monotematickou (přinejmenším poslední více než rok)?
Díky, mnoho štěstí, zdraví a sil jak do budoucna, tak i bezprostředně při zodpovídání toho množství dotazů.
Zdravím. Jak by se zachovala vaše iniciativa (resp. Humanistická strana, která tvoří její páteř) v případě, že by se ukázalo, že odpůrců radaru není nadpoloviční většina?
Když už tu kdosi mluvil suverenitě, je v pořádku provádět paradiplomacii v zahraničních televizích jménem občanů ČR? Mandát k tomu má někdo jiný a ten by si také měl nést odpovědnost, těžko hnutí.
Předvolební kampaň mívá několik dominantních témat a ostatní je vytěsněno. Ale může si politická strana dlouhodobě aspirující na úspěch a proměnu či úpravu systému dovolit být tak okatě monotematickou (přinejmenším poslední více než rok)?
Díky, mnoho štěstí, zdraví a sil jak do budoucna, tak i bezprostředně při zodpovídání toho množství dotazů.
ODPOVĚD | 22:16
Poopravila bych Vás. Jsou to dvě oddělené věci. Humanistická strana je pouze jednou z organizací, tvořících Iniciativu Ne základnám spolu s dalšími desítkami organizací a stovkami jednotlivců po celé ČR. A ve svých aktivitách a v prosazování svého programu bude nadále pokračovat bez ohledu na činnost v Iniciativě Nezákladnám. Iniciativa NEzákladnám má zcela logicky monotematickou kampaň, týkající se prosazení referenda a zastavení jednání o základně. V tomto našem boji se však zákonitě dotýkáme dalších témat, jako je např. boj za opravdovou demokracii obecně, většina členů a příznivců Iniciativy by se postavila jednoznačně i proti demontáži sociálního státu, proti našemu nasazení ve válečných konfliktech USA (Irák, Afganistán) apod. Těch témat, která jsou spojena s bojem proti základnám a za spravedlivější systém je sposta...
Poopravila bych Vás. Jsou to dvě oddělené věci. Humanistická strana je pouze jednou z organizací, tvořících Iniciativu Ne základnám spolu s dalšími desítkami organizací a stovkami jednotlivců po celé ČR. A ve svých aktivitách a v prosazování svého programu bude nadále pokračovat bez ohledu na činnost v Iniciativě Nezákladnám. Iniciativa NEzákladnám má zcela logicky monotematickou kampaň, týkající se prosazení referenda a zastavení jednání o základně. V tomto našem boji se však zákonitě dotýkáme dalších témat, jako je např. boj za opravdovou demokracii obecně, většina členů a příznivců Iniciativy by se postavila jednoznačně i proti demontáži sociálního státu, proti našemu nasazení ve válečných konfliktech USA (Irák, Afganistán) apod. Těch témat, která jsou spojena s bojem proti základnám a za spravedlivější systém je sposta...
OTÁZKA | petr
Dobrý den,
předem bych chtěl vyjádřit svoje sympatie mírovému hnutí Ne základnám! Vážím si Vašeho úsilí a zároveň úsilí lidí dobré vůle. těch lidí, pro které zprofanované úsloví: „Láska zvítězí nad lží a nenávistí“, není obsahem lži samotné, té které nám předvádí ex prezident a dnešní vládní garnitury.
Základn(y)a vede jen k eskalaci mezinárodního napětí (pro zisky vojensko průmyslových komplexů, převážně pak USA), ohrožuje nejen naši zmenšenou republiku, ale i státy na východ od nás. Některé hledají spojenectví v SOC a to bude velmi silné uskupení, jak ekonomicky tak vojensky. Nyní jsme, pokud bude radarové svinstvo PRO realizované, ohroženi více preventivním jaderným úderem než před rokem 1989, kdy jsme byli členy WS.
Možnost lidstva vidím v cestě ČLR, Venezuely (návrh dokonce 6-ti hodinové pracovní doby, což odpovídá 21. stol, tj. ta pravá svoboda ve významu filozofickém), Nicaragui, Kuby, a jim států podobných. Kam vede dnešní svět vidíme i v nesmyslných biotechnologiích využívajících jako palivo biomasy (výroba etanolu pro přidávání do pohonných směsí), zneužívání obilí, místo toho abychom nasytili hladovějící! Vede jen ke zvyšování cen základních potravin u bohatších států a rozvojové země s armádou hladovějících …, ani nedomýšlet!
Velmi rád, a cítím to jako povinnost, se zúčastním brněnské akce 21.srpna – jak symbolické datum.
Nakonec se ptám, jak dále bude bojovat mírové hnutí „Ne základnám!“, nejen za nerealizaci tzv. radaru v ČR, ale za odzbrojení, za pokrok v sociální oblasti, ekologii apod.?
Spojence na to máme jak v EU tak ve státech jsem uvedených výše.
Držím hnutí i Vám osobně palce, máte mé nejvyšší sympatie.
Děkuji!
Dobrý den,
předem bych chtěl vyjádřit svoje sympatie mírovému hnutí Ne základnám! Vážím si Vašeho úsilí a zároveň úsilí lidí dobré vůle. těch lidí, pro které zprofanované úsloví: „Láska zvítězí nad lží a nenávistí“, není obsahem lži samotné, té které nám předvádí ex prezident a dnešní vládní garnitury.
Základn(y)a vede jen k eskalaci mezinárodního napětí (pro zisky vojensko průmyslových komplexů, převážně pak USA), ohrožuje nejen naši zmenšenou republiku, ale i státy na východ od nás. Některé hledají spojenectví v SOC a to bude velmi silné uskupení, jak ekonomicky tak vojensky. Nyní jsme, pokud bude radarové svinstvo PRO realizované, ohroženi více preventivním jaderným úderem než před rokem 1989, kdy jsme byli členy WS.
Možnost lidstva vidím v cestě ČLR, Venezuely (návrh dokonce 6-ti hodinové pracovní doby, což odpovídá 21. stol, tj. ta pravá svoboda ve významu filozofickém), Nicaragui, Kuby, a jim států podobných. Kam vede dnešní svět vidíme i v nesmyslných biotechnologiích využívajících jako palivo biomasy (výroba etanolu pro přidávání do pohonných směsí), zneužívání obilí, místo toho abychom nasytili hladovějící! Vede jen ke zvyšování cen základních potravin u bohatších států a rozvojové země s armádou hladovějících …, ani nedomýšlet!
Velmi rád, a cítím to jako povinnost, se zúčastním brněnské akce 21.srpna – jak symbolické datum.
Nakonec se ptám, jak dále bude bojovat mírové hnutí „Ne základnám!“, nejen za nerealizaci tzv. radaru v ČR, ale za odzbrojení, za pokrok v sociální oblasti, ekologii apod.?
Spojence na to máme jak v EU tak ve státech jsem uvedených výše.
Držím hnutí i Vám osobně palce, máte mé nejvyšší sympatie.
Děkuji!
ODPOVĚD | 22:32
Odzbrojení se naše kampaň přímo týká. Ještě jednou zopakuji: V našem boji se dotýkáme také dalších témat, jako je např. boj za opravdovou demokracii obecně, většina členů a příznivců Iniciativy by se postavila jednoznačně i proti demontáži sociálního státu, proti našemu nasazení ve válečných konfliktech USA (Irák, Afganistán) apod. Těch témat, která jsou spojena s bojem proti základnám a za spravedlivější systém je sposta...
Vydávat se cestou ČLR bych se rozhodně nechtěla! Země, která má největší počet popravených ročně a kde se hrubě porušují lidská práva, pro mě rozhodně vzorem není. Co se týče Venezuely, tam je určitě co zlepšovat, ale myslím, že Chávezova politika se vydala zajímavým směrem, je jistě reakcí na předchozí neoliberální vády, které to s limi dobře nemyslely, a běžným Venezuelanům se životní úroveň za jeho vlády zvedla. jak jsem řekla, určitě je co zlepšovat, ale i Amnesty International konstatovala, že vláda Venezuely pokračuje v budování sociálních programů, včetně programů zlepšujících přístup ke vzdělání, zdravotní péči a bydlení. Povšimněte si, že naše vláda jde svou zpackanou reformou naprosto v opačném směru
Odzbrojení se naše kampaň přímo týká. Ještě jednou zopakuji: V našem boji se dotýkáme také dalších témat, jako je např. boj za opravdovou demokracii obecně, většina členů a příznivců Iniciativy by se postavila jednoznačně i proti demontáži sociálního státu, proti našemu nasazení ve válečných konfliktech USA (Irák, Afganistán) apod. Těch témat, která jsou spojena s bojem proti základnám a za spravedlivější systém je sposta...
Vydávat se cestou ČLR bych se rozhodně nechtěla! Země, která má největší počet popravených ročně a kde se hrubě porušují lidská práva, pro mě rozhodně vzorem není. Co se týče Venezuely, tam je určitě co zlepšovat, ale myslím, že Chávezova politika se vydala zajímavým směrem, je jistě reakcí na předchozí neoliberální vády, které to s limi dobře nemyslely, a běžným Venezuelanům se životní úroveň za jeho vlády zvedla. jak jsem řekla, určitě je co zlepšovat, ale i Amnesty International konstatovala, že vláda Venezuely pokračuje v budování sociálních programů, včetně programů zlepšujících přístup ke vzdělání, zdravotní péči a bydlení. Povšimněte si, že naše vláda jde svou zpackanou reformou naprosto v opačném směru
OTÁZKA | Milan Ještě jednou
Obávám se ,že pokud chcete vytáhnout lidí z křesel , hospod a kanálu ,tak že jenom radar nebude stačít , třeba si vzít na paškál taky ožebračování lidí , které se tady děje bez ostychu a hanby . Nato lidí slyší nejvíc a prozatím tady nic takového není
Přejí úspěch
Obávám se ,že pokud chcete vytáhnout lidí z křesel , hospod a kanálu ,tak že jenom radar nebude stačít , třeba si vzít na paškál taky ožebračování lidí , které se tady děje bez ostychu a hanby . Nato lidí slyší nejvíc a prozatím tady nic takového není
Přejí úspěch
ODPOVĚD | 22:35
Už jsem více méně odpověděla. Tohoto tématu se určitě také nepřímo dotýkáme. Navíc se vzájemně podporujeme s některými částmi Odborů v boji proti nové vládní "deformě" a proti naší dnešní vládě celkově...
Už jsem více méně odpověděla. Tohoto tématu se určitě také nepřímo dotýkáme. Navíc se vzájemně podporujeme s některými částmi Odborů v boji proti nové vládní "deformě" a proti naší dnešní vládě celkově...
OTÁZKA | Jana Michálková
Zdravím a přeju hodně sil. Můj dotaz - přes veškerý nesouhlas obyvatelstva na demonstrace chodí poměrně málo lidí. Sama jsem tam byla a vím, že to ve zprávách pokaždé tragicky podhodnotili, ale stejně se mi zdá, že je většina národa spíš hodně pasivní a sice s radarem nesouhlasí, ale lenost a pohodlí převáží. Oni prostě čekají, že to někdo zařídí. Je na tohle nějaký lék? Nějaký aktivizátor občanů? Myslím, že kdyby opravdu jednou jedinkrát vyšli do ulic všichni, co nesouhlasí, radar by tu prostě neměl šanci. Jenže pro nás Čechy je pasivita hodně typická. Co se dá dělat?
Zdravím a přeju hodně sil. Můj dotaz - přes veškerý nesouhlas obyvatelstva na demonstrace chodí poměrně málo lidí. Sama jsem tam byla a vím, že to ve zprávách pokaždé tragicky podhodnotili, ale stejně se mi zdá, že je většina národa spíš hodně pasivní a sice s radarem nesouhlasí, ale lenost a pohodlí převáží. Oni prostě čekají, že to někdo zařídí. Je na tohle nějaký lék? Nějaký aktivizátor občanů? Myslím, že kdyby opravdu jednou jedinkrát vyšli do ulic všichni, co nesouhlasí, radar by tu prostě neměl šanci. Jenže pro nás Čechy je pasivita hodně typická. Co se dá dělat?
ODPOVĚD | 22:39
Aktivizovat, aktivizovat, aktivizovat! nejsem v tomto úplný pesimista. Věřím lidem, že se nedají takto podvést. Pravda musí se dovědět, jak se dá proti vládní zvůli bojovat. když každý z nás bude rozšiřovat naději na úspěch dál, máme šanci. jak již jsem řekla. Věřím, že největší a nejdelší občanský odpor v ČR po roce 89 nevyjde jen tak do prázdna. každé hnutí před námi po r. 89 začalo a skončilo na Václaváku, když byly celebrity unavené. Toto je poprvé, kdy se sami občané ve všech koutech ČR pustili do boje za své právo rozhodovat.
Aktivizovat, aktivizovat, aktivizovat! nejsem v tomto úplný pesimista. Věřím lidem, že se nedají takto podvést. Pravda musí se dovědět, jak se dá proti vládní zvůli bojovat. když každý z nás bude rozšiřovat naději na úspěch dál, máme šanci. jak již jsem řekla. Věřím, že největší a nejdelší občanský odpor v ČR po roce 89 nevyjde jen tak do prázdna. každé hnutí před námi po r. 89 začalo a skončilo na Václaváku, když byly celebrity unavené. Toto je poprvé, kdy se sami občané ve všech koutech ČR pustili do boje za své právo rozhodovat.
OTÁZKA | Petra Balážová
Schyluje se k další válce a stále si mnoho hloupých obyvatel této planety myslí, že nejde o kšeft a přístup k surovinovým zásobám pro nejagresivnější velmoc v dějinách, ale o demokracii a lidská práva, že jde o boj proti islámskému fundamentalismu. I přes "svobodné" volby. Amerika našla svůj druhý Vietnam. Krize amerického globálního vůdcovství začala. Opravdu chceme být spojenci s budoucími poraženými a jejich základnou na našem území? Nedovedu si to vysvětlit
Schyluje se k další válce a stále si mnoho hloupých obyvatel této planety myslí, že nejde o kšeft a přístup k surovinovým zásobám pro nejagresivnější velmoc v dějinách, ale o demokracii a lidská práva, že jde o boj proti islámskému fundamentalismu. I přes "svobodné" volby. Amerika našla svůj druhý Vietnam. Krize amerického globálního vůdcovství začala. Opravdu chceme být spojenci s budoucími poraženými a jejich základnou na našem území? Nedovedu si to vysvětlit
ODPOVĚD | 23:00
Souhlasím s Vámi. Cestovala jsem jako dobrovolnice do Indie i Afriky... Tam už většině lidí došlo, že americký sen je jen pro vyvolené a bohužel pro ně USA znamená spíše dominanci, válku a přivlastŇování si zdrojů. Kritika vlády Spojených států zaznívá jak ze Spojených států samotných, tak z mnoha ostatních zemí. My jsme jedním z posledních ostrůvků víry v neposkvrněnost amerických válečníků. Ale i to se pomalu mění a lidé otevírají oči.
Souhlasím s Vámi. Cestovala jsem jako dobrovolnice do Indie i Afriky... Tam už většině lidí došlo, že americký sen je jen pro vyvolené a bohužel pro ně USA znamená spíše dominanci, válku a přivlastŇování si zdrojů. Kritika vlády Spojených států zaznívá jak ze Spojených států samotných, tak z mnoha ostatních zemí. My jsme jedním z posledních ostrůvků víry v neposkvrněnost amerických válečníků. Ale i to se pomalu mění a lidé otevírají oči.
OTÁZKA | Kamil Podroužek
Domnívám se, že je třeba za pomoci starostů rozšířit hnutí do dalších měst ČR, s cílem uskutečnit místní referenda. To by přesvědčivě ukázalo, zda občané radar skutečně nechtějí a vláda by se v tom případě stala pověstným "kůlem v plotě". Jetřeba ale začít od malých obcí a od nezávislých starostů, ve velkých městech vládnou partajní sekretariáty. Tam budou muset místní referenda vynutit občané. Uvažujete o této strategii?
Domnívám se, že je třeba za pomoci starostů rozšířit hnutí do dalších měst ČR, s cílem uskutečnit místní referenda. To by přesvědčivě ukázalo, zda občané radar skutečně nechtějí a vláda by se v tom případě stala pověstným "kůlem v plotě". Jetřeba ale začít od malých obcí a od nezávislých starostů, ve velkých městech vládnou partajní sekretariáty. Tam budou muset místní referenda vynutit občané. Uvažujete o této strategii?
ODPOVĚD | 11:18
Uvažovali jsme a už máme první signály z různých obcí o tom, že by podpora nebyla malá. Navíc dáváme dohromady podporu starostů z celé Evropy a celého světa (viz nedávná hlasitá podpora starosty japonské Hiroshimy). Starostové obzvláště menších obcí jsou většinou rozumní lidé a spousta z nich se chystá otevřeně Iniciativu i starosty v Brdech podpořit.
Uvažovali jsme a už máme první signály z různých obcí o tom, že by podpora nebyla malá. Navíc dáváme dohromady podporu starostů z celé Evropy a celého světa (viz nedávná hlasitá podpora starosty japonské Hiroshimy). Starostové obzvláště menších obcí jsou většinou rozumní lidé a spousta z nich se chystá otevřeně Iniciativu i starosty v Brdech podpořit.
OTÁZKA | F.Zlínská
Vážím si toho, co děláte, i když všichni víme, že je to boj s větrnými mlýny. Kde Vy berete sílu a víru, že pravda zvítězí. jak tvrdí i ex- prezident Havel, který je pro základnu.
Většina radar nechce, mělo by to tedy být tak snadné, ale ono tomu tak není. O to víc Vám fandím a držím nám všem pěsti.
Vážím si toho, co děláte, i když všichni víme, že je to boj s větrnými mlýny. Kde Vy berete sílu a víru, že pravda zvítězí. jak tvrdí i ex- prezident Havel, který je pro základnu.
Většina radar nechce, mělo by to tedy být tak snadné, ale ono tomu tak není. O to víc Vám fandím a držím nám všem pěsti.
ODPOVĚD | 11:29
Sílu beru ze svého přesvědčení, že se lidem může dařit lépe, když se o to budou snažit. A konkrétně, mám kolem sebe úžasné lidi, kteří mi pomáhají vždy, kdy jsem v úzkých, skvělou rodinu, která vždycky držela při sobě. Jezdím často jako dobrovolnice do Indie, kde vždycky naberu spoustu energie a optimismu. Když vidím lidi, kteří mají každodenní problém nakrmit děti a přesto dokáží být šťastní, cítím, jak dobře na tom jsem - jaké mám možnosti a kolik toho můžu změnit. A konečně obrovskou sílu mi dodávají lidé, kteří se k nám přidávají, lidé jako jste Vy, kteří nám fandí, lidé, kterým jsme vrátili pocit, že má cenu se ozvat proti nespravedlnosti a diktátorským manýrům našich politiků. Jak jsem řekla, veškeré své síle vděčím lidem kolem sebe. A moc jim za to děkuji!
Sílu beru ze svého přesvědčení, že se lidem může dařit lépe, když se o to budou snažit. A konkrétně, mám kolem sebe úžasné lidi, kteří mi pomáhají vždy, kdy jsem v úzkých, skvělou rodinu, která vždycky držela při sobě. Jezdím často jako dobrovolnice do Indie, kde vždycky naberu spoustu energie a optimismu. Když vidím lidi, kteří mají každodenní problém nakrmit děti a přesto dokáží být šťastní, cítím, jak dobře na tom jsem - jaké mám možnosti a kolik toho můžu změnit. A konečně obrovskou sílu mi dodávají lidé, kteří se k nám přidávají, lidé jako jste Vy, kteří nám fandí, lidé, kterým jsme vrátili pocit, že má cenu se ozvat proti nespravedlnosti a diktátorským manýrům našich politiků. Jak jsem řekla, veškeré své síle vděčím lidem kolem sebe. A moc jim za to děkuji!
OTÁZKA | Milan
Držím prsty , líp jak Boci bych to nenapsal , většina lidi sváma souhlasí , ale to mediální embargo a někdy i troška lenivosti těch lidí. dělá na účastí některých akcích své , ale podporu určitě máte hodně velkou , nesmíte skončit i kdyby radar byl , jen vytrvalost dělá úspěchy , jako politická strana by jste úspěch určitě měli , úspět se dá jedině svojí razanci a né co by chtěli slyšet někteří , tá politická strana to je zároveň taky otázka jestli o tom neuvažujete
a to embargo se dá prorazit taky jedině razancí
Držím prsty , líp jak Boci bych to nenapsal , většina lidi sváma souhlasí , ale to mediální embargo a někdy i troška lenivosti těch lidí. dělá na účastí některých akcích své , ale podporu určitě máte hodně velkou , nesmíte skončit i kdyby radar byl , jen vytrvalost dělá úspěchy , jako politická strana by jste úspěch určitě měli , úspět se dá jedině svojí razanci a né co by chtěli slyšet někteří , tá politická strana to je zároveň taky otázka jestli o tom neuvažujete
a to embargo se dá prorazit taky jedině razancí
ODPOVĚD | 11:36
Děkuji. Embargo nám určitě práci ztěžuje. Na druhou stranu, jak se říká, vše zlé, pro něco dobré... Ujistilo nás to o tom, že pro naši vládu potažmo pro provládní a proamerická media představujeme určitou hrozbu. To není špatné. Co se týče politické strany, asi Vás zklamu, ale Inicitativa NEzákladnám se nejspíš politickou stranou nestane. Jak už jsem odpovídala dříve, bojujeme především proti novému kolu zbrojení = systému Národní protiraketové obrany USA. a částečně se dotýkáme dalších témat. Uvidíme, kam se dál hnutí posune. Ale teď máme před sebou halvní úkol: Referendum a NE základně.
Děkuji. Embargo nám určitě práci ztěžuje. Na druhou stranu, jak se říká, vše zlé, pro něco dobré... Ujistilo nás to o tom, že pro naši vládu potažmo pro provládní a proamerická media představujeme určitou hrozbu. To není špatné. Co se týče politické strany, asi Vás zklamu, ale Inicitativa NEzákladnám se nejspíš politickou stranou nestane. Jak už jsem odpovídala dříve, bojujeme především proti novému kolu zbrojení = systému Národní protiraketové obrany USA. a částečně se dotýkáme dalších témat. Uvidíme, kam se dál hnutí posune. Ale teď máme před sebou halvní úkol: Referendum a NE základně.
OTÁZKA | Karel Malý
Nemohu se zbavit představy, že antirakety v Polsku jsou pouhou kamufláží skutečného zaměření plánované evropské části amer. systému protiraketové obrany. Ani XBR radar v Brdech by pravděpodobně neplnl úkoly ve prospěch tohoto systému. To jsou jen povídačky, nic víc. Ty skutečné cíle a úkoly se přísně tají. Jednou se to provalí a všichni se nebudeme stačit divit, co jsme si tu nechali zřídit. Pak přirozeně poneseme i následky a asi nebudou zanedbatelné. Už Vás napadlo, že radar s tak obrovským výkonem a dosahem není pro uváděné poslání v rámci systému PRO vůbec potřeba? A už vůbec ne v Česku. Mnoho, mnoho nejasností a je jich čím dál víc. Místo aby se postupně objasňovaly, stále jich přibývá a jsou stále závažnější, možná tak závažné, že se nám o tom nikomu ani nezdá.
Nemohu se zbavit představy, že antirakety v Polsku jsou pouhou kamufláží skutečného zaměření plánované evropské části amer. systému protiraketové obrany. Ani XBR radar v Brdech by pravděpodobně neplnl úkoly ve prospěch tohoto systému. To jsou jen povídačky, nic víc. Ty skutečné cíle a úkoly se přísně tají. Jednou se to provalí a všichni se nebudeme stačit divit, co jsme si tu nechali zřídit. Pak přirozeně poneseme i následky a asi nebudou zanedbatelné. Už Vás napadlo, že radar s tak obrovským výkonem a dosahem není pro uváděné poslání v rámci systému PRO vůbec potřeba? A už vůbec ne v Česku. Mnoho, mnoho nejasností a je jich čím dál víc. Místo aby se postupně objasňovaly, stále jich přibývá a jsou stále závažnější, možná tak závažné, že se nám o tom nikomu ani nezdá.
OTÁZKA | Historik
"Vítejte na Brdech nedaleko Prahy, ve věznici pro teroristy. Work is free!"
A CO S TÍM POTOM BUDEME DĚLAT KDYŽ SE NYNÍ VZDÁME OPOVĚDNOSTI ZA SVÉ LEGITIMNÍ ROZHODNUTÍ - umístit nebo neumístit?
"Vítejte na Brdech nedaleko Prahy, ve věznici pro teroristy. Work is free!"
A CO S TÍM POTOM BUDEME DĚLAT KDYŽ SE NYNÍ VZDÁME OPOVĚDNOSTI ZA SVÉ LEGITIMNÍ ROZHODNUTÍ - umístit nebo neumístit?
OTÁZKA | Michal
Zdravím, měl bych takovou otázku, na kterou asi nebude jen tak snadné odpovědět, natož tento fakt řešit. Co budeme všichni dělat, když vláda i přes všechny tyto demonstrace za referenda a odmítnutí řekne konečné ANO "Amíkům" a začne se na našem území budovat? A jinak by mě ještě zajímalo, kolik už se nyní aktuálně nasbíralo podpisů z potřebného počtu? Děkuji
Zdravím, měl bych takovou otázku, na kterou asi nebude jen tak snadné odpovědět, natož tento fakt řešit. Co budeme všichni dělat, když vláda i přes všechny tyto demonstrace za referenda a odmítnutí řekne konečné ANO "Amíkům" a začne se na našem území budovat? A jinak by mě ještě zajímalo, kolik už se nyní aktuálně nasbíralo podpisů z potřebného počtu? Děkuji
OTÁZKA | Pamětník
Máme tady opět 21. srpna. Jsme s Vámi, buďte s námi!
Máme tady opět 21. srpna. Jsme s Vámi, buďte s námi!
OTÁZKA | Milan po třetí a naposledy
Pro Jste pitomci !
Aspoň by jsi mohl vědět , že nevzdělancí a zviditelnění se píše e s háčkem.
není třeba odpovědi
Pro Jste pitomci !
Aspoň by jsi mohl vědět , že nevzdělancí a zviditelnění se píše e s háčkem.
není třeba odpovědi
OTÁZKA | Michal podruhé
pro Jste pitomci!: Nevím, nevím. Co jsem se díval na záznamy z diskusí ohledně základny, tak vždycky p. Tamáš dobře argumentoval, dokonce tak dobře, že ve většině případů protivníka zahnal do koutku tak, že již neměl co říct ;-) Ono se taky slovní spojení "budou víza a lepší vztahy" nedá odpovídat na každou otázku :)
Nakupte si proto třeba americké vlajky a dejte si je všichni nad postel když Vás ta americká válečná politika tak přitahuje ;-)
pro Jste pitomci!: Nevím, nevím. Co jsem se díval na záznamy z diskusí ohledně základny, tak vždycky p. Tamáš dobře argumentoval, dokonce tak dobře, že ve většině případů protivníka zahnal do koutku tak, že již neměl co říct ;-) Ono se taky slovní spojení "budou víza a lepší vztahy" nedá odpovídat na každou otázku :)
Nakupte si proto třeba americké vlajky a dejte si je všichni nad postel když Vás ta americká válečná politika tak přitahuje ;-)
OTÁZKA | Poslední vlastenec
Celá věc je opravdu prostá. Buď jsme správci svého suverénního území MY, nebo ONI. A jak řekl Velký vůdce toho nejsvobodnějšího světa ve vesmíru - tím pádem jste buď s NAMI nebo proti NAM. "Jejich" logika je jednoznačná, můžete si vybrat
Celá věc je opravdu prostá. Buď jsme správci svého suverénního území MY, nebo ONI. A jak řekl Velký vůdce toho nejsvobodnějšího světa ve vesmíru - tím pádem jste buď s NAMI nebo proti NAM. "Jejich" logika je jednoznačná, můžete si vybrat