Centrum raketového systému jde ve stejné logice jako radar - jeho mezinárodně politické zdůvodnění kulhá...


Proč být proti raketovému centru »
Pomozte iniciativě - účet 2720320001/5500

On-line s Josefem Řihákem

Příbramský starosta a poslanec Josef Řihák vystupuje společně s mnoha dalšími starosty proti zamýšlené stavbě amerického radaru v Brdech. Starosty byl zvolen koordinátorem Ligy starostů proti radaru - volného svazku měst a obcí. Přestože radar odmítají dvě třetiny občanů ČR, vláda chce radar postavit. Má tedy aktivita starostů smysl? Řihák říká: "Nejhorší v životě je nedělat nic. Sami jako starostové výstavbě radaru určitě nezabráníme, ale společně s podporou veřejnosti ano. Chceme celostátní referendum, aby si rozhodli lidé." Josef Řihák odpovídal na Vaše otázky v pondělí 17.9. od 13 hodin.


položených otázek: 41
Položené dotazy
OTÁZKA | Jana
Jaké jste zaznamenal reakce na vznik Ligy starostů? Jde přecejenom o něco nového, když se starostové začínají vyjadřovat k mezinárodním otázkám. Nesnažil se vás někdo "vykázat do příslušných mezí"? A jaké jsou reakce přímo v zastupitelstvech? Cítíte tlak od zastupitelů zvolených za strany současné vládní koalice?
Díky
ODPOVĚD | 12:57
Reakce od veřejnosti jsou v naprosté převaze příznivé. Dostávám mnoho dopisů, v nichž nám lidé vyjadřují podporu. Skutečnost, že se starostové spojili v odporu proti radaru považuji za zcela logické. Přitom nám ale nejde o to, že bychom se chtěli vyjadřovat k mezinárodním otázkám. Naopak. Chceme, aby byli slyšet naši občané. V obcích a městech kolem Vojenského újezdu Brdy, kde se do této doby konala referenda, nebo ankety, občané jasně řekli, že radar v Brdech nechtějí. A kdo jiný, než starosta obce, ba měl tyto hlasy svých spoluobčanů poslouchat. Samozřejmě, že naše iniciativa se nelíbí těm, kdo u nás americkou radarovou základnu chtějí prosadit za každou cenu, i přes odpor většiny občanů. Přitom se ale až dosud neuměli postavit k nám – odpůrcům radaru přímo. Paní ministryně obrany by s námi nejraději chtěla diskutovat jen „za zavřenými dveřmi.“ Premiér Topolánek nás pro jistotu nepozve na jednání vůbec. Přestože jsme ho o to žádali. A tlak ze strany členů zastupitelstva za ODS? Samozřejmě, že je. A značný.
OTÁZKA | Petra Bartáková
Pane starosto, dal byste ruku do ohně za všechny své kolegyně poslankyně a kolegy poslance z ČSSD, že nezradí tuto zemi a nebudou hlasovat pro vstup cizích vojsk na území ČR? Snažíte se pracovat i uvnitř ČSSD, aby všem došlo, čeho by se takovým zvednutím ruky dopustili? Jinak držím palce! Nedejte se!
ODPOVĚD | 12:58
Děkuji Vám za podporu. Poslanec hlasuje podle svého vědomí a svědomí. Nikoliv podle stranické příslušnosti. Nemohu mluvit za své kolegy poslance, ale sám za sebe mohu rozhodně prohlásit, že pokud nebude referendum, tak já budu hlasovat proti umístění americké radarové základny na našem území.
OTÁZKA | Honza Vítek
dobrý den
chtěl jsem se zeptat, když všichni v okolí brd jsou proti radaru, proč teda na demonstracích v Praze, která je tak blízko, byla vždy tak poměrně malá účast, přijeďte všichni ať jím ukážem, že nejsme 500 sfetovaných mladých lidí a důchodci, jinak držím palce a nedopustte ať tady jsou cizí vojáci, okupantů bylo dost v naší historii
ODPOVĚD | 12:59
Víte, není možné dnes nařídit občanům našich podbrdských měst a obcí, aby jeli do Prahy na demonstraci. Oni mají své starosti, své problémy, svojí práci a právo i na svůj odpočinek. Lidé v okolí Brd jsou už ze situace kolem radaru dost unaveni a také znechuceni. Nikdo ze zodpovědných představitelů vlády nechce slyšet jejich většinový názor, že tu radar nechtějí. Vláda se občany baví zprostředkovaně prostřednictví lobbyisty pana Klvani, který při každé příležitosti zdejší lidi častuje urážkami, nebo je napadá. Nebo vláda zdejším lidem nabízí tak zvané investice, což není nic jiného, než státní úplatek, který ovšem bude vláda muset někomu vzít.
OTÁZKA | Karla
Náš pan prezident navrhl v OSN, aby byly uspořádány dvě souběžné konference o změnách podnebí. Na jedné by dostali prostor ti, kteří před oteplováním varují, na straně druhé ti, kdo v něj nevěří. Nebylo by možné utvořit dvě komise, které by nezávisle na sobě provedly veřejně analýzu (t.j. pro a proti radaru)?
ODPOVĚD | 12:59
Ano, váš nápad se mi líbí. K něčemu podobnému jsme nedávno vládu vyzvali. Když vláda zveřejnila tak zvanou zprávu o zdravotních rizicích, požadovali jsme za Ligu starostů proti radaru vypracování nezávislé oponentní studie, která by posoudila především zadaná data. Bohužel i tato naše výzva nenašla odezvu.
OTÁZKA | Karla
Dala by se vytvořit komise odborníků, kteří jsou proti výstavbě radaru tak, aby se odborníci mohli vyjádřit veřejně, podepsat se svým jménem a nemít strach, že přijdou o práci? Názory takových odborníků totiž nejsou brány protistranou (naší vládou atd.) vážně a jsou zpochyňovány a zesměšňovány.
ODPOVĚD | 13:00
Vytvoření takovéto komise bych samozřejmě přivítal. Ale nejde o to, jestli bych jí chtěl já, ale především by měla být vytvořena v zájmu našich občanů. Obyvatelé naší země mají nejen v souvislosti s radarem právo na přesné, nezkreslené a podrobné informace o všem, co se bezprostředně týká jejich života.
OTÁZKA | eva
připojili se k lize i starostové z jiných částí ČR?
ODPOVĚD | 13:01
V současné době jsou členy ligy starostové z obcí a měst ze Středočeského, Plzeňského a Jihočeského kraje. Seznam členů je na webových stránkách www.starostoveprotiradaru.eu. Přidávají se další. Přivítáme samozřejmě i další starostky a starosty. Velmi si vážím všech, kteří prohlášení podepsali. Tváří v tvář místy až brutálnímu nátlaku, který je na nás ze strany příznivců radaru vyvíjen, je podpis pod prohlášení Ligy starostů proti radaru statečným činem.
OTÁZKA | František
Jak vůbec mohli naši "představitelé" připustit, že tak výkonný radar se umístí do hustě osídlené oblasti - mezi Prahu a Plzeň? Všechny radary jsou l v řídce osídlených územích (Aljaška, Grónsko, Marschal.ostrovy). ČR se svou malou rozlohou a hustotou zalidnění vůbec nehodí mezi země, které by mohly mít na svém území jakékoli zařízení tohoto typu - už jen z hlediska nebezpečí, které díky radarům hrozí. Jaký je Váš názor?
ODPOVĚD | 13:02
Nejsem odborníkem na vojenská zařízení tohoto typu a těžko se proto mohu vyjadřovat k otázce, zda takto výkonné zařízení má své místo v hustě obydlené krajině. Na druhou stranu ale s Vámi souhlasím, že z vojensko – politického hlediska představuje takovéto zařízení určitou hrozbu pro „domorodé“ obyvatelstvo. Myslím si, že radar v České republice výrazně naruší rovnováhu sil, která v oblasti zbrojení po skončení studené války nastala. Na rozdíl od propagátorů radaru si také nemyslím, že vyřeší obranu našeho území před balistickými raketami. Naopak. Domnívám se, že v naší zemi výrazně zvýší nebezpečí teroristického útoku.
OTÁZKA | Tom
Co říkáte tomu, že řízení propagace radaru má zčásti za T. Klvaňu převzít náměstek ministra financí, předseda Komise pro rozvoj Brdska a bývalý starosta Příbrami Fuksa ?
Kdo je v oné komisi a je její složení vyvážené ? Nemá zajistit kupčení ve stylu "peníze za souhlas" ?!
ODPOVĚD | 13:06
Zřízení Komise pro rozvoj Brdska vítám. Samozřejmě zde potřebujeme velmi mnoho investovat do po léta zanedbávané infrastruktury. Škoda jen, že si pan premiér Topolánek „všiml“, jak je Podbrdsko zanedbané až v souvislosti s radarem. To, že v čele této komise je náměstek ministra financí a bývalý starosta Příbrami není podstatné. Důležité přece je, aby potřebné peníze byly rozděleny spravedlivě a aby skutečně posloužily k rozvoji podbrdského regionu. Jména dalších členů komise neznám, vím jen, že tam má být starosta Rožmitálu pan Ing. Vondrášek a Spáleného Poříčí pan Ing. Čížek. Dále mají být členy hejtman Plzeňského kraje pan Zimmerman a náměstek středočeského hejtmana pan Vacek. Pokud půjdou peníze opravdu spravedlivě na rozvojové programy, pak v tom, že nám vláda chce dát prostředky, nevidím problém. Jiné by to ovšem bylo, pokud by vláda dala peníze jen těm, kdo budou souhlasit s radarem. Takovýto přístup by se dal nazvat „kupčením“. Ovšem celý vznik brdské komisi považuji za hodně nestandardní způsob s hospodařením s penězi daňových poplatníků. Aby vláda mohla na jedné straně dávat, musí na jiné straně brát. A já se ptám, komu hodlá vláda peníze vzít? Kde bere peníze například na státního propagátora radaru pana Klvaňu?
OTÁZKA | čtenář
Nejnovější zpráva : http://zahranicni.ihned.cz/c1-22114670-amerika-o-zakladne-lze-tvrdi-vedci
Co říkáte názoru AMERICKÝCH vědců ?
ODPOVĚD | 13:06
Podobných informací dostávám celou řadu. Ano, myslím si, že nám Američané, ani naše vláda, neříkají v souvislosti s radarem úplnou a celou pravdu.
OTÁZKA | eva
Jak jste spokojen s informacemi o základně které jsou v TV? (novinách). Co říkáte průzkumům veřejného mínění ? Kterého z "našich" politiků si vážíte?
ODPOVĚD | 13:08
Informace o dění kolem radaru v našich médiích považuji za vyvážené a korektní. Nesetkal jsem se s nějak výrazně zkresleným nebo tendenčním zpravodajstvím. Vážím si toho, že novináři k tématu přistupují vcelku objektivně. Průzkumy veřejného mínění nepodceňuji, ale ani nepřeceňuji. A kterého z politiků si vážím? Všech, kteří pracují ve prospěch svých spoluobčanů a naslouchají hlasům svých voličů. Vážím si přístupu starostů obcí, kteří podepsali prohlášení Ligy starostů proti radaru a nevymění svůj souhlas s radarem za peníze. A věřte, že takovýto přístup není pro starosty jednoduchý.
OTÁZKA | Milan
Nemyslíte si ,že nejlepším referendem o radaru by byly volby? a je po radaru.
A jakou šanci by podle vás měla organizace ne základnám ,uspět ve volbách , pokud by se s ní stala politická strana ,
ODPOVĚD | 13:09
Volby by z pohledu občanů byly tím nejobjektivnějším řešením problému s umístěním radaru u nás. V kampani před minulými parlamentními volbami žádná ze stran neměla v programu, že by prosazovala umístění cizích vojsk na našem území.
Je pouze věcí každé organizace, pokud by se chtěla stát stranou a ucházet se o hlasy voličů. Z minulosti ale vím, že málokterá strana se dokázala dostat přes pěti procentní hranici nutnou pro vstup do parlamentu.
OTÁZKA | Pavel
Pane starosto, chystá příbramská radnice či "Liga starostů" v blízké době protiradarovou demonstraci pro Příbram a okolí? Kde je možno sehnat informace o veškerých akcích?Děkuji za odpověď a vydržte!!
ODPOVĚD | 13:10
Liga starostů žádnou demonstraci nesvolává, ani svolávat nebude. Chceme diskutovat a přesvědčit vládu, že nechceme radar americký v Brdech ani jinou základnu cizích vojsk na našem území. Vyjádřit podporu Lize starostů můžete podpisem prohlášení na stránce www.starostoveprotiradaru.eu. Děkuji Vám za podporu a vydržte i vy.
OTÁZKA | Honza
dobrý den
není v ústavě české republiky, že v případě ohrožení demokracie, má občan možnost, nebo povinost k občanské neposlušnosti, nevím teda jak je to tam přesně uvedeno, ale takový odstaveček je tam, co vy na to???
ODPOVĚD | 13:11
Nemyslím si, že bychom měli dělat občanské nepokoje. Ale měli bychom držet pohromadě, protestovat, pokud to jde. Váš dotaz by měl být spíše směřován na většího znalce ústavního práva. Našim cílem jako Ligy starostů proti radaru je hájit většinové zájmy občanů.
OTÁZKA | J.Kaiserová
Pane starosto,máte mojí plnou podporu!Vážím si Vaší snahy plnit přání svých voličů.Nechceme základnu,nechceme zde ani cizí vojáky!Nenechte se odradit tou arogancí a diktátem,který předvádí tato vláda.Děkujeme!!!!!!
ODPOVĚD | 13:11
Děkuji Vám za podporu. Ani nevíte, jak moc si této podpory vážím. Současně je pro mě závazkem, abych se nenechal odradit a prosazoval názor, že nechceme radar americký v Brdech ani jinou základnu cizích vojsk na našem území.
OTÁZKA | milan
pane starosto, držím vám všem, co se angažujete v této kauze palce. věřím, že to nemáte lehké, když celá tahle úplatná vláda jde proti vám a snaží se nás zastrašit všemi prostředky jan abychom s radarem souhlasily. myslím si, že se to opravdu blíží k roku 1968, kdy si komunisti zajistily souhlas s pobytem cizích vojsk zvacím dopisem 99 pragováků, přez odpor všech slušných lidí. držím vám všem palce a věřím že se tato historie už nebude opakovat.
ODPOVĚD | 13:12
Ano, tato vláda je přesvědčena, že za peníze se dá koupit vše. Například většinu ve sněmovně při sestavování vlády. V tom vidím problém. Ale srovnávat to s rokem 1968 u nás? To ne. Tehdy to byla jiná situace.
OTÁZKA | Jiřina
dobrý den,chtěla jsem se zeptat,co říkáte na novou informaci,že jednání má vést pan Fuksa?Je to bývalý starosta Příbrami,který si nedovedl poradit se Stárkou,byl předsedou ODS v Příbrami a teď sedí u Kalouska na ministerstvu financí.Kalousek měl přeci za švagra Kašáka,který tady pod starostováním Fuksy udělal dluhy!Takový"propálený Fuksa "je nový argument pro NE RADARU!
ODPOVĚD | 13:12
Nominace pana náměstka ministra financí do čela komise, která má rozdělovat peníze některým vybraným podbrdským obcím mě nepřekvapila. Vláda se snaží problém radaru řešit silou a penězi. Za vlády předchozích starostů se Příbrami začalo říkat středočeské Palermo.
O problému radaru jsme chtěli diskutovat s odborníky. Obávám se, že diskuse s komisí, v jejímž čele je náměstek ministra financí, nebude ničím jiným, než diskuzí o penězích.
OTÁZKA | Tonda
Dobrý den,
--jakým způsobem mohou nevládní organizace podpořit iniciativu Ligy starostů a uvažujete o nějaké formě , jak by se mohli zapojit?
--máte nějakou společnou mailovou adresu či chystáte a kdy webové stránky?
Děkuji a přeji úspěch Lize
ODPOVĚD | 13:15
Vyjádřit podporu nám můžete podpisem prohlášení o podpoře na www.starostoveprotiradaru.eu. Děkuji Vám za podporu.
OTÁZKA | Tomáš
Jsem častým náštěvníke Brd a nerad bych aby po rusácích zde byli zase jiný cizý vojska. Pane starosto, chodíte do Brd? A co si myslíte že je tady nejhezčího? jinak vam moc fandím a nedejte se.
ODPOVĚD | 13:21
Brdy příležitostně navštěvuji. Považuji za nesmírně šťastné, že shodou příznivých okolností se v Brdech zachovala krásná příroda a čistá voda. Žije ti spousta vzácných zvířat a rostou chráněné rostliny. Například tu žije orel mořský, rys, chřástal, prošel tu i los. V Brdech roste ve velkém množství rosnatka okrouhlolistá, je tu možné najít i dřípatku horskou, lilie zlatohlavé a další vzácné rostliny. Byla by velká škoda jakýmkoliv způsobem tuto vzácně zachovalou přírodní lokalitu zničit, nebo jakkoliv poškodit.
OTÁZKA | Marek. Příbram
Bývalý starosta Fuksa, kterého jste dostal z radnice, je nyní prvním Náměstkem na ministerstvu financí, je také předsedou komise, která bude uplácet starosty v Brdech, a nyní jak jsem se dočetl bude s polečně s Klvaňou koordinátorem komunikace pro radar v brdech. Nemáte strach?
ODPOVĚD | 13:23
Strach rozhodně nemám. Jak jsem již odpověděl, očekávám, že komise bude rozdělovat peníze spravedlivě. Nikoliv jen těm, kdo souhlasí s radarem. Pokud by komise rozdávala peníze na investice opravdu jen podle klíče souhlasíš - dostaneš, pak by se nejednalo o nic jiného, než o státní úplatek.
OTÁZKA | Olina
Pane starosto, děkuji Vám za Vaši snahu a náročnou práci. Chtěla bych se zeptat,zda bude brát vláda zřetel na to, že ligu starostů proti radaru podpoří velká část zástupců měst a obcí.
ODPOVĚD | 13:25
Otázka by měla směřovat spíše na pana premiéra vlády ČR. Cílem starostů sdružených v Lize proti radaru je diskutovat s představiteli vlády a přesvědčit je, že americký radar u nás nepotřebujeme.
OTÁZKA | jaroslava
Pane starosto, co uděláte pro to, aby radar a cizí vojáci v naší republice nebyli? Sama jsem taky proti radaru a držím palce. Děkuji.
ODPOVĚD | 13:35
Založili jsme Ligu starostů proti radaru. Snažíme se neustále upozorňovat, že americký radar u nás nechceme. Snažíme se o diskuzi s vládou. Nenecháme se ani koupit výměnou za peníze na investice. Každý, kdo se přidá k naší podpoře, přispěje možná i k tomu, že vláda přestane radar u nás prosazovat i přes odpor občanů.
OTÁZKA | jaroslava
Mají vůbec obyčejní lidé v této zemi možnost ovlivnit rozhodnutí politiků , myslím v období mimo voleb? Bylo by dobré pomocí referenda zjistit , co si přejí lidé a podle toho se zachovat. Proč zastánci radaru nechtějí referendum, bojí se výsledku?
ODPOVĚD | 13:44
Myslím si, že politiky občané ovlivňovat nejen, že mohou, ale dokonce musí. Možností je mnoho. Každý volič se může ptát poslance, proč prosazuje právě tento názor. Myslím si, že by bylo správné uspořádat referendum o tom, zda u nás má být zřízena základna cizích vojsk. A občané by se měli ptát, proč přijetí zákona o obecném referendu brání i poslanci těch stran, které referendum měly ve voebním programu. Myslím si, že pokud by vláda lidem v kampani před referendem rozumně vysvětlila, proč u nás máme mít radarovou stanici USA, že by se voliči rozhodli správně. Občané nejsou žádné hloupé ovce, aby nepoznali, co je pro ně dobré, a co je špatné. A pro se zastánci radaru bojí referenda? Patrně je pro ně jednodušší vynutit si u některých starostů souhlas s radarem za peníze.
OTÁZKA | John
Pane starosto, jak Vám premiér Topolánek vysvětlil, proč stále nebyl schopen odpovědět na dopis starostů za jara letošního roku?
ODPOVĚD | 13:48
Pan premiér Topolánek mi dodnes neodpověděl a tudíž ani nic nevysvětlil.
OTÁZKA | Martin
Dobrý den, souhlasím s Vámi ve Vaší aktivitě. Žádná z parlamentních stran neměla ve volebním programu pro parlamentní volby otázku radaru, je tedy naprosto jasné, že musí být buď referendum, nebo otázku řešit volbami. Jak se tedy díváte na to, že by měla rozhodnout pouze vládní koalice s dvěma přeběhlíky?
Děkuji
ODPOVĚD | 13:52
Považuji za naprosto šílené a současně i nezodpovědné, pokud by o tak zásadní věci, jakou je umístění cizí vojenské základny na území naší vlasti, měli rozhodovat dva přeběhlíci. Svědčilo by to o tom, že u nás je opravdu možné si za peníze koupit všechno. Nejspravedlivějším řešením by bylo uspořádat referendum. Ať rozhodnou občané - voliči.
OTÁZKA | Karel
Pane starosto, bylo by možné se obrátit i na další starosty v celé ČR, kteří by z pověření svých místních občanů vyjádřili svůj souhlas či odpor s radarem? Co postihlo váš kraj mohlo přece potkat kterýkoliv jiný v ČR. Domnívám se, že by vás hodně starostů /ač členů ODS/ muselo podpořit a vyjádřit vám solidaritu. Přeji hodně štestí vám i nám, lidem z ČR!
ODPOVĚD | 13:59
Podpořit naši Ligu starostů proti radaru může každá starostka a starosta obce, městyse a města v České republice. Jak podepsat prohlášení a podpis potvrdit najdou zájemci na stránce www.starostoveprotiradaru.eu. Domnívám se, že problém se týká celé České repubkliky. Také nejsme "jenom" proti umístění radaru na území Brd, ale kdekoliv v ČR.
OTÁZKA | Zdeněk
Pane starosto, chtěl bych se zeptat koho bude údajný radar chránit? Naše občany, nebo Ameriku před Irákem nebo před Ruskem? Není to spíše tak, že Amerika nechce připustit jednotnou Evropu, chce mít stále prim jako světová velmoc a radarem chce pouze donutit Rusko ke zbrojení a tím pádem ke studené válce? Fandím Vám a nedejte se zlomit! Díky.
ODPOVĚD | 14:04
Radar v České republice výrazně naruší rovnováhu sil, která v oblasti zbrojení po skončení studené války nastala. Neměl bych nic proti tomu, pokud by šlo o radar, který by bylo součástí struktrur NATO a s jehož umístěním u nás by občané vyjádřili souhlas v referendu.
OTÁZKA | milan
Pane starosto, dal by jste taky ruku do ohně za pana Paroubka , co se týče radaru ? (já radší ne.) škoda že iniciatia ne radaru se nechce přeměnit v jedinou stranu , na místo těch hodně co jich tam je , myslíte si ,že by to bylo rozumné?
ODPOVĚD | 14:10
Na politickou stranu by se iniciativa Ne Základnám měnit neměla. Strany se zabývají více tématy a ne jen jedním. Očekávám, že pan předseda ČSSD Jiří Paroubek bude o radaru rozhodovat v souladu s rozhodnutím vedení strany.
OTÁZKA | marie
Pane Řiháku, myslíte si, že iniciativa občanů ovlivní vládu? Proběhne dle Vašeho názoru referendum k umístění radaru?
Plně podporujeme iniciativu "Ligy starostů".
ODPOVĚD | 14:12
Názor občanů musí vláda vnímat. Uspořádání referenda k umístění radaru by bylo spravedlivé a správné zároveň. Zda se bude konat, v tuto chvíli nevím. Osobně se ze všech svých sil zasadím o to, aby referendum bylo. Děkuji Vám za podporu.
OTÁZKA | Petr Budvar
Dobrý den,
Jaký je Váš názor na "postoj" EU k otázce vybudování PRO na územích svých členů ? Zdá se Vám přiměřený postoj, který zaujala Ruská Federace vůči oběma plánovaným základnám? Který zdejší zpravodajský kanál považujete za důvěryhodný v otázkách základny (a zároveň, který jako nejvíce propagandistický)?
Viděl jste, dle mého názoru, vynikající film Doktor Divnoláska, aneb jak jsem se naučil mít rád atomovou bombu ? Naprosto dokonalá paralela.....
Děkuji
ODPOVĚD | 14:19
Postoj Evropské unie je pro nás velmi důležitý, neboť jsme součástí EU. Reakci Ruské federace vůči chystaným základnám u nás a v Polsku plně chápu. Byl jsem nedávno v Čechovu - partnerském městě Příbrami a hovořil jsem tam s mnoha lidmi. Všichni o problematice amerického radaru u nás vědí. Situaci velmi citlivě vnímají. Myslím si, že postoje Ruska by měla vnímat i naše vláda.
Nepovažuji se za tak velkého odborníka, abych mohl hodnotit důvěryhodnost zpravodajských stanic u nás.
Film, na který se dotazujete, jsem bohužel neviděl.
OTÁZKA | vera
Pane starosto,
jak se díváte na změnu v řízení propagace radaru , že tuto funkci by měl zastávat bývalý starosta Příbrami? Bude to ku prospěchu věci?
ODPOVĚD | 14:21
Jednoznačně jde o posun, jehož cílem je nabídnout obcím peníze za souhlas s radarem, nebo alespoň mlčení. Na straně vlády je moc a peníze, na naší straně je pravda.
OTÁZKA | Martin
Dobrý den,
Chci se Vás zeptat, zda máte informace jestli občané kteří nesouhlasí s radarem, se obrací v Příbrami také na středočeskou poslankyni která tam má kancelář a to paní V. Parkanovou? Jinak Vám držím palce a nenechte se odradit ani profesionálními lobbisty typu pana Klvani.
ODPOVĚD | 14:24
Občané, kteří nesouhlasí s radarem, by se měli obracet na všechny poslance a ptát se jich například, jaké zastávají postoje, hodlají v této věci hlasovat, proč nechtějí nechat rozhodnout voliče v referendu a podobně.
Profesionální lobbisté nás sice mohou ovlivnit ale nemohou nás zlomit a odradit, neboť na naší straně je pravda.
OTÁZKA | Václav Hála
Vážený pane starosto, přeji Vám vše dobré jako starostovi Příbrami a předsedovi Ligy starostů proti radaru. Zeptám se Vás ale především jako člena a poslance ČSSD:
Jiří Paroubek podle tisku prohlásil, že pokud bude radar v parlamentu schválen, ČSSD v případě svého návratu do vlády nebude usilovat o vypovězení příslušné smlouvy s USA. To podle mého názoru jednak snižuje šance ČSSD na volební vítězství, ale hlavně v podstatě nahrává příznivcům radaru. Naopak pokud byste jako strana jednoznačně řekli, že radar nechcete za žádných okolností a pokud vyhrajete volby, případnou smlouvu vypovíte, dost pravděpodobně by z toho Američané „vycouvali“ sami.
Někteří politici (včetně Vás) hovoří o tom, že není jasné „jak se k tomu staví NATO“. Ovšem NATO je organizací svých členských států. A jak se k protiraketové obraně postaví, bude záviset na vůli členských států, včetně ČR. Tedy také na vůli našich politických stran, včetně ČSSD, tedy pokud jste demokratická strana, pak především na vůli Vaší členské základny. Co tomu všemu říkáte? Nebylo by vhodné svolat mimořádný sjezd, na kterém byste si to všechno vyříkali a přijali jednoznačná stanoviska, závazná pro vedení strany i poslanecký klub?
S pozdravem Václav Hála, šéfredaktor portálu sustainable.cz
ODPOVĚD | 14:27
Důležité je rozhodnout o radaru teď a tady a ne nyní přemýšlet o tom, jak případnou smlouvu v budoucnu vypovědět. Já se sněžím dělat vše pro to, aby žádná smlouva o umístění cizích vojsk na území ČR nebyla. Nemyslím si, že v ČSSD bychom neměli jasné stanovisko k radaru. Ke svolání mimořádného sjezdu není žádný důvod.
OTÁZKA | SDH Sedlčany (díky Ing. Burianovi a Hainrichovi - v ilegalitě)
Minulý týden jsme pořádali hasičskou soutěž do tisku jsme dali článek se závěrečným prohlášením. Všichni účastníci podporují aktivity Ligy starostů proti výstavbě radaru v Č.R.v čele s MVDr.Pepou Řihákem. Díky tomuto prohlášení tyto příspěvky nebyly otištěny. Otázka : máte jako Liga - též podporu jako má p.Fuksa s p.Kovaňou?? finanční nebo mediální ?? Po našich zkušeností myslíme, že je to od Příbramského deníku a Sedlčanského kraje - Diskriminace ( a přitom by prý měli hájit zájmy všech občanů).
ODPOVĚD | 14:32
Vážím si podpory, kterou hasiči během Vaší soutěže naší Lize vyslovili. Současně si ale myslím, že není dobré, když by se tak záslužná činnost, jako je práce dobrovolných hasičů, měla míchat s politikou. Článek o výsledcích soutěže pošlete do redakcí samostatně a já věřím, že Vám vyjdou vstříc. Jako Liga starostů proti radaru samozřejmě od státu a vlády žádnou podporu nemáme. Vše si platíme sami. Ze svých peněz. Bojujeme proti radaru z přesvědčení.
OTÁZKA | jaroslav Sedlčany
Pane koordinátore máte od někoho více odborných informací než obyčejní lidé - občané Č.R. o schopnostech zařízení, které by se mělo montovat v Brdech ??? Můžete prozradit zda Vám též někdo nabízel nějaké výhody jak osobní tak i pro město nebo pro středočeský kraj, když budete s umístěním a výstavbou souhlasit ???
ODPOVĚD | 14:36
Mám jen tolik informací, kolik jsem se dozvěděl ze sdělovacích porostředků, z několika málo návštěv vládních úředníků a z debat v Poslanecké sněmovně. Mám nyní dost informací k tomu, abych jasně prohlásil, americký radar u nás nechceme. A zda mi někdo nabízel nějaké výhody? Spíše nám nabízejí nevýhody za to, co všechno nedostaneme, pokud nebudeme s radarem souhlasit.
OTÁZKA | Rokytenský
Pane doktore Řiháku, co si myslíte o kvalitách daňovými úředníky placeného pana Klvani, když nakonec za občany budou posílat pana Fuksu?
ODPOVĚD | 14:39
Pana Klvaňu jsem osobně ještě nepotka. Znám jej pouze z několika vyjádření ve sdělovacích prostředcích, kde obvykle napadal a urážel občany z Podbrdských obcí. A koho za námi pošlou místo něj není podstatné. My chceme diskutovat s vládními představiteli a přesvědčit je, že americký radar u nás je nesmysl.
OTÁZKA | Jarmila Příbram
Jak se máte? Doufám, že dobře a že vydržite ve svém boji proti základně! Celá Příbram Vám jako starostovi fandí a věří Vám máte v lidech velkou oporu. Necháte se také umlčet příslibem malých peněz jako jiní starostové? Děkuji
ODPOVĚD | 14:43
Děkuji za optání. Mám se dobře, i když mě právě teď trápí rýma a silné nachlazení. V boji proti základně mě to ale nezastaví.Vím, že nejsem proti sám a vážím si té velké podpory, kterou mi spoluobčané vyslovují. Všem vzkazuji. Koupit se nenecháme. Peníze na nutné investice do města samozřejmě chceme, ale ne ve formě státního úplatku výměnou za souhlas s radarem.
OTÁZKA | Karel Vopička
Pane starosto, jste jediný politik v naší republice, který si troufl říci NE radarové základně! Nemáte pocit, že na Vás začal být uměle vytvářen nátlak ze strany politiků (zbabělců)? Cela moje rodina na Vás hledí s obdivem a doufáme, že svůj boj nevzdáte a budete stát za svými občany (voliči) i nadále. Závěrem mohu jen popřát hodně zdaru a silné nervy, ty budete potřebovat ze všeho nejvíc!!! Díky
ODPOVĚD | 14:46
Nejsem jediný ani první, kdo jasně řekl, že je proti radaru. Spolu se mnou už prohlášení Ligy starostů proti radaru podepsalo téměř 40 starostů měst a obcí. Já věřím, že nás bude ještě více. Nesmírně si vážím podpory občanů a právě v jejich jménu snahu přesvědčit vládu o zbytečnosti radaru nevzdám.
OTÁZKA | michal
Když z nás vláda chce udělat živé cíle dělá i něco pro zvýšení bezpečnosti civilního obyvatelstva v případě konfliktu a útoku na naše území jadernými zbraněmi? (odolnost nově budovaných objektů, systém CO a pod.)
ODPOVĚD | 14:50
Zatím nám nikdo žádné peníze na investice do nových ochraných objektů nedal. Domnívám se, že nebezpečí teroristického útoku si u nás stále ještě příliš nepřipouštíme. Nedomnívám se, že bychom se měli obávat jaderného útoku pomocí mezikontinentální balistické rakety. O to více bychom měli být ale připraveni na reálné nebezpečí, které by nám mohlo hrozit.
OTÁZKA | michal
Budete vyžadovat dnes i v budoucnu osobní odpovědnost lidí kteří z titutlu svých funkcí si přivlastní právo rozhodnout proti zájmu většiny obyvatel? Upozorníte je na možné důsledky jejich jednání, zvlášť když se ukáže že jejich argumentace byla mylná, lživá a jednostranná. I v 50 letech si někteří myslili že jsou nedotknutelní a přitom měli na své straně většinu národa.
ODPOVĚD | 14:52
Občané by si měli pamatovat, kdo a jak rozhodoval. Kdo upírá voličům právo rozhodovat v referendu o tak zásadní věci, jako je umístění cizích vojska na našem území. A politici musí nést za svá rozhodnutí zodpovědnost.
OTÁZKA | Jiří P.
Vážený pane starosto, stejně jako předchozím, i Vám bych položil otázku: Jak PRAKTICKY by měl nést odpovědnost zastupitel, politik, veřejná osoba za následky svých činů?
Myslím, že otázka se dotýký podstaty problému, proč je v této zemi tolik korupce, proč je dvojí metr na pány a kmány, proč narůstá byrokracie, proč je tak populární politicky korektní rozkrádání ČR a tak dále.
Neberte tuto otázku jen osobně a nemusí být pouze o negativních výsledcích. V této chvíli mne však zajímá názor, jaké praktické důsledky by měl nést politik z toho, když svým jednáním svévolně poškodí tuto zemi. Naznačte své řešení, myslím že to voliči už dlouho chtějí slyšet. Děkuji a držím palce ve Vašem úsilí.
ODPOVĚD | 14:56
V našem právním řádu samozřejmě existuje trestně - právní zodpovědnost veřejných činitelů, ale ta hlavní odpovědnost, o které hovoříte, by měla být v rovině morální. Politik musí být schopen nést odpovědnost za to, jak hlasoval, jak rozhodoval. Musí plnit vůli svých voličů.
OTÁZKA | Ladys
Dobrý den, pane starosto každá politická strana u moci se snaží během volebního období si příliš nerozhněvat své budoucí potenciální voliče. Co je dle Vás důvodem toho, že v otázce Radaru nyní vláda trvá tak tvrdošíjně na jeho realizaci i přes jednoznačný odpor většiny obyvatel? Necítíte zde jakýsi osobní zájem zainteresovaných vládních proradarových "hráčů", kteří tímto riskují výraznou prohru v příštích volbách? Nesouvisí tento stav se smutnou odpovědí na předešlou otázku ohledně současné zodpovědnosti veřejné osoby? Totiž - po mě potopa, hlavní je momentální osobní zisk a zodpovědnost za špatná rozhodnutí-žádná.
Radaru zmar, držím palce.
ODPOVĚD | 15:03
Domnívám se, že současná vláda vznikla na základě mylné domněnky, že všechno se dá uplatit penězi. Že koupit se dají i dva potřebné hlasy. Nechci spekulovat o tom, kdo, komu, kolik a za co dal.
Lidé, kteří žijí v prostředí moci peněz ale nikdy nepochopí, že jsou situace, které se zaplatit nedají. Moc peněz je tak opojná, že řada politiků nechce hledět za horizont příštích voleb. Na občanech - voličích je, aby politikům jejich postoje v den voleb připomněli. Ale to neznamená, že volič může své poslance ovlivňovat jen o volbách. Naopak. Obracejte se na své poslance, pište jim, ptejte se jich, jak a proč hlasovali.
Chcete být informováni
o aktivitách iniciativy
NE základnám?

Doporučujeme:
Neza facebook Neza youtube Neza flickr Neza twitter Neza wiki Britské listy Czech Free Press