Centrum raketového systému jde ve stejné logice jako radar - jeho mezinárodně politické zdůvodnění kulhá...


Proč být proti raketovému centru »
Pomozte iniciativě - účet 2720320001/5500

Online s Annou Čurdovou

Mgr. Anna Čurdová, poslankyně Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR (ČSSD), místopředsedkyně Výboru pro evropské záležitosti a členka Výboru pro sociální politiku, je mezi politiky jedna z nejaktivnějších v oblasti lidských práv. Dlouhodobě se věnuje například problému násilí na ženách. Jedna z iniciátorek výzvy Ženy proti radaru – sdružení političek, umělkyň, celebrit a významných osobností vystupujících nejen proti umístění americké základně v ČR, ale proti válkám a zbrojení obecně.

Anna Čurdová odpovídala na vaše otázky v pondělí  8.10.2007.


položených otázek: 19
Položené dotazy
OTÁZKA | Lukáš
Dobrý den, můžete říct, které známé ženy (političky, umělkyně, celebrity) podepsaly výzvu "Ženy proti radaru" a kde bych si ji
mohl přečíst? Díky
ODPOVĚD | 13:00
Dobrý den, děkuji za otázku, ale upřimně se přiznám, že nevím. Sama jsem petici proti radaru podepisovala vloni při první demonstraci, která mířila z Karlova mostu na Pražský hrad, ale mohu se popídit a eventuelně oslovit kolegyně.Sama nemám problém se k této iniciativě přihlásit.Přeji hezký den.AČ.
OTÁZKA | Ondřej
Dobrý den, jaký máte názor na skutečnost, že váš exministr obrany Tvrdík o systému NMD s Američany jednal (a to prý bez vědomí poslanců ČSSD) a vláda ČSSD toto před volbami zatajila - nabízí se podezření,že z důvodů aby se voliči nemohli k problému vyjádřit-v případě sestavení vlády ČSSD, by radar prosazovala ČSSD, jak lze ostatně vyvodit i z počátku vstřícných výroků vašeho předsedy.
ODPOVĚD | 13:08
Dobrý den, děkuji za otázku, v době, kdy údajně ministr Tvrdík jednal s američany jsem již byla ve Sněmovně a o jednání jsme skutečně informováni nebyli.Nemyslím si, že bychom před občany něco zatajovali. Na minsterstvu obrany v době před volbami a v době voleb seděla Unie svobody v podobě pana ministra Karla Kuhnla.Nemohu a nechce spekulivat co se dělo eventualně nedělo ve vládě a už vůbec ne, co by bylo kdyby vládla nyní ČSSD.I v ČSSD, pokud bych připustila Váš argument pak by se v ČSSD určitě našla řada odpůrců tohoto systému. Stejně jako v době pombardování býv. Jugoslávie, či nasazení našich vojsk v Iráku atd. O přístupu ČSSD k této otázce svědčí v proběhlé vnitrostranické refendum, které dalo jasnou odpověď na tuto otázku.Hezký den. A.Č.
OTÁZKA | Ondřej
Jak se jako iniciátorka ženského protiválečného sdružení díváte na fakt, že váš exministr obrany Tvrdík (a volební manažer ČSSD) před válkou v Iráku vystoupil v parlamentu s jakousi ampulí, o které dramaticky prohlašoval, že může vybít půl Prahy a na základě tohoto představení a výmyslu,že s něčím takovým Irák ohrožuje západ, volal po naší účasti ve válce v Iráku? Co se našlo v Iráku dnes již víme - nic, zato tam přibylo dle OSN až 800 000 mrtvol. Myslíte si, že by politici měli být trestně odpovědní za války, který plánují, vyvolávají a vedou?? Já ano.
ODPOVĚD | 13:17
Děkuji za otázku. Byla jsem přítomna projevu pana ministra Tvrdíka ve Sněmovně, ale upřimně, nepřesvědčil mě a souhlasím s Vámi, že dnes už víme, že nic nebylo a přibylo mrtvých, mezi vojáky a hlavně mezi civilist.A na trestní odpovědnost za války, víte,ta otázka je nesmírně složitá a odpověď na ni může mít několik dimenzí, nejlacinější by bylo odpovědět ano, ale problém to neřeší.Myslím, že trestní odpovědnost u těch, kteří války vyvolají určitě, ale co když se stát brání své obyvatela, kdy je možný takový zásah, apod.Hezký den. AČ.
OTÁZKA | Adam
Dobrý den paní poslankyně, která osoba je Vám nejsympatičtější ve vládě, v parlamentu a koho máte nejraději ve své straně? Je někdo, s kým spolupracujete ráda ze strany Zelených?
ODPOVĚD | 13:22
Dobrý den, děkuji za otázku. V každé profesi, kde pracujete s lidmi je vám někdo bližší někdo ne, nebudu jmenovat, protože bych se nikoho nechtěla doktnout. A Strana zelených mě zklamala.Věřila jsem, že ve spolupráci s ní můžeme prosadit řadu dobrých věcí, ale čeští zelení jsou prostě jiní než evropští.I odklonem od témat a pozici ve středopravé vládě. Řekněte sám, co si myslet o ministryni zelených, která v médiích prohlašuje, že je třeba skončit se sociální korupní obyvatel?Jejich koaliční partneři se za ně nemusí stydět.A.Č.
OTÁZKA | Barbora Svobodová
Vážená pane poslankyně, moje otázka je trochu z jiného soudku. Chtěla bych se Vás zeptat, proč se v ČR hromadně zrušily jesle nebo podobná centra, kam si rodina může dát své dítě v pracovní době? Podobná zařízení fungují v mnoha Evropských vyspělejších zemích, kde mohou být děti již od 3 měsíců věku dítěte a jsou s tím ty nejlepší zkušenosti, pouze u nás ne. Podívejte se, jak je u nás nízká porodnost! Jedním z důvodů je právě špatná rodinná politika, absence jeslí a nulová možnost skloubit kariéru a rodinu. Jak to podle Vás mají řešit matky (rodiče), kteří chtějí nebo musejí jít brzy do práce? Proč nefunguje v ČR dobrá prorodinná politika?! Děkuji za odpověd, přeji Vám hodně štěstí.
ODPOVĚD | 13:34
Dobrý den, děkuji za otázku.Jesle u nás nejsou, protože se po roce 1989 hromadně rušily jako přežitek komunistického režimu a byla představa( je blízká i politikům ze současné vládní koalice), že žena se vrátí jako pečovatelka k rodinnému krbu.Tento pohled na péči v jeselských zařízeních stále přetrvává, hlavně u starší a střední generace. Představa o tom, že vlečete dítě v šest ráno jeslí je opravdu z minulého režimu, protože málo kdo připouší, že jesle mohou fungovat i trochu jinak.
Co se týká porodnosti, tak s Vámi naprosto souhlasím a kritizovala jsem několikrát ministra Nečase za to, že šetří i na propopulačních a prorodinných opatřeních a dávala jsem za vzor sousední Německo, které také prochází reformou, ale na rodinách nešetří.
Jak to mají řešit matky, které musí do práce - já jsem podobnou situaci opřed 15, 5 lety řešila tím, že jsme měla paní na hlídání, a to u první dcery od osmi měsíců u druhé od dvou let. Tato forma péče měla své klady i své zápory, proto se kloním k tomu, aby obce, respektive stát např. daňovým zvýhodněním umožnil jeselskou péči.
A proč nefunguje v ČR dobrá prorodinná politika? Odpověď je jednoduchá, lidé zvolili konzervativní strany, které sice mají rodinnou politiku ve svém výstavním štítu, ale trochu jinou než potřebují současní mladí lidé. Ale Rada vlády pro rovné příležitosti žen a mužů slíbila, že se zaměří hlavně na skloubení rodinného a pracovního života, tak třeba budeme příjemně překvapeni.
PS. Jesle a školky mohou zřizovat ze zákona obce, tak je třeba tlačit i na obecní zastupitele.Hezký den.A. Č.
OTÁZKA | Karel
Proč nepodáte na Tvrdíka žalobu za jeho poplašnou zprávu o jeho ampuli a jeho zcestných názorů na teroristy a na jeho zatahování ČR do zločinného spolčení proti lidskosti,které stálo již kolem milionu lidských obětí (Irák a spol)? Je vás Jidášů ve vaší straně více? Volil jsem vás naposled a k volbám již nikdy nejdu, protože radar a jiné protičeské postoje jsou vám vlastní jak ODS.
ODPOVĚD | 13:44
Dobrý den, díky za názor. Nechodit k volbám je pitomost, když jdete můžete nadávat i na sebe, když nejdete můžete nadávat na ostatní umýt si ruce a lomit rukama nad poměry.
Co se týká Jidášů ve straně, tak bych byla docela opatrná, ve všech politických stranách jsou lidé takoví i makoví, tak jako v celé společnosti.Co se týká pověstné ampule, byla jsem u toho, když ministr Tvrdík ve Sněmovně vystupoval a nepřipadlo mě to tak dramatické, jak z toho udělala média.V ČSSD pak proběhla diskuse na toto téma a zazněly názory z obou stran a jeden legitimní názor zvítězil. Nic víc, nic míň. Někdy se tomu říká demokracie.A ve Sněmovně převládl názor, že je třeba plnit naše spojenecké závazky.Bohužel v otázkách války a míru existují dva odlišné pohledy.Hezký den.A.Č.
PS. A k volbám běžte a vybírejte v rámci politické strany ty, kteří nejvíce konvenují Vašemu názoru, jenom to je cesta, jak věci změnit.
OTÁZKA | Ivana
1. Paní poslankyně, co jste jako strana udělali pro změnu volebního zákona, aby provozování parlamentní turistiky byl konečně konec? Poslední turisté -Melčák a Pohanka a tím podstatně ztížena práce opozice. Mám pocit,že jejich jednání zavání korupcí ať politickou nebo hmotnou.
2. Jste přesvědčena, že na stávající politické scéně je možno prosadit referendum o radaru a předtím objektivně informovat občany tohoto státu o pro a proti? Sama mám velmi vyhraněný postoj, protože jakákoliv cizí vojska na našem území nechci, natož pak vojska USA s jejich arogancí a agresivitou viz všechny horké konflikty a příprava konfliktů za posledních cca 50 let.
ODPOVĚD | 14:09
Dobrý den, děkuji za otázku.
ad. 1.Změna volebního zákona byla předložena už v roce 2001 a byla, bohužel, zametena pod stůl.Co se týká přeběhlictví, pak, podle mě, je velice obtížné tuto záležitost řešit.Vždy se můžete ocitnout v situaci,že nebudete moci podpořit názor své strany, protože bude v rozporu s Vaším svědomím.(nevím, co bych dělala, kdyby mě někdo nutil hlasovat pro zákaz potratů) Systém vázaných kandidátek, tak, jako za první republiky by z Vás udělal "otroka".
Co se týká pánů Pohanky a Melčáka, tak to nechám bez komentáře. Pana Pohanku téměř neznám, pan Melčák mě osobně velice zklamal, protože jej znám od roku 1997.O jejich pohnutkách nechci a nebudu spekulovat.
ad2.Naprosto se ztotožňuji s druhou částí Vaší otázky, co se týká té první, pak odpověď je jednoduchá. Ne, není. Referendum je sice ve druhém čtení a sama jsem zažila při jeho obhajobě ve Výboru petičním a pro lidská práva argumenty ODS o obrázku nešťastné holčičky, který zhatil využívání jaderné energie ve Švýcarsku. Díky tomuto obrázku a následnému referendu bylo využívání jaderné energie odmítnuto. Ale v této otázce je hlavní postoj Strany zelených a lidovců, ti referendum v této otázce nechtějí, protože u nich převažuje názor, že ve věcech obrany státu má rozhodovat pouze Parlament.
Jezký den. A. Č.
OTÁZKA | Milan
Melčák a Pohanka se dostali do parlamentu za úplně jinou stranu než za kerou teť hlasují , není to rozkrádáni státního majetku ?, když jsou placení ze statních peněz a lidi je tam volili pro ůplně něco jiného než hlasují teť , co se stím dá dělat ?, prozatím se nedělá nic , možná to všem pasuje . Jedině komu se dá věřit jsou lidi z Ne Základnám jenomže ti jsou skromní .
ODPOVĚD | 14:11
Dobrý den, díky za komentář. Pan Melčák a pan Pohanka si tyto věci musejí srovnat ve svém svědomí a upřimně, nezávídím jim.A co se s tím dá dělat? Každý člověk může mít svoji slabou chvilku, někdy je neomluvitelná. A máte pravdu, lidé z iniciativy Ne základnám jsou sympatičtí. Hezký den. A. Č.
OTÁZKA | Jiří P.
Dobrý den, Jak PRAKTICKY by měl politik, zastupitel, veřejná osoba nést odpovědnost za své činy?
Na otázku odpověděli:
J. Neoral: Měli by za své činy nést zodpovědnost stoprocentní, možná morálně ještě vyšší.
I.O. Štampach: Jsem pro to, aby opozice a občanské iniciativy zveřejňovali sliby politiků a jejich skutečné činy, aby to dělali systematicky a profesionálně a tak lidem prodlužovali paměť. Tak by potom nesli politici politickou odpovědnost...
J. Májíček: Za svá rozhodnutí a kroky by měl být odpovědný a případné škody uhradit.
J. Tamáš: každý musí nést plnou odpovědnost za své činy, ať je spáchá jako politik nebo jako popelář.
J. Řihák: ta hlavní odpovědnost, o které hovoříte, by měla být v rovině morální...
Pro kontext můžete najít celé odpovědi. Jak odpovíte vy? Děkuji.
ODPOVĚD | 14:14
Dobrý den, osobně mi je nejbližší odpověď pana Tamáše - každý musí nést odpovědnost za své činy, ať je spáchá politik nebo popelář.Ale politici by si měly ujasnit, jaký program skutečně reprezentují a koho v politice chrání. I v našem stolůetí je řada těch, kteří potřebují pomoci, ne?A. Č.
OTÁZKA | Jan
Dobrý den. Přejete si jako matka, aby naše děti, vnoučata umírali za zájmy země, která chce vládnout světu ?
ODPOVĚD | 14:15
Ne, nepřeji. A. Č.
OTÁZKA | Jan
Dobrý den. Přejete si, aby naše děti, vnoučata umírali za zájmy země, která chce vládnout světu ?
ODPOVĚD | 14:15
Ne, nepřeji. A. Č.
OTÁZKA | Vladislav Černík
Paní poslankyně,
jsou známy názory političek soc.-dem. orientace ze západní Evropy na rozšiřování americké vojenské přítomnosti v Evropě? Předpokládám, že tyto dámy svůj postoj vyjadřují jinak, než obdivnou písní.
ODPOVĚD | 14:19
Ano, jsou a opravdu svůj postoj nevyjadřují obdivnými písněmi. Moje kolegyně např. z Rakouska( Gizela Wurm)nebo Německa (Marlene Ruprrecht)nebo Švédska (Karina Haag)jsou proti umístění záladny na našem území.Písně jsem je zpívat neslyšela, ale popořily např, debatu v PASE na téma politických dopadů umístění základny na našem a polském území.
PS. Je mi líto, že ve finále paní ministryně píseň v PS nezazpívala.A. Č.
OTÁZKA | Karla
Jsem voličkou ČSSD a velikou odpůrkyní soukromé radarové stanice uprostřed krásné brdské přírody. Myslím, že ČSSD se nestaví jednoznačně proti radaru, nebo - jak se říká - chytračí. Jsem zklamaná hlavně postojem p. předsedy Paroubka. Pokud se jeho postoj nezmění, nebudu příště ČSSD volit. Jak si s tím poradíte?
ODPOVĚD | 14:24
Dobrý den. S čím jak si poradím? S panem předsedou Paroubkem?Nebo s tím, že nebudete volit ČSSD.Bude Vám stačit, když řeknu, že postoj proti umístění soukromé radarové základfny v Brdech je jednoznačný? Ve stranickém referndu jednoznačně zaznělo ne základně. Myslíte, že rozumný předseda půjde proti takto jednotnému názoru své strany?A trochu paradoxně Vás spíše požádám o to, aby jste vstoupila do ČSSD. Nového předsedu bude volit celá členská základna, a tak svoji volbou budete moci podpořit toho, kdo bude méně "chytračit".Hezký den. A. Č.
OTÁZKA | Karla
Špatně jsem zadala otázku, promiňte. Budou mít poslanci ČSSD jednotný názor, nebo budou při hlasování "chytračit" a někteří budou nakonec pro radar?Včetně p. předsedy?Vždyť tady jde o všechno! Nedopusťme, aby se naše země stala bojištěm a nakonec spálenou zemí! Proboha, burcujte lidi!
ODPOVĚD | 14:25
No a já jsem odpověděla.A lidi burcujeme.Stanovisko proti radaru je v tuto chvíli neměnné a jasné. A. Č.
OTÁZKA | Helena
Dobrý den, v minulém volebním období jste byla také poslankyní PsP ČR. 1/ Věděla jste o jednáních vlády s USA ve věci radaru v ČR ? 2/ Proč neměla ČSSD ve svém volebním programu zařazenu tuto zásadní zahraničně-politickou bezpečnostní otázku ? Domnívám se, že nyní nemá žádná parlamentní strana mandát v otázce umístění radaru USA na území ČR rozhodnout a z toho důvodu je povinna vypsat referendum. Děkuji za odpověď.
ODPOVĚD | 14:31
Dobrý den, tak ještě jednou, ta odpověď se ztratila. O jednáních jsem nevěděla, co se týká programu, tak to je otázka na moje kolegy, kteří se zabývají otázkami bezpečnosti a zahraniční politiky a předpokládám, že na tom byli stejně jako já.S tím zbytkem souhlasím, ale co slib zelených o referendu?Problém je, že je nás je málo.Hezký den. A. Č.
OTÁZKA | divokočka
Chtěla bych se zeptat,proč se vy až nyní připojujete ke stanovisku proti radaru!Proč jste to neudělala už v únoru!To jste čekala stejně jako Bláha a Dolejš jak se situlace vyvine?Proč jste byly pro radar a teď,když ostatní bojují a vy vidíte tu odezvu měníte názory a postoje?Podle mě chcete jen sbírat politické body!Jde Vám o zviditelnění!Podle mě nejste důvěryhodný politik!Prosím o vysvětlení změn ve Vašich názorech a postojích v radarové otázce!
ODPOVĚD | 14:43
Dobrý den, milá divokočko, tak děkuji za vynadání.Tak, a jak odpovědět? Svůj postoj jsem nezměnila a nehodlám měnit.Proti radarům jsem společně s iniciativou Ne základnám poprvé demostrovala na Karlově mostě loni v září. O podporu mě požádal Mirek Prokeš a společně a Katkou Konečnou s KSČM jsme obě byly na Karlově mostě. Průvod tehdy magistrár nedovolil. Mediálně tuto akci hlídali Zelení, kteří sice petici nepodepsali, ale "hlídali" právo shromažďovací. Tedy, aby nedošlo k jeho porušení. Společně s Kateřinou Konečnou jsme pak v PS PČR zaštítily tiskovou konferenci proti základnám a každá v boji proti základně vedeme boj dál, a to i na mezinárodním poli. Naposledy podporou návrhu, aby o základně debatovalo Parlamentní shromáždění Rady Evropy.Ono ne každá aktivita je viditelná a ne každý je miláčkem médií.
Co se týká politických bodů, které chci podle Vás sbírat, tak pak by mě v této záležitosti asi víc bylo vidět, ale to prostě nechci, proto jsem ani nebyla na výjezdu ČSSD, který se uskutečnil v obcích v okolí Brd.Můj postoj k radaru je stejný, jako je k otázce Iráku, Afganistánu, preventivních válek, Kosova atd., atd. Takže, bohužel, nemám co vysvětlovat.K radaru mám negativní stanovisko i v případě, že bude prezentován jako součást obranného systému NATO. Přeji hezký den A. Č.
OTÁZKA | Jiřina
Dobrý den,chtěla bych vědět,proč ČSSD tak málo podporuje starosty,kteří bojují proti radaru.Jsem volič Vaší strany a jsem zklamaná z postoje Paroubka a ostatních představitelů ve vedení vaší strany k otázce radaru.Proč neřeknete jasné NE!!!Proč kličkujete???Co jste VY osobně udělala pro to,aby zde radar nestál?Co VY osobně uděláte pro referendum!Prosím o konkrétní odpovědi,žádné kličkování.
ODPOVĚD | 14:46
Dobrý den, děkuji za otázku.V čem si myslíte, že je podpora ČSSD starostům malá? Jako opoziční strana jim nemůžeme slibovat miliardové dotace do infrastktury, tak, jak to udělala vláda na svém výjezdním zasedání. A myslím si, že většina našich čelních představitelů jasně vyjádřila odpor proti umístění radaru v Brdech. Ono není jednoduché proniknout do médií,ale z vystoupení v Poslanecké sněmovně je náš postoj jednoznačný a jasný.Hezký den.A. Č.
OTÁZKA | Lenka
Dobrý den .Chtěla jsem se zeptat na otázko ,ktera mě dost trápí.Jestli se budete zabývat v parlamentu na téma výživné dětem.Dostávám 200kč měsíčně na 11let dítě a bohužel,když příjdu na soud on je chudák, nemá prej, mám byd ráda,že se snaží.No jo a co já s minimem.Zaplatím byt stravu, školku,higienu ošacení no a co dál.Kde jsou výlety.škola v přírodě a kroužky to už nikdo neřeší.Když nemáte na krouřky marné.Co bude s dítětem v dnešní době.Začne fetovat.A manžel má s přítelkyní obchod ,ale je nevydělečně činnej ,tak mu ona platí měsíčně na výplatu 1500kč, kdo mu to dokáže,že víc .Nikdo.No a ti otcové ,co radši budou dělat na černo a posílat pajdu na půl roku,paráda a to ještě jim vláda odpustí dluh vůči sociálce.Myslela jsem si ,že by bylo dobré udělat minimum ,které by otec musel platit na dítě i když nedělá .Mě se taky nikdo neptá potřebuješ na boty? nemáš musíš mít.Nemáš na nájem musíš mít ,jinak ti vememe děti do ústavu.Měla jsi si našetřit s 6000,500000 na byt.My jako živetelky,nebo živitelé rodin jsme bytí hlava nehlava.Proti otcům ,kteří mají platit alimenty ,a že mají dost peněz,bohužel nejsou důkazi.A legálně pracovat nebudou ,protože nebudou přece platit 1000 na dítě,ale kdyby to dostali jako minimum a tím to hasne i maminky by víc chodili do práce a nevyužívali sociálku,protože by se jim to počítalo do minima to výživné.No a když se jim počítá pajda tak proč by šly do práce ,když minimum je větší než plat 7000 .Na sebe a dvě děti má víc.Myslím,že by bylo dobrá to řešit.Děkuji moc a přeji příjemný den Lenka
ODPOVĚD | 14:52
Dobrý den, děkuji za otázku. Znám problém, který popisujete. Dnes mi říkala jedna moje známá, že potkala svého exmanžela, který již dvakrát soudně žádal o snížení dávek v bavoráku, ja také chudý jak kostelní myš.
Situaci by měl alespoň torchu řešit návrh zákona o náhradním výživném, ale v současné době si nejsem jistá jeho osudem. Prošel sice durným čtením s dvěma doporuičeními ke shcválení, ale v této chvíli ODS avizuje svoje řešení a také Kateřina Jacques se nachala slyšet, že přijde se svým návrhem ačkoli jsme byly domluvené na společném postutpui. každopádně, ale tohle téma nehcci vzdát a pomoci, protože situace je pro řadu samoživitelů a samopživitelek neúsnpsná a stát stejně tyto rpoblémy bude muset postupem času řešit.Mějte se hezky.A. Čurdová
OTÁZKA | Tomáš
Vážená paní poslankyně, připadá mi, že současný trend v politice je značně silový. Zahraniční problémy se řeší vojensky, uplácením a podplácením se podporují a zavazují spřízněné mocenské skupiny i jednotlivci. Tento prvek pronikl též do naší politiky. Nemáte obavy, že všechny příští volby, ať dopadnou jakkoliv, budou v konečném důsledku zařízeny tak, aby většinu měla ta „pravá“ strana? Není pak divu, že dík těmto skutečnostem značně posílí KSČM s naprosto jasnými a jednotnými postoji k těm nejzávažnějším otázkám současného světa. A není pak lepší volit jako levice pouze KSČM, když levice představovaná ČSSD a částí SZ jsou v tak velkém rozporu s členskou základnou, tak nejednotní v užším vedení a mají ve svých řadách tolik zrádců, kteří kvůli penězům a moci jsou schopni spojit se i s peklem?
ODPOVĚD | 14:55
Dobrý den, podrobná odpověď na Vaši otázku se mi někde ztratila, protože při odkliknutí zvítězila technika nad duchem. Můžete mi, prosím, poslat e- mail, kam Vám mohu opodvědět? Děkuji Čurdová.

Stejně tak děkuji všem účastníkům chatu za položené otázky. Včetně těch provokativních. Přeji všem hezký zbytek dne a těším se někdy na chatu zase nashledanou. Anna Čurdová
Chcete být informováni
o aktivitách iniciativy
NE základnám?

Doporučujeme:
Neza facebook Neza youtube Neza flickr Neza twitter Neza wiki Britské listy Czech Free Press