Mysleme zdravě
Rostislav Adam, 16.12.2007
Článek reaguje na:
Martin Modrák - Dočasně smazáno
Opravdu zajímavý článek, pane Červinko. Byly časy, kdy bych s Vámi nesouhlasil v ničem, ale když mám teď mám za sebou maturitu, tak s Vámi musím souhlasit. Střední škola se mi zdála tak trochu divadlem. Některé předměty se účí nezáživně, jiné se prostě drtí. Například čeština. Za 1. ročník jsme se nenaučili téměř nic, protože byly pouze příkazy, tohle se naučte z učebnice. A po zbytek gymplu jsme se učili jen zavedené pravdy, které zvláště když dílo, kterého se to týká, čtete vyvolají buď úsměv, či naprosté zděšení.
Nemenší žděšení vyvolá, když je nám do hlavy vtloukáno, že máme málo vysokoškoláků, přitom když jsem na gymplu viděl lidi, kteří buď nechtěj, nebo na to prostě nemaj na VŠ, tak mi to připadalo směšné. A to my jsme snad na tom ještě dobře. Stále se nám vštěpuje, že musíme dosáhnout určitého procenta vysokoškoláků ve společnosti. Přitom kvalita středních škol naprosto upadá. A z většiny lidí jsou typy, jak Vy uvádíte.
Vaše zrušení předmětů a nahrazení jich předmětem jediným je zajímavé. K Vámi uvedeným základům bych zavedl něco jako úctu k přírodě, neboť díky ní jsme vlastně my tady. Jelikož od nového roku budu vést kroužek na jisté škole, budu žáky nabádat k pohledu na věc ze všech stran, k zdravému myšlení, tedy když Vám někdo řekne, že na 100% něco tak být musí, tak to nejdřív prověřte, jestli tomu tak skutečně je(teda krom několika věcí).
Mnoho lidí dnes pod vlivem politiky nadává na matematiku. Jen málokdo si ale uvědomuje, jaké to asi muselo být za dob Starověku, Říma a Středověku.
Přemýšlejme! A uvažujme zdravě, tedy nikoliv tak, jak nám je normálně předkládáno. A pak dejme všechno dohromady. Vadilo by to jen hrstce těch, co ani přemýšlet vlastně moc neumí, a z těch lidí vlastně taky jenom hrstce(asi 10000 v Čechách).
Ještě jednou díky za kreativní a zajímavý názor. I když nesouhlasím snad úplně se vším, je to vynikající.
Nemenší žděšení vyvolá, když je nám do hlavy vtloukáno, že máme málo vysokoškoláků, přitom když jsem na gymplu viděl lidi, kteří buď nechtěj, nebo na to prostě nemaj na VŠ, tak mi to připadalo směšné. A to my jsme snad na tom ještě dobře. Stále se nám vštěpuje, že musíme dosáhnout určitého procenta vysokoškoláků ve společnosti. Přitom kvalita středních škol naprosto upadá. A z většiny lidí jsou typy, jak Vy uvádíte.
Vaše zrušení předmětů a nahrazení jich předmětem jediným je zajímavé. K Vámi uvedeným základům bych zavedl něco jako úctu k přírodě, neboť díky ní jsme vlastně my tady. Jelikož od nového roku budu vést kroužek na jisté škole, budu žáky nabádat k pohledu na věc ze všech stran, k zdravému myšlení, tedy když Vám někdo řekne, že na 100% něco tak být musí, tak to nejdřív prověřte, jestli tomu tak skutečně je(teda krom několika věcí).
Mnoho lidí dnes pod vlivem politiky nadává na matematiku. Jen málokdo si ale uvědomuje, jaké to asi muselo být za dob Starověku, Říma a Středověku.
Přemýšlejme! A uvažujme zdravě, tedy nikoliv tak, jak nám je normálně předkládáno. A pak dejme všechno dohromady. Vadilo by to jen hrstce těch, co ani přemýšlet vlastně moc neumí, a z těch lidí vlastně taky jenom hrstce(asi 10000 v Čechách).
Ještě jednou díky za kreativní a zajímavý názor. I když nesouhlasím snad úplně se vším, je to vynikající.
Zhlédnuto 7312 x