Interupce - vražda alebo právo?
martin maly, 11.8.2012
Muž a žena dávají své svobodné ANO početí vstupem do sexuálního soužití, zpravidla uzavřením manželství. "Interrupce" je pokus odstranit důsledky prvního rozhodnutí. Početí, které je v konfliktu s jinými zájmy se vnímá jako nechtěné. Někdy je těhotenství spojeno s rizikem. Jak pro-choice argument se uvádí, že každé dítě má právo být chtěným a zdravým.
"Morálnosť interrupce" se někdy zdůvodňuje zřejmější nemorálností v pozdějším období, např.. Tvrzením, že umělý potrat je lepší, než nechtěné dítě nechat na ulici, dát do domova a nestarat se o něj nebo ho týrat. Tyto činy jsou odmítnutím téže odpovědnosti. Pokud by trauma, které dětem způsobí rodiče a nemoci nedokázala zahojit láska dokonalejšího Otce, zprostředkovaná i přes dobrých lidí, život by byl neúnosný.
Pohled na 14 denní plod v těle matky jako na "beztvarou hmotu", se kterou mám právo naložit podle své vůle, je těžkým zjednodušením. Asi nejvážnějším pro-life argumentem je, že i já, který píšu i ty, který čteš tyto řádky, jsme jen pozdější fází její existence a přitom si děláme nárok na život a vše, co s ním souvisí. Proto okamžik poznání, že se počal nový život, je ta pravá příležitost říci celoživotní ANO novému stvoření. Neboť početí je zázrak. Asi 10% párů má problém s plodností. Část z nich podstoupí léčbu, případně umělé oplodnění, část zůstane bezdětná.
Pokud je lidský život právem hodným ochrany, pak "právo ženy" odstranit živý plod stojí proti němu. Nemělo by se zakládat na neomezené libovůli. Bytost ve stavu zárodku není matérie, se kterou lze dělat cokoliv. Nestačí, že nevnímáme bolest, kterou jí způsobujeme. Není to slepé střevo, které lze bez následků odoperovať. Je dílem souhry Stvořitele a muže a ženy a má pozemskou i věčnou perspektivu. [1] Spouští v těle i psychice ženy av jejím vztahu s mužem procesy, které zanechávají nesmazatelnou stopu. Sexuální pud stvořil Bůh možná proto tak silný, aby člověku komunikoval, že lidský život nevzniká jen z vůle člověka. Otázku: Chcete rozhodovat o díle mých rukou? Já jsem stvořil člověka! [2] - klade Bůh.
"Morálnosť interrupce" se někdy zdůvodňuje zřejmější nemorálností v pozdějším období, např.. Tvrzením, že umělý potrat je lepší, než nechtěné dítě nechat na ulici, dát do domova a nestarat se o něj nebo ho týrat. Tyto činy jsou odmítnutím téže odpovědnosti. Pokud by trauma, které dětem způsobí rodiče a nemoci nedokázala zahojit láska dokonalejšího Otce, zprostředkovaná i přes dobrých lidí, život by byl neúnosný.
Pohled na 14 denní plod v těle matky jako na "beztvarou hmotu", se kterou mám právo naložit podle své vůle, je těžkým zjednodušením. Asi nejvážnějším pro-life argumentem je, že i já, který píšu i ty, který čteš tyto řádky, jsme jen pozdější fází její existence a přitom si děláme nárok na život a vše, co s ním souvisí. Proto okamžik poznání, že se počal nový život, je ta pravá příležitost říci celoživotní ANO novému stvoření. Neboť početí je zázrak. Asi 10% párů má problém s plodností. Část z nich podstoupí léčbu, případně umělé oplodnění, část zůstane bezdětná.
Pokud je lidský život právem hodným ochrany, pak "právo ženy" odstranit živý plod stojí proti němu. Nemělo by se zakládat na neomezené libovůli. Bytost ve stavu zárodku není matérie, se kterou lze dělat cokoliv. Nestačí, že nevnímáme bolest, kterou jí způsobujeme. Není to slepé střevo, které lze bez následků odoperovať. Je dílem souhry Stvořitele a muže a ženy a má pozemskou i věčnou perspektivu. [1] Spouští v těle i psychice ženy av jejím vztahu s mužem procesy, které zanechávají nesmazatelnou stopu. Sexuální pud stvořil Bůh možná proto tak silný, aby člověku komunikoval, že lidský život nevzniká jen z vůle člověka. Otázku: Chcete rozhodovat o díle mých rukou? Já jsem stvořil člověka! [2] - klade Bůh.
Zhlédnuto 1137 x