Re: Polemika s panem Stočesem a s jeho viděním škodlivosti juvenalizace
František Stočes, 5.4.2009
Článek reaguje na:
Kateřina Amiourová - Polemika s panem Stočesem a s jeho viděním škodlivosti juvenalizace
Děkuji za velice obsáhlou reakci i za vzácný řas, který jste jí věnovala. Nyní se pokusím alespoň glosovat základní teze Vaší tirády.
KA: „…problém s juvenalizací není problémem juvenilních. Jedním z důvodů, proč jejich činy často postrádají etiku a morálku, spočívá v tom, že nemají solidní výchovu…“
(FS): To je v blogu přece jasně (byť nepřímo) uvedeno oněmi statistikami a dalšími zmínkami o souvislostech mezi rozvodovostí a asocialitou dětí rozvedených (či singl) rodičů. Ale je to i problém oněch juvenilních. Takový Gross se sápal na vrchol velice aktivně a s politickou sekerou v ruce.
KA: „- a nemají vzöry. Ono - proč. Vzory by potřebovaly dokonce i ti staří. Ale mudrci jsou v této společnosti vyoutování - také proto, že svůj post neobhájili.“
(FS): To je velice cenná připomínka a děkuji za ni, byť pro téma blogu fakticky marginální. Jak mohou mít mladí hodnotné vzory, když jim juvenilní mediální a další kulturtrégeři předhazují jako vzory přinejlepším Madonnu (myslím tu nebiblickou zpěvačku) a podobné "hodnotné" vzory. Jak si mohou studenti vážit kantora v obnošeném obleku a s ojetým autem, když jejich spolužák, drogový dealer, má ty věci značkové a daleko dražší? A ke způsobu vyautování „mudrců“ mohu poskytnout hezký příklad přímo z kuchyně NEZ:
„…P. Kužvart rovněž spoluzakládal iniciativu Ne základnám (NZ) a byl mj. iniciátorem a autorem petičních aktivit i textu žádajícího referendum. Jako zkušený ekologický aktivista od počátku naléhal, aby si iniciativa zřídila vlastní konto, což mládež pokaždé zablokovala - snad aby nepřišla o dojetí při pohledu, jak starší a pracující přispívají po jedné či dvou stokorunách do společné pokladničky.
Kužvart tedy založil konto sám; načež následovalo neúspěšné dohodovací řízení, zakončené plenárkou s nápadnou účastí nových mladých tváří... Ti Otce zakladatele ze svého středu nemilosrdně vyobcovali! Stejně naložili i s dalším Otcem zakladatelem NZ, s JUDr. Š. Steigerem (ročník 1922). Pár měsíců poté mladé vedení iniciativy konto konečně založilo a když přišly první příspěvky, mladí sekerníci se dmuli pýchou, jak moudře učinili... Exkomunikovaní Kužvart i Steiger se v té době již angažovali v další a jimi založené iniciativě Ne radaru.“ (Bližší viz blog Politická turistika, exkomunikace a kadet Biegler)
http://stoces.blog.idnes.cz/c/66085/Politicka-turistika-exkomunikace-a-kadet-Biegler.html
KA: „Jenže z podstaty věci - morálka je také dynamický systém, není morálky bez aktualizací (to není o novosti - ale o zpřesňování a o zkušenému rozvoji intuitivního rozhodování o tom, zda dělám správně) - a v Čechách nevzniklo pro takovou äktualizaci vůbec prostředí - příčiny? a) informační řídkost b) emocionální ubohost. .Ale k té ubohosti patří i napadání juvenilních - za to, že je neposílili v rozvoji osobnostní struktury, může především nepřátelství starší generace - která nepřistoupila na dynamické přeskupování společnosti.“
(FS): První část myšlenky je zajímavá, hodnotná a téma na vědecké pojednání. Ta druhá ovšem spíše plyne z vlastní subjektivity. ČSSD je přímo klasickým příkladem „dynamického přeskupení politické strany“ ve prospěch mladých politiků. A když si vezmete konkrétní jména těch mladých vipek: Gross, Buzková, Teplík, Březina, Kohout apod. tak u nich zjistíte fakticky stoprocentní selhání, zejména etické! To není emocionální ubohost, ale konstatování smutné reality! Je mi líto, ale vzory z nich nikdy nebudou, leda odstrašující.
KA: Myslím si, že pan Stočes by měl vzít alespoň a pro začátek na milost uliční vzpurníky - nemyslím tím rowdies - tam je davová psychoza…
(FS): S tím nemám problém, a domnívám se, že velice kvalitní sorta mladých lidí je právě v iniciativě NEZ. A mezi ty angažované klidně přidám mladé ekology, anti-nácky a s mírnou zdrženlivostí i samotné mladé nácky. Zato o dorostu politických stran, deroucí se do všech možných funkcí, vím, jak je prolezlý kariérismem. Při jejich věku až k nevíře. Reakce na Budilovu knihu (nečetl jsem ji) možná pramení i z toho, že mladá generace (ne všichni) je již jaksi „klipová“ a když mnohým předložíte stránku odborného textu, tak se jim doslova vyrazí kopřivka.
KA: Pane Stočes - problematika islámu a islámských přistěhovanců je mnohem mnohem delší a Vám se do myšlenkové kapacity nevejde. Ale zkusím nadhodit následující: není vhodné se zabývat také hypotézou, že by vnitřním motorem této krize mohla být informační a komunikační deziluze?
(FS): Byť by Vaši úvodní pasáž asi každý admin vymazal jako porušení standardního etického kodexu blogem či diskutéra, zkusím odpovědět a nadhodit následující: nebylo by vhodné si také přečíst úvodní blog, Střet civilizací; jeho příčina a šance Západu (1) a s faktickými připomínkami přijít až poté? Link je:
http://stoces.blog.idnes.cz/c/71424/Stret-civilizaci-jeho-pricina-a-sance-Zapadu-1.html
Děkuji za připomínky a doufám, že se uvidíme na dnešní demošce
František Stočes
KA: „…problém s juvenalizací není problémem juvenilních. Jedním z důvodů, proč jejich činy často postrádají etiku a morálku, spočívá v tom, že nemají solidní výchovu…“
(FS): To je v blogu přece jasně (byť nepřímo) uvedeno oněmi statistikami a dalšími zmínkami o souvislostech mezi rozvodovostí a asocialitou dětí rozvedených (či singl) rodičů. Ale je to i problém oněch juvenilních. Takový Gross se sápal na vrchol velice aktivně a s politickou sekerou v ruce.
KA: „- a nemají vzöry. Ono - proč. Vzory by potřebovaly dokonce i ti staří. Ale mudrci jsou v této společnosti vyoutování - také proto, že svůj post neobhájili.“
(FS): To je velice cenná připomínka a děkuji za ni, byť pro téma blogu fakticky marginální. Jak mohou mít mladí hodnotné vzory, když jim juvenilní mediální a další kulturtrégeři předhazují jako vzory přinejlepším Madonnu (myslím tu nebiblickou zpěvačku) a podobné "hodnotné" vzory. Jak si mohou studenti vážit kantora v obnošeném obleku a s ojetým autem, když jejich spolužák, drogový dealer, má ty věci značkové a daleko dražší? A ke způsobu vyautování „mudrců“ mohu poskytnout hezký příklad přímo z kuchyně NEZ:
„…P. Kužvart rovněž spoluzakládal iniciativu Ne základnám (NZ) a byl mj. iniciátorem a autorem petičních aktivit i textu žádajícího referendum. Jako zkušený ekologický aktivista od počátku naléhal, aby si iniciativa zřídila vlastní konto, což mládež pokaždé zablokovala - snad aby nepřišla o dojetí při pohledu, jak starší a pracující přispívají po jedné či dvou stokorunách do společné pokladničky.
Kužvart tedy založil konto sám; načež následovalo neúspěšné dohodovací řízení, zakončené plenárkou s nápadnou účastí nových mladých tváří... Ti Otce zakladatele ze svého středu nemilosrdně vyobcovali! Stejně naložili i s dalším Otcem zakladatelem NZ, s JUDr. Š. Steigerem (ročník 1922). Pár měsíců poté mladé vedení iniciativy konto konečně založilo a když přišly první příspěvky, mladí sekerníci se dmuli pýchou, jak moudře učinili... Exkomunikovaní Kužvart i Steiger se v té době již angažovali v další a jimi založené iniciativě Ne radaru.“ (Bližší viz blog Politická turistika, exkomunikace a kadet Biegler)
http://stoces.blog.idnes.cz/c/66085/Politicka-turistika-exkomunikace-a-kadet-Biegler.html
KA: „Jenže z podstaty věci - morálka je také dynamický systém, není morálky bez aktualizací (to není o novosti - ale o zpřesňování a o zkušenému rozvoji intuitivního rozhodování o tom, zda dělám správně) - a v Čechách nevzniklo pro takovou äktualizaci vůbec prostředí - příčiny? a) informační řídkost b) emocionální ubohost. .Ale k té ubohosti patří i napadání juvenilních - za to, že je neposílili v rozvoji osobnostní struktury, může především nepřátelství starší generace - která nepřistoupila na dynamické přeskupování společnosti.“
(FS): První část myšlenky je zajímavá, hodnotná a téma na vědecké pojednání. Ta druhá ovšem spíše plyne z vlastní subjektivity. ČSSD je přímo klasickým příkladem „dynamického přeskupení politické strany“ ve prospěch mladých politiků. A když si vezmete konkrétní jména těch mladých vipek: Gross, Buzková, Teplík, Březina, Kohout apod. tak u nich zjistíte fakticky stoprocentní selhání, zejména etické! To není emocionální ubohost, ale konstatování smutné reality! Je mi líto, ale vzory z nich nikdy nebudou, leda odstrašující.
KA: Myslím si, že pan Stočes by měl vzít alespoň a pro začátek na milost uliční vzpurníky - nemyslím tím rowdies - tam je davová psychoza…
(FS): S tím nemám problém, a domnívám se, že velice kvalitní sorta mladých lidí je právě v iniciativě NEZ. A mezi ty angažované klidně přidám mladé ekology, anti-nácky a s mírnou zdrženlivostí i samotné mladé nácky. Zato o dorostu politických stran, deroucí se do všech možných funkcí, vím, jak je prolezlý kariérismem. Při jejich věku až k nevíře. Reakce na Budilovu knihu (nečetl jsem ji) možná pramení i z toho, že mladá generace (ne všichni) je již jaksi „klipová“ a když mnohým předložíte stránku odborného textu, tak se jim doslova vyrazí kopřivka.
KA: Pane Stočes - problematika islámu a islámských přistěhovanců je mnohem mnohem delší a Vám se do myšlenkové kapacity nevejde. Ale zkusím nadhodit následující: není vhodné se zabývat také hypotézou, že by vnitřním motorem této krize mohla být informační a komunikační deziluze?
(FS): Byť by Vaši úvodní pasáž asi každý admin vymazal jako porušení standardního etického kodexu blogem či diskutéra, zkusím odpovědět a nadhodit následující: nebylo by vhodné si také přečíst úvodní blog, Střet civilizací; jeho příčina a šance Západu (1) a s faktickými připomínkami přijít až poté? Link je:
http://stoces.blog.idnes.cz/c/71424/Stret-civilizaci-jeho-pricina-a-sance-Zapadu-1.html
Děkuji za připomínky a doufám, že se uvidíme na dnešní demošce
František Stočes
Zhlédnuto 1647 x